Dylan Z, Meer afstammingen Ahorn Z ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Dylan Z, Meer afstammingen Ahorn Z ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:01

Zoals misschien wat mensen weten, staat er in mijn onderschrift het onderwerp "Wie herkent mijn gelderse ruin"

Eindelijk wat nieuws...

Op een ander forum waar ik al minstens een jaartje rondloop, ben ik via via waarschijnlijk achter de ware indentiteit van mijn paard gekomen.
Hij heeft waarschijnlijk (als het om hetzelfde paard gaat) op Zangersheide in Belgie gestaan, en is daar gefokt. Zijn vader is Ahorn Z en zijn naam zou dus zijn Dylan Z. Naar verhalen komen alle dingen redelijk overeen.
Mijn paard heeft op zijn achterbenen, en voorbenen behoorlijk wat littekens en het betreffende paard is met inladen een keer bij de vrouw tussen de trailer en de muur gevallen, en daar had hij behoorlijk wat littekens aan zijn benen van overgehouden.
De vrouw heeft het betreffende paard weggedaan, omdat ze hem niet aankon, dit kan redelijk kloppen want mijn paard is niet 1 van de liefste, wat zeer veel voorkomt in afstammingen van Nimmerdor.
Het meisje dat me helpt, heeft zelf ook een kleinzoon van Nimmerdor, en heeft precies hetzelfde karakter als mijn paard.
En bepaalde trekjes en bouwen van haar paard komen toch overeen met de mijne.
Zijn opa is dus Nimmerdor, kijk je naar foto's van nimmerdor, zie je veel vergelijkingen met mijn paard (in de NU toestand) De vrouw heeft mijn foto's gezien bij het meisje van het forum, en dacht haar paard te herkennen. JOEPIE Haha! !!!!
Nu hebben we al een tijdje niks gehoord van die vrouw want ze blijkt nogal "raar" te zijn.
Ik heb vandaag naar KWPN gebeld, maar hij staat niet onder Ahorn Z dus het kan zijn dat op zijn papieren een andere naam staat, namelijk de naam die hij van Zangersheide heeft gehad: Dylan Z. In het kwpn kan hij dus onder een andere naam ingeschreven staan.

En nu de meest opkomende vraag: "heb je geen papieren??"
Nee die heb ik niet.. maar de vrouw van het betreffende paard heeft nooit de papieren meegegeven toen ze het paard verkocht heeft, omdat ze aan het paard "gehecht" was Verward (Ja idd daarom is ze dus vreemd)
Dus het kan makkelijk zijn dat mijn paard dus Dylan Z is en een goede springer is, dat hij kon springen wisten we allang, met zijn tot nu toe 1.30 prestaties.
Ik heb zonet ook naar Zangersheide gebeld, en heb daar bevestiging gekregen dat hij gefokt is op Zangersheide, en heb ook het nummer gekregen van de toenmalige eigenaresse, maar het vreemde is.. dat deze vrouw in Chillie woont. Ik heb het nummer doorgekregen (wat eigenlijk niet mocht) maar durf niet te bellen, dus dat heb ik aan dat meisje gevraagd en daar wacht ik nog op !!!

Nu is mijn vraag aan jullie, kennen jullie misschien Dylan Z, of hebben hier mensen ook afstammingen uit Ahorn of uit Nimmerdor ?!?!

Alvast bedankt !! *LOL*
En ik laat nog weten of het daadwerkelijk mijn paard is !!!

Groetjes Shanna

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:45

Het hoeft niet altijd te zijn dat de 'Z'die erachter staat een familiesymbool is...(geloof ik)
Maar dat stond toch voor 'Zangersheide'??
Of je zou even moeten kijken op www.zangersheide.nl

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:30

De Z staat voor Zangersheide. Misschien dat je het beste DNA-onderzoek kunt laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:31

Ja klopt, de Z staat voor Zangersheide, hij heeft dus in het kwpn waarschijnlijk een andere naam. Maar die moet ik nog achterhalen.
En bedankt voor de site maar die is www.zangersheide.com Tong uitsteken
In ieder geval bedankt, ken jij toevallig paarden van Zangersheide of heb je er zelf 1 van ?

Groetjes Shanna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:32

Yootha schreef:
De Z staat voor Zangersheide. Misschien dat je het beste DNA-onderzoek kunt laten doen.


Daar zaten wij ook al over na te denken, maar pas als ik contact heb opgenomen met de desbetreffende vrouw, doe ik dat pas. Want als ik het nu laat doen is het eigenlijk een beetje doelloos, want dan ben ik veel langer bezig. Ik wacht dit in ieder geval af ! Schijnheilig

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:34

Shaan, wat een geweldig nieuws!!!!!!!!!!! Ohw ik hoop zo dat dit het is, dan weet je meteen waar Bob vandaan komt etc!!!

Ik wacht met je mee meissie, ooohw, I keep my fingers crossed!!!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:42

Jeetje, wat een verhaal. Spannend! Ik ben benieuwd. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 23:28

Zow hallo allemaal !!!

Even een update..

Afgelopen 2 weken hebben we nog steeds geen papieren en ook geen Copie ontvangen. We typen onze vingers helemaal blauw, maar geen reactie, over de telefoon word vaag gereageerd.
Allemaal heel jammer, maar ondertussen heb ik ook niet echt tijd gehad, om er zelf achter aan te gaan, dat kan zelfs ook niet Lips are sealed

Ondertussen heb ik wel (een beetje) tijd gehad om wat meer achtergrond informatie te zoeken Haha! !!!
Nou ja.. in ieder geval wat foto's Tong uitsteken

Allereerst Bob (Dylan) zijn Opa.... Nimmerdor !! Die wij allen MOETEN kennen uiteraard Kwijl

Afbeelding
Kwijl Cool Vingers aflikken Kusje

Afbeelding
Kwijl Kwijl Kwijl

Afbeelding



Zijn pappie !!!!!!!!!!!! Ahorn Z.... Moeten we ook wel weten

Afbeelding
Kwijl

Afbeelding
Kwijl Pling

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:55

ShannaY schreef:
Zow hallo allemaal !!!

Even een update..

Afgelopen 2 weken hebben we nog steeds geen papieren en ook geen Copie ontvangen. We typen onze vingers helemaal blauw, maar geen reactie, over de telefoon word vaag gereageerd.
Allemaal heel jammer, maar ondertussen heb ik ook niet echt tijd gehad, om er zelf achter aan te gaan, dat kan zelfs ook niet Lips are sealed

Ondertussen heb ik wel (een beetje) tijd gehad om wat meer achtergrond informatie te zoeken Haha! !!!
Nou ja.. in ieder geval wat foto's Tong uitsteken

Allereerst Bob (Dylan) zijn Opa.... Nimmerdor !! Die wij allen MOETEN kennen uiteraard Kwijl

Zijn pappie !!!!!!!!!!!! Ahorn Z.... Moeten we ook wel weten

Afbeelding
Kwijl

Afbeelding
Kwijl Pling


De bovenste is Ahorn Z en de onderste is Ahorn.
Het zijn twee totaal verschillende hengsten. Ahorn Z is een afstamming van Alme uit de stam van ratina Z en Ahorn zonder Z is een nimmerdor.
Ik rij een Ahorn Z x Sacremento Song XX merrie in het L springen.

Groetjes
Denise

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:32

Ik heb rijd een paard van een man, en dat is een henderk,(ofzoiets) en dat is een Ahorn...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:36

Het paard van Jessica (obsession) is een Indoctro x Ahorn.
Ik hoop voor je dat je verder komt!
Suc6!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:01

Pleasure"]
[quote="ShannaY schreef:
Zow hallo allemaal !!!

Even een update..

Afgelopen 2 weken hebben we nog steeds geen papieren en ook geen Copie ontvangen. We typen onze vingers helemaal blauw, maar geen reactie, over de telefoon word vaag gereageerd.
Allemaal heel jammer, maar ondertussen heb ik ook niet echt tijd gehad, om er zelf achter aan te gaan, dat kan zelfs ook niet Lips are sealed

Ondertussen heb ik wel (een beetje) tijd gehad om wat meer achtergrond informatie te zoeken Haha! !!!
Nou ja.. in ieder geval wat foto's Tong uitsteken

Allereerst Bob (Dylan) zijn Opa.... Nimmerdor !! Die wij allen MOETEN kennen uiteraard Kwijl

Zijn pappie !!!!!!!!!!!! Ahorn Z.... Moeten we ook wel weten

Afbeelding
Kwijl

Afbeelding
Kwijl Pling


De bovenste is Ahorn Z en de onderste is Ahorn.
Het zijn twee totaal verschillende hengsten. Ahorn Z is een afstamming van Alme uit de stam van ratina Z en Ahorn zonder Z is een nimmerdor.
Ik rij een Ahorn Z x Sacremento Song XX merrie in het L springen.

Groetjes
Denise
[/quote]

Precies, ik was er eerst ook mee in de war, maar dit zijn totaal verschillende hengsten!!!!!
Die van jou heeft Alme in zijn pedigree, dat is ander bloed dan wat Nimmerdor voert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:55

Pleasure schreef:
De bovenste is Ahorn Z en de onderste is Ahorn.
Het zijn twee totaal verschillende hengsten. Ahorn Z is een afstamming van Alme uit de stam van ratina Z en Ahorn zonder Z is een nimmerdor.
Ik rij een Ahorn Z x Sacremento Song XX merrie in het L springen.

Groetjes
Denise


Het meisje dat me helpt, zegt dat hij van Ahorn Z komt, en die Z staat dus voor Zangersheide...
De Ahorn Z, komt uit Nimmerdor... zij zelf heeft er ook een hengst van..

Heb je MSN ?? Want nu raak ik ook in de war.

twins
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:35

hoi... Lachen

Ik heb ook een afstamming van ahorn Z, naja de vader van mijn paard is furore. De vader van furore is ahorn Z en de vader van Ahorn Z is Nimmerdor. Staat op mijn papier dusss. *LOL*

Ik heb alleeen een vraagje. Is jou paardje vervelend in de omgang, of alleen met rijden. Want mijne is echt een schat in de omgang. Ik kan er alles mee doen. Maar als ik er op ga zitten, dan gaat er pas een knopje om. Het gaat nu al veeeeeeel beter maar in het begin was het echt een draak met rijden. Haha!

Leuke foto van Ahorn trouwens die had ik nog niet!!!!

nou alvast bedankt en nog veel succes xx marloes