paard weer kreupel door synovia en nu ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

paard weer kreupel door synovia en nu ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 19:37

mijn paard loopt weer kreupel door synovia ze heeft ook een dik voor been met gallen erin nu loopt ze voor de zoveelste keer kreupel wat nu ???

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:41

Zijn het gewone loszittende zachte gallen of zitten ze aan de pees vast? Een gewone gal hoort eigenlijk geen kreupelheid te veroorzaken.

prompter

Berichten: 10917
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:44

Synovia is gewrichtsvloeistof, geen kreupelheidsoorzaak. Wat is de oorzaak van de kreupelheid, een tekort aan gewrichtsvloeistof? Overbelasting?

Extremely rare and Beyond Compare

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 20:52

jah ze had synovia een paar maanden geleden het is er uit gespoten en daarna moest ik nog een tijdje stappen, toen ging het heel goed en liep zo ook weer goed, maar ze heeft wel altijd al gallen gehad ik heb daar een zalfje van de dierenarts voor gehad maar het blijven wel veel gallen alleen op 1 voorbeen, later kreeg ze vocht in dr kootholte dat bleek (zei de dierenarts) een overbelasting te zijn dus moest ik rustig aan doen , nu weer 3 maanden ong verder loopt ze weer niet goed nu weet ik het niet meer hoor elke keer wel goed en dan weer niet goed, het kan ook door haar nieuwe ijzers komen ze is afgelopen dinsdag beslagen + nieuwe ijzers voor maar donderdag begon het kreupel lopen dus lijkt me sterk dat het daarvan is ben nu paar dagen aan het stappen en dan kijk ik wel weer vind het wel super erg kan ik weer me springwedstrijd afzeggen Boos!

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

prompter

Berichten: 10917
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:40

Citaat:
ben nu paar dagen aan het stappen en dan kijk ik wel weer vind het wel super erg kan ik weer me springwedstrijd afzeggen Boos!


Goh, ik zou het eerder erg vinden dat mijn paard ergens pijn had, die springwedstrijd zou me gestolen kunnen worden. Jij denkt daar blijkbaar anders over....

Extremely rare and Beyond Compare

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:08

Wat Promptertje schrijft dacht ik ook meteen. Je paard heeft last van slijtage. Ik denk dat springen met zo'n paard ook onverstandig is wanneer hij niet kreupel is wil je nog een tijdje plezier van hem hebben.


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:28

Wat al eerder gezegd is,synovia is een vloeistof die om de gewrichten heen zit en daar hoort te zitten,dus dat kan geen kreupelheidsoorzaak zijn.
Zachte gallen moeten eigenlijk niet erg zijn.

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 18:20

o dat dacht ik al jah, maar ik vond het jammer hoor die springwedstrijd en mijn paard ook dusss, maar ze loopt iets beter nu weer dus denk dat het aan har nieuwe ijzers lag

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:05

Wat dacht je van Primeval, dat stimuleerd de aanmaak van synovia. Misschien is dat een idee om eens te proberen?? zie www.parmalux.nl

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 20:13

is dat voor paarden????

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:17

Je paard maakt al te veel Synovia aan, dan moet je dat natuurlijk niet gaan proberen extra te stimuleren Verward

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 20:18

ik zie namelijk alleen iets voor mensen staan

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:27

Synovia dat uit het gewricht spuit? Dus je paard loopt nu kraakbeen op kraakbeen en geen vloeistof ertussen? En jij je maar afvragen waarom hij kreupel loopt?

Je suis Charlie.

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 10:55

het spuit er niet uit ??
de dierenart heeft een keer ingespoten zodat het vocht er uit kon

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:17

Volgens mij heb je dat verkeerd begrepen. Als de dierenarts een gewricht inspuit is de bedoeling dat de vloeistof in het gewricht blijft zitten....

Ik heb wel eens gehoord dat het geven van een bepaalde visolie door het voer bevorderend is voor de aanmaak van synovia...

En Meisylover, Synovia is iets dat een paard hebben MOET. Hij kan niet zonder. Hij kan wel tekort hebben en dan spuit een dierenarts het gewricht in om de vloeistof aan te vullen.....

Je suis Charlie.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:58

Een gal ontstaat door een ophoping van Synoviavocht. Door slijtage wordt er juist te veel synovia aangemaakt en ontstaat er een zwelling, dat is de gal. Waarschijnlijk heeft de dierenarts dit te veel aan synovia weggehaald alhoewel dat een behandeling is die volgens mij beslist ongebruikelijk is. Feit blijft dat er slijtage is en daar rekening mee gehouden moet worden bij het gebruik van een paard.
Maar een gewone gal kan geen kreupelheid veroorzaken. Die kreupelheid komt dus ergens anders vandaan.

De enige gal die kreupelheid kan veroorzaken is een die vastzit aan de pees. Dat zijn ook niet de gewone zachte gallen. In dat geval is de prognose bijzonder slecht.

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 21:53

o jah dat kan wel maar iniedergeval spoot de dierenart iets uit dr been , dat heb ik gezien maarw at dat weet ik niet maar inieder geval bedankt voor jullie reacties !!

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 21:58

o jah dat kan wel maar iniedergeval spoot de dierenart iets uit dr been , dat heb ik gezien maarw at dat weet ik niet maar inieder geval bedankt voor jullie reacties !!

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Berdien, Mitch_Beauty, RanjaRietje, Sita_xx, WillemijnL en 29 bezoekers