Stijve schouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Stijve schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 15:46

Voor zover ik weet doe ik tijdens het rijden niets vreemds met mijn schouder, maar iedere keer na les, waarbij ik dus extra op mijn houding enzo word gewezen, maar ook wel als ik geen les heb, heb ik last van een stijve schouder. Ik moet nog een keertje echt goed opletten of ik hem niet vast zet ofzo, maar ik vind dit toch echt minder prettig worden...
Heb vandaag ook weer voor het eerst sinds een poosje zonder jas gereden, daar kan het natuurlijk ook nog door komen... Het vreemde is dat het alleen rechts is, ik rijd voornamelijk linksom, met af en toe een wending rechtsom(vanuit een goede nageeflijkheid en ontspanning doorwenden naar rechts, rechtsom vasthouden tot ie gaat spannen of de nageeflijkheid verdwijnt en dan weer linksom om het terug te krijgen), om hem rustigaan ook rechtsom meer getraind te krijgen. (dit op aanraden van mijn instructrice, hij vindt rechtsom zoooo moeilijk dat ik dit rustig op moet bouwen)
Wie weet hoe het toch kan komen dat ik daar af en toe zo;n last van heb, want zo is het niet heel fijn natuurlijk...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:02

Zit je niet te gespannen op je paard?
Ik heb het ook een tijd gehad.
Gewoon omdat ik te gespannen op mn paard zat, gewoon jezelf ontspannen in je armen, en wel die boog in je armen houden.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:05

Ik heb t ook een hele tijd gehad, maar nu ik meer let op of ik ontspannen zit, heb ik er steeds minder last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:14

Even een andere vraag: waarom vindt jouw paard rechtsom zo moeilijk? Komt dit echt vanuit het paard (heb je 'm pas?) of vanuit jou? De wisselwerking tussen paard en ruiter is natuurlijk heel groot, dus waarschijnlijk werken jullie elkaar een beetje tegen.
Op te lossen met instructie die goed op jullie allebei let.