Regendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 18:26

Wat ik me nu al een tijdje afvraag is of zo een regendeken nou ook echt waterdicht is?
BIj ons in de buurt zie ik ponys staan met dekens op die echt dag en nacht buiten staan, maar als het nou dagen achter elkaar regent......gaat dat dan op een gegeven moment niet doorlekken? Verward


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:33

Ik heb een Bucas regendeken (voor in de herfst en lente), heel licht gevoerd met fleece, en die is ECHT waterdicht.
Ze heeft meerdere keren uuuurenlang in de regen gestaan (zo'n dag dat het echt plenste) en onder de deken alles droog.

Terwijl ze de deken al zo'n 6 maanden gedragen had, 4 maanden in het voorjaar en 2 maanden in de herfst, dus zeg maar 'zes maanden oude deken'.

Ze rolde er vaak mee door de modder, en door de bak met houtsnippers en stront waar je tot en met je kuiten inzakte.
Dan weet je wel wat voor kleur hij ondertussen was: niet zilvergrijs meer... *LOL*

Deken bleef altijd goed liggen (Cerise heeft hoge schoft en is nogal slank gebouwd dus sommige dekens schuiven bij haar).
Ben er dus zeer tevreden over!
Maar er zijn geloof ik nog wel meerdere merken die best goed (ook op langdurige termijn) waterdicht zijn. Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:37

Zelfde geld voor Rambo Horse Ware dekens,
persoonlijk vind ik daar de pasvorm nog beter van en ook de voering (vuilafstotend en anti schuur) staat me beter aan.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:41

Ik heb een Harry's Horse waterdichte deken en die is altijd droog, daar komt gewoon echt geen water doorheen.
Dekens die na een tijdje wel gaan doorlekken worden altijd verkocht als waterafstotend.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:46

Een echte regendeken is ECHT waterdicht.
Maar regent het dagen achter elkaar dan is het niet zo zeker.
Een deken moet wel een keer goed op kunnen drogen.
Dat heb ik me laten vertellen in ieder geval Haha!

Het leven is een gebakje!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:57

Ik heb zo een New Zealand dek, ook al een tijdje oud, niets op aan te merken. Pico bello inorde (en ze staat er 24/24 mee buiten maar kan ook schuilen in een shuilstal)
Heb hem vorig jaar eens ingevet met 1 of ander spul en het mag de nieuwe zondvloed zijn, er komt geen druppel doorheen!


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:15

Kun je die dekens dan wel wassen? Of zijn ze dan niet meer waterdicht?
Want ik kan mij voorstellen dat als je paard in de blub heeft liggen rollen dan je hem dan weer schoon wilt hebben.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:21

Daar twijfelde ik dus ook aan,
mijn fjord staat ook dag en nacht buiten,hij heeft wel een schuilstal maar daar gaat hij bijna nooit in.
De deken die hij op heeft is een rambo turnout wug,en hij leek echt heel erg doorregend ik dacht die zal wel doorgeregend zijn,maar toen voelde ik aan de binnekant en hij was nog helemaal droog!
Maar ik kan me wel voorstellen dat je denk dat een paard onder de deken ook nat word,de buitenkant ziet er best doorweekt uit bij een paar dagen regen.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:48

Ik heb een BR Winterdeken en die is ook Waterdicht...
Die houd het ook aardig lang vol.....mijn pony gaat meestal dan onder het afdakje staan of ik zet er binnen

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:50

Woeps......maar moet nog voor mijn (van pony) Pling Schijnheilig

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:54

Ineke2 schreef:
Kun je die dekens dan wel wassen? Of zijn ze dan niet meer waterdicht?
Want ik kan mij voorstellen dat als je paard in de blub heeft liggen rollen dan je hem dan weer schoon wilt hebben.


wassen??????
je spuit ze gewoon af met een waterslang en ze zijn weer schoon Haha!
ik heb dus ook waterdichte dekens en mijn smeerpoets gaat elke dag liggen rollen, smerig dat ze worden Lips are sealed echt niet meer om aan te pakken, ik zet dan gewoon de waterslang erop en schoon. maar ze zijn perfect en hardstikke waterdicht ook na dagen van regen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:01

Ja hoor, je kan ze wassen.
Mijn regendeken iig wel. Van Harry's Horse.
Je mag ze alleen niet met wasmiddel wassen, maar
moet met een ander soort iets. Maar wat het was ben ik
even vergeten Haha!

Het leven is een gebakje!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:45

Bij Den gaan ze bij z'n schouder wat lekken. Maar verder 100 % waterdicht.
Z'n Rhino regendeken is beter dan z'n Harry's Horse deken. Bij die Rhino wil ik nog een stal deken van het zelfde type omdat de deken die er nu onderlicht niet zo goed is voor de pasvorm van die Rhino.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:55

Ik hoorde van iemand die heeft een Bucas regendeken net als ik, dezelfde dus, en heeft die al twee keer laten STOMEN, en nog steeds is hij waterdicht.
Maar goed, of dat zo blijft na vele jaren weet ik niet, maar ik hoor altijd vaak dat Bucas en de Rambo waterdichte dekens erg goed zijn, en de Weather Beta ook.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:15

Ik ken mensen die hun paarden 24/24 op het land hebben staan met een Rambo, nooit problemen (behalve dat op een nacht een paar jaar terug alle dekens van de de paarden gejat zijn daar...maar da's een ander verhaal).

De mijne komt alleen overdag buiten en heeft een Weatherbeeta die inmiddels al weer 5 jaar meegaat en nog steeds echt waterdicht is.
Die deken gaat gewoon in het voorjaar een keer onder de hogedrukspuit, (alleen de buitenkant natuurlijk)verder doe ik er niks aan.
Ik ken ook iemand die z'n Rambo's had laten stomen, en toen was de veoring helemaal naar twee kanten gezakt....onbruikbaar dus. Ik doe het liever zelf met de spuit!
Lady heeft een BR, maar die waait op en dan wordt ie dus alsnog van binnen nat, handig is anders.

Echt NewZealanddekens schijnen het beste te zijn, trouwens.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:18

De Bucas van Fleur is echt superwaterdicht, zelfs bij de schouders blijft ze kurkdroog. De Global lekt bij de hals een beetje door omdat het bontje op de schoft water naar binnen zuigt, maar is verder ook na behoorlijke plensbuien goed droog van binnen. De Global past beter, anders had ze toch vaker met de Bucas gestaan..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:44

Ik heb ook zo'n Bucas met lichte fleecevoering (Smartex Rain of Verona) voor sarah. Sarah staat 24 uur per dag buiten, het regent ontzettend veel en Sarah is nog steeds hartstikke droog. De fleecevoering voelt ook niet klam aan ofzo, gewoon hartstikke droog.
Voor Karin had ik ook een regendek, die liet ik na de winter stomen, dan blijven ze waterdicht. Je kan inderdaad natuurlijk ook gewoon de slang er op zetten.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:29

Ik heb Monika en Bjorn een regendeken op, ze staan alleen overdag buiten, maar Bjorn werd zo verkouden en met regendeken ging t stukken beter met hem!!!Bjorn heeft een regendeken van Pagony en Monika van Harries horse, die harrys horse was duurder maar die Pagony is helemaal droog en die harrys horse bijna helemaal. Thor(mijn shet) heeft geen deken op, maar die droog ik wel af als hij op stal komt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa en 142 bezoekers