Recepten voor als je ziek bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Recepten voor als je ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 10:04

Aangezien ik nu, zoals half Nederland, flink de griep heb en echt geen trek heb in wat dan ook behalve waterijsjes (verdooft de keelpijn een beetje), vraag ik me af of jullie speciale "ziek"recepten kennen.

Vroeger kreeg ik, bij buikgriep, van mijn moeder altijd een kommetje met geraspte appel of geprakte banaan, een gekruimelde beschuit, veel kaneel en magere yoghurt.

Als we iets beterder waren kregen we gekookte kipfilet met rijst en een of andere licht-verteerbare groente.

Ik kan me ook vaag iets herinneren met rijst en bosbessensap. Verward

Kennen jullie ook nog zulke dingen? Wie weet zit er iets tussen waar ik vanavond trek in krijg... Vork

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 10:09

idd bosbessensap, rijstwafels, witte rijst met een beetje suiker en kaneel en geraspte appel.
hot coldrex

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:13

Ik kreeg ook wel een witte boterham met suiker.
Dat bleef er wel altijd in Lachen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 20:41

Een witte boterham met suiker lust ik normaal al niet, laat staan nu ik ziek ben! Haha!
Die rijst met kaneel en appel vind ik geloof ik een beter idee.

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:27

een beschuitje met thee :
je legt gewoon en heel beschuitje in een kom of bord waar de thee niet over heen loopt en je giet er thee bij en een beetje suiker en smullen maar

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:40

Als je keelpijn hebt pas dan op met zoete en vloeibare dingen, de bacterieen groeien er goed van!! Als je echt slap en moe bent probeer dan pompoensoep, krankzinnig maar 't werkt wel. Gewoon groentebouillontablet, water, paar stukken pompoen (iets te veel) en een hoop (witte) peper 9proef je er bijna niet in) goed doorkoken evt naar smaak of maggi of kerrie... kan ook nog verrijkt worden door voor te soepen een paar uitjes te fruiten in margarine in de pan waarin je moeder de soep maakt, erg lekker en ik ben er altijd snel weer beter van.

Wens je moeder succes met de bereiding, oppassen met het schillen van pompoen anders zit er ectra ijzer in je soep Lachen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 14:04

vinniefun schreef:
Wens je moeder succes met de bereiding, oppassen met het schillen van pompoen anders zit er ectra ijzer in je soep Lachen


Zal ik tegen mijn moeder zeggen. *LOL* Maar ik vrees toch echt dat ik hem zelf moet schillen hoor. Ben al 13 jaartjes uit huis. Haha! Hoewel ik met de Kerst wel lekkere pompoentaart heb gegeten bij mijn mams. Vork

Maar het lijkt mij een erg goed recept, ook voor als je niet ziek bent! Vingers aflikken

En dat van die zoete en vloeibare dingen heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Krijg juist bijna alleen maar vloeibare dingen door mijn keel. Maar ik zal opletten dat ik geen limonade drink ofzo, maar gewoon kraanwater of Spa Blauw. Is nog gezonder ook.

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:13

Het was een tip om met een hele schorre stem je moeder te bellen met de vraag of zij wist hoe je dat maakt zodat ze zou aanbieden te komen. Dat zullen onze kinderen later ook proberen (hoop iik) een mens is nooit te oud om vertroetelt te worden.....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 16:27

Mmm, ik heb een hele lieve moeder, maar ze is niet echt van het troetelige soort, vrees ik.

Als ik haar met die schorre stem bel krijg ik wel een heleboel handige tips en trucs, maar ze zal niet komen. Nou ja, ik woon in Eindhoven, zij in Horn (bij Roermond). En de griep is nou ook weer niet zo spectaculair dat ze ervoor moet komen. (Hoewel? Mamaaaaa! Haha! )

Ik zal haar trouwens wel dat recept van die pompoensoep geven, want ze is gek op koken en ze kan het ook heel goed.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:45

alweer een beetje beter?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:44

Mijn moeder gaf me altijd Tucjes en appelsap. Als ik dan weer een beetje beter was kreeg ik zacht gekookte eitjes en toast en daarna ook rijst.
Geraspte appel heb ik nog nooit gehoord. Klinkt wel grappig moet ik zeggen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 00:46

kayla schreef:
alweer een beetje beter?

Mmm, beetje wel, maar om nou te zeggen dat ik me kiplekker voel? Ach, paar nachtjes lekker slapen en ik kan er weer helemaal tegenaan! Lachen

Ik heb trouwens gisteren inderdaad die rijst gemaakt, want dat was het enige wat ik nog een beetje naar binnen kreeg.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:49

ja dat wil meestal nog wel he, is heel licht verteerbaar.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:07

boullion werkt ook erg goed.