Cabaret / Stand Up Comedy

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Cabaret / Stand Up Comedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 15:03

Ik ben 'verslaafd' aan cabaret en (de Engelse variant) stand up comedy. Gelukkig heeft batje dit net zo erg als ik en dus vliegen de Hans Teeuwen-quotes regelmatig door het huis. Want Hans Teeuwen is toch wel zo ongeveer onze grootste held.Als we ook maar opvangen dat er iets van cabaret op TV komt gaan we er eens lekker voor zitten en regelmatig zetten we MP3's met cabaret op.

Gisteren een show van Marc-Marie Huibrechts gezien. Onverwacht erg grappig, ik had namelijk het idee dat hij een beetje soft zou zijn. Maar hij nam toch aardig wat heilige huisjes zoals God en het WNF op de hak en maakte toch ook wel wat sexuele grappen. En dat bij de KRO, oei oei Haha!. Verder gisteren nog op de BBC een tribute aan Billy Connolly gezien. Billy is een beroemde (maar in Nederland wat minder bekende) Schotse komiek die voornamelijk aan observatie-humor doet. Helaas was het dus een tribute en geen hele show van hem.

Onze nieuwste ontdekking is Klaas ven der Eerden. We zagen hem onlangs bij de VARA in een show. Voor batje was het leuk dat veel van wat hij zei zo herkenbaar was. Hij had het namelijk over plaatsen en situaties in Amsterdam die hij herkende. Maar ook ik vond hem erg grappig. Hij heeft veel improvisatie-talent en is erg muziekaal, wat dus in zijn geval inhield dat hij allerlei truukjes uithaalden met zijn dwarsfluit en een melody speelde terwijl hij er tussendoor beatboxte (weet er geen ander werkwoord voor *LOL*. We willen hem zeker een keertje live gaan zien.

Buiten Hans Teeuwen (die ik 1x live heb mogen zien) zijn andere helden voor mij Bert Visscher, Lebbis & Janssen, Waardenberg & De Jong, Theo Maassen, Denis Leary en Chris Rock.

Gelukkig is er deze dagen weer volop te genieten qua cabaret, dus we gaan een leuke tijd tegemoed. Hebben jullie nog aan- of afraders?

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.


Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:16

Ik ben ook gek op cabaret
Alleen Hans Teeuwen en Jan Jaap van der Wal heb ik live gezien, was erg leuk Haha!

Verder vind ik Bert Visscher, Theo Maassen, NUHR en Lebbis en Janssen erg leuk.

De Vliegende Panters vind ik overigens helemaal nix..weet niet hoe t komt, maar ik val er bij in slaap Slapen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:16

Is idd wel leuk om te zien...
De Nederlandse zijn me niet zo bekend, maar veronderstel dat het ongeveer in de aard is van wat Geert Hoste hier allemaal uitvreet Haha!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 15:36

Josti schreef:
Ik ben ook gek op cabaret
Alleen Hans Teeuwen en Jan Jaap van der Wal heb ik live gezien, was erg leuk Haha!

Verder vind ik Bert Visscher, Theo Maassen, NUHR en Lebbis en Janssen erg leuk.

De Vliegende Panters vind ik overigens helemaal nix..weet niet hoe t komt, maar ik val er bij in slaap Slapen

Jan Jaap van der Wal ken ik alleen van Dit was het Nieuws, daar vind ik hem altijd erg grappig, zou best een show van hem willen zien.

Over De Vliegende Panters deel ik je mening, maar dit geld bij mij ook voor NUHR.

Welke show heb je gezien van Hans Teeuwen? Ik ben naar Trui geweest. Een leuke ervaring, maar helaas de minste leuke van zijn 4 shows naar mijn mening.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.


Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:49

Maxx schreef:

Welke show heb je gezien van Hans Teeuwen? Ik ben naar
Trui
geweest. Een leuke ervaring, maar helaas de minste leuke van zijn 4 shows naar mijn mening.


Ik weet alleen nog dat hij het had over een buffel pijpen Haha!
De helft heb ik niet verstaan en bijna niets gezien, t was namelijk in het openlucht theater in t vondelpark en t regende keihard Knipoog toch was wat ik verstond wel leuk Haha!

Ow ja ik heb daar ook nog Arie en Sylvester gezien, was best wel leuk!

Jan Jaap van der Wal was trouwens in de Kleine Komedie en zeker een aanrader, hij was leuk!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 17:46

Ik ben zelf helemaal gek van Bert Visscher.(Heb eens meer dan 2,5 uur in de rij gestaan voor een kaartje,we waren er vlakbij,was t uitverkocht,grrrrrom!)
Ook Hans Teeuwen en Theo Maasen vind ik wel leuk maar Bertje is toch mijn Favoriet.
Vind eigenlijk wel meer leuk maar dit is het eerste wat in me pkomtt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:06

Heb niet bepaald favorieten in de cabaret, maar ik vind het geweldig Laatst Tineke Schouten gezien. Was heel erg leuk Lachen
Verder vind ik Brigitte Kaandorp ook erg komisch!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:47

vind hans teeuwen toch wel het leukst, bert en marrie is ook wel lache
vandaag was er ook een marokaan op 3 na topspijkers dat was ook wel lache, weet alleen niet meer hoe hij heet

Kiekeboe

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:51

Bert visscher, Lebbis en jansen, Waardenberg en de jong, Nuhr alleen super!!
Laatst nog het stuk van Nuhr, hangplek gezien, echt goed!
Weet alleen nooit waar je aan de kaarten moet komen, iemand een tip!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:02

Super! Ik ben gek op cabaret en mijn vriend ook gelukkig!
Bij ons vliegen de quotes ook regelmatig over een weer Haha!

Vooral Bert Visscher, Hans Teeuwen en Lebbis&Jansen zijn erg leuk.
Ik wil graag nog eens naar Bert Visscher in real life, lijkt me geweldig *LOL*

Het leven is een gebakje!

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:14

Ik vind Herman Finkers altijd erg leuk , en idd Hans Teeuwen , ook geweldig Haha! !!
Moet bij hem altijd meteen aan die geweldige verhalen denken , van Nostradamus en Jezus enzo , schitterend hoe hij dat allemaal in elkaar verweefd !
Theo Maassen vind ik ook leuk , en Plien & Bianca van Zaai , ergens nog een topic hierover op bokt op dit moment Lachen .

Waardenberg en de Jong zijn echt TE ranzig voor woorden...bleeeegh !! *LOL*

Brigitte Kaandorp vind ik ook niks , maar donderdag ofzo was ze bij de VARA en ik heb toch gekeken , wel een paar keer even goed gelachen maar het meeste vind ik niks aan. Niet mijn smaak Lachen Net als met NUHR en de vliegende panters , die vind ik ook strontvervelend Haha!

Bert Visscher is soms erg leuk , maar net zo vaak ook strontvervelend eigenlijk , dat zeikerige gezenuw..... nee.

En Youp van 't Hek is ook wel heel erg lachen , wat een heerlijk nare man is dat toch Haha! *LOL* Zo akelig herkenbaar , hoe mooi hij alles af kan zeiken...ge-wel-dig !! *LOL*

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 03:05

Josti"]
Ik weet alleen nog dat hij het had over een buffel pijpen Haha!
De helft heb ik niet verstaan en bijna niets gezien, t was namelijk in het openlucht theater in t vondelpark en t regende keihard Knipoog toch was wat ik verstond wel leuk Haha!
[/quote]
Dan ben je naar Dat dan weer wel geweest. Tja, sex met waterbuffels ... dat wordt altijd maar geromantiseerd ... in al die Disneyfilms enzo. Dan sta je daar in die wei en die hele kudde staat er maar om heen. Nul privacy he, nul. En ja, dan ben je klaar en dan ben je onzeker en dan vraag je ja, hoe was het? En dan die waterbuffel Prrrffff. Zo grof is dat.

[quote]
Ow ja ik heb daar ook nog Arie en Sylvester gezien, was best wel leuk!
[/quote]
Ja, die zijn ook leuk. De echte shows dan, want wat ik gezien heb van hun sketches bij BNN, dat vond ik toch minder hoor.

[quote="Novelle"]
vandaag was er ook een marokaan op 3 na topspijkers dat was ook wel lache, weet alleen niet meer hoe hij heet
[/quote]
Najib Amhali. Ik heb hem opgenomen en onder het bokken heb ik een klein stukje meegekregen over prutsmuts-subsidie, erg grappig. Wel een korte show trouwens.

[quote="curly2day schreef:
Weet alleen nooit waar je aan de kaarten moet komen, iemand een tip!

Meestal kan je op internet wel speellijsten vinden, gewoon even op bijv. Google zoeken op de naam van de caberetier en als je dan weet waar hij bij je in de buurt speelt bellen met het theather of soms kan je ook bij hun webside kaarten bestellen.

Kent iemand het stukje Zakje van de Engelsman John Feely? Het was ooit eens bij de Comedy Factory van de NPS. Het gaat over de Albert Heyn en is echt geweldig. Dat stukje is echt een cult-hit in een klein gedeelte van mijn vriendenkring.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:03

Via onze school konden we een een stand-up comedy van Op Sterk Water. Ik heb echt helemaal dubbel gelegen,echt, je snapt niet waar ze het vandaan halen.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:58

Ja hans teeuwen is echt geweldig!!!!!!!
Heb hem een keer in almere gezien en een keer in maastricht.
in mastricht ben ik naar dat dan weer wel geweest echt toppie

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 15:54

cicero schreef:
Ja hans teeuwen is echt geweldig!!!!!!!
Heb hem een keer in almere gezien en een keer in maastricht.
in mastricht ben ik naar dat dan weer wel geweest echt toppie

Dat dan weer wel was na het inzakkertje van Trui weer van ouderwets niveau, vooral het stukje Alle Vrouwen was geweldig, hoewel veel vrouwen daar waarschijnlijk anders over denken.

Teeuwen vormde voor zijn solo-carriere een duo met Ronald Smeenk, die helaas door een auto-ongeluk om het leven kwam. Voor zover mij bekend is de enige show die van hen bekend is de show Heist. Als je die show luistert hoor je veel dingen die in de (eerste twee) shows van Teeuwen terugkomen, zoals het nerveuze begin met de dierenimitaties. Hij heeft ze echter wel geperfectioneerd. Een leuk stukje uit Heist gaat over potenrammers, Smeenk verstaat dat verkeerd en antwoord dat hij zelf wel wat boterhammen zal smeren Lachen

De samenwerking tussen Hans Teeuwen en Pieter Bouwman als De Mannen van de Radio is vaak ook hilarisch.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

SnowMan

Berichten: 4
Geregistreerd: 26-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:37

Herman finkers is altijd geweldig. Zelf ben ik ook een enorme fan van Cabaret.

I Like PIE!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 18:08

Vanavond op Ned3 Lebbis & Janssen!

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:55

Jep , NU Haha!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:53

Lebbis en jansen waren weer als vanouds!!!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:05

Ze waren gooehoeed Haha!

Ctrl Alt Delete!! *LOL*

Het leven is een gebakje!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:06

cabaret is leuk, wij gaan wel vaker naar de Kleine Komedie
in Amsterdam, heb onder andere Lebbis&Jansen, Youp van 't
Hek, Thomas van Luyn, Tineke Schouten en nog een paar
anderen live gezien

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:17

Ik heb mijn zwager onlangs de CD met "Van de gekken deel 2" kado gedaan. Muziek van cabaretiers, een heleboel - moet ik tot mijn schande toegeven - zeiden me niets. Helaas geen tijd gehad om er naar te luisteren of een kopietje te branden. Ik zal hem Tzt wel eens terugvragen.

(deze dus: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... OWNER_ID=1)

Waar ik me nu al op verheug is de oudejaarsconference van Youp van 't Hek....

Je suis Charlie.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:18

Ik hou ook wel van cabaret. Laatst zag ik Klaas van der Eerden met Extreem. Geweldig, ik heb me dood gelachen. Hijs echt tof, en skattig Haha!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:29

Maxx schreef:
Onze nieuwste ontdekking is Klaas ven der Eerden. We zagen hem onlangs bij de VARA in een show. Voor batje was het leuk dat veel van wat hij zei zo herkenbaar was. Hij had het namelijk over plaatsen en situaties in Amsterdam die hij herkende. Maar ook ik vond hem erg grappig. Hij heeft veel improvisatie-talent en is erg muziekaal, wat dus in zijn geval inhield dat hij allerlei truukjes uithaalden met zijn dwarsfluit en een melody speelde terwijl hij er tussendoor beatboxte (weet er geen ander werkwoord voor *LOL*. We willen hem zeker een keertje live gaan zien.


Geweldig ik heb het ook gezien!!! wat een figuur zeg, vooral dat verhaaltje met die hooligan vakantie naar Lloret!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:35

Ik mis 2 namen!Bert Schuiling en Jochem Meyer.Ik ben erg bevoorrecht,want ik verzorg de horeca-activiteiten in ons plaatselijke theater.Kan dus naar alles wat er komt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, Amazonbot, bonnielau, DemiSisa, desi92, Drico, Eleeke, Facebook, GoogleAdsense, Josien_, Kimberley_, Kimmie25501, Maanon_, Mama3, Manou, Marocje, Melzazu, Molly1230, Moon_light94, Niobe, Pieke_Gwen, rien10, Rije, Schrompeltje, Selina, singa, Sokje_6, VenoSnorlax, YandexBot, zonnebloem18 en 236 bezoekers