LINE-DANCING

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

LINE-DANCING

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 11:46

Wie van de westernruiters zijn ook actief in het line-dancing ? Verward

Ik heb het zelf ook gedaan en ben toen ook gaan les geven.

Maar ik doe het al een tijd niet meer ( 2 jaar )maar, ik zou het wel weer op willen pakken.
Weten misschien een van jullie iets in de buurt van Uithoorn?

Groetjes Miss Texas Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:14

Ik weet niets in Uithoorn, maar ook ik heb het gedaan...een jaartje zal het geweest zijn. Is begonnen als grapje, maar we werden best fanatiek Haha! Ik vind het wel leuk hoor, alleen zijn we er toen mee gestopt, ik had toen geen tijd meer (we hadden het op een vaste avond, en dan moet ik naar Bud), en mijn ouders zijn toen ook gestopt.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:05

Misselijk Misselijk Misschien zegt dit genoeg.

Ga alleen maar line-dancen als ik dronken ben dus ik doe dat best wel veel Haha! Nee maar heb het vroeger een jaartje gedaan.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:12

ik geloof dat er wel iets is in aalsmeer, maar moet ik even voor je nagaan of is het te ver weg Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:19

Ik heb ooit eens een t-shirt gezien met de tekst "Real Cowgirls Don't Linedance".
Vond ik wel een goeie Haha!
Persoonlijk is het ook niet mijn idee van tijdverdrijf, maar misschien als ik nog eens met Chantalleke meega Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:12

Ik heb het ook met veel plezier 1,5 jaar gedaan maar de vereniging werd steeds saaier en bloedde min of meer dood. Ik was er wel heel fanatiek in en ik kocht ook alle dansen (op papier) en de lesbandjes met muziek etc.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:44

chantalleke, volgens mij heb ik je laatst op de wedstrijd in Callantsoog zien Misselijk ..........oeps sorry dansen *LOL*

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:54

Volgens mij zit er ook ergens 1 in amstelveen.
Is ook niet zo ver weg!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:06


ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:07

Ik heb ook een aantal jaren gelinedanced. Ook wedstrijddansen.
Dit doe ik nu ook niet meer. Veel te druk met alle paarden.
Ga nog wel naar country dansavonden. Super gezellig joh !!

Gr. Isabel Knipoog

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:58

Ik heb in hilversum veel ge-Squaredanced. OOk leuk, in de pauzes deden we stukjes line dance. Hier is geen squaredance club.... mijn poofy rok ligt in de kast...gelukkig... Lachen ?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 09:41

Sugarmiss schreef:
Ik heb ooit eens een t-shirt gezien met de tekst "Real Cowgirls Don't Linedance".
Vond ik wel een goeie Haha!



same goes for cowboys Pling Cool


vind linedance best leuk om te zien als het gedaan wordt door profs Lachen
maar die namaak cowboys met hun te spitse laarsen en verkeerde hoeden met allerlei aanhangsels eraan (of zo een handdoekje aan de riem) is gewoon Misselijk Misselijk Misselijk

Cool

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 18:43

Line-dancing is hartstikke leuk...ik doe het al bijna 2 jaar en geven ook demonstratie met onze groep (ik promoot:"the blazingboots linedancers" van dansstudio de wieden Haha!)
Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar het is altijd supergezellig (in mijn ogen dan) op de Country & western feesten

Oh en ik vind trouwens die profs heel erg namaak..die halen (meestal) de hele stijl naar beneden met hun glitter pakkies en dat gezwaai met die armen!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:30

Hoi BlazingBoots, ook ik doe aan linedance, bij elkaar nu ook zo'n 2 jaar. Ik vind het ook heel leuk, hoor! Eerst zat ik bij "Alive & Kicking" en u bij de "Route Sixty-Six Linedancers"...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:51

Heb 'op een blauwe maandag' ook een tijdje gelinedanced. Het is niet zo makkelijk als het er uit ziet, dat weet ik wel!! Ik was de enige jongere in een groep van allemaal cowboy-wannabe's met puntige laarzen met zilverbeslag, cowboyhoeden met wasbeerstaartjes eraan en soms zelfs sporen aan de laarzen. Na een tijdje mochten die sporen niet meer, maar toen verzonnen ze wel weer andere dingen.. Ik voelde me dus niet zo op mijn plaats, ook al waren het echt hele aardige lui.
Er had wel iets meer spirit in gemogen, maar aan de andere kant moet ik toegeven dat linedancing wel leuk is, maar niet echt iets voor mij. Ik zit toch liever op het paard.
Ik denk dat het ook niet met elkaar verbonden kan worden: linedansen en westernrijden. Je krijgt standaard de vraag naar je hoofd geslingerd of je linedanst, als je zegt dat je western rijdt. Westernrijden is ook niet de cowboy uithangen met lasso's e.d... al die vooroordelen!! Frusty

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 14:40

ik heb het een tijdje gedaan en ik vind het echt superleuk.
Helaas stopte de dansschool met lesgeven en nu zoeken we nog een gezellige linedancegroep ergens,maar die zijn helaas niet zo makkelijk te vinden in de buurt

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:03

Hey nog iemand uit Veenendaal? Ik wist niet dat er uberhaupt een linedancegroep was geweest in Veenendaal?! Sorry trouwens, dat ik even off-topic ga..

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:37

Jos schreef:
chantalleke, volgens mij heb ik je laatst op de wedstrijd in Callantsoog zien Misselijk ..........oeps sorry dansen *LOL*


Was ik toen niet dronken Haha!

Jah vind het leuk om die line dancers voor gek te zetten. Meer niet.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:38

Sugarmiss schreef:
Ik heb ooit eens een t-shirt gezien met de tekst "Real Cowgirls Don't Linedance".
Vond ik wel een goeie Haha!
Persoonlijk is het ook niet mijn idee van tijdverdrijf, maar misschien als ik nog eens met Chantalleke meega Haha!


Inderdaad is wel gezellig hoor!!!!! Schijnheilig Schijnheilig

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:06

Komende zaterdag (4 jan) is er bij ons in vollenhove weer een dansavond.
Ik nodig jullie bij deze allemaal uit!!

dansstudio de wieden in vollenhove! Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:58

Kijk nu ben ik serieus om te praten. Haha!

Net wat Blaze zegt Line dancers overdrijven het allemaal zo. Een Staartjuh aan de hoed een ketting om de hoed. Een handdoekje aan de broekriem een flesje water aan de broekriem. Dikke portemonne in de kontzak en een 1 cm dikke keting er om heen. Laarzen in een punt die vaak te gald zijn waardoor ze uitglijden ( koop dan knappe laarzen) En dan hun gezicht wat een macho gedoe!! Misselijk Misselijk

Kijk dit is mijn mening over het line dancing. Schijnheilig Kijk het is COUNTRY LINE DANCING. Maar waar zie je ze op dansen: Michael Jackson, Gloria Estafan, 2 Unlimited en ga zo maar verder.

Nou sorry dan krab ik achter ,mijn oren of dit nou Country Line dancing mag worden genoemd JA of NEE Lips are sealed Lips are sealed

Maar dit is mijn mening

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 18:55

Net wat jij zegt Michael Jackson enz....en dat vindt ik nou zo jammer van dat Line Dancing want,het is geen Line Dancing meer tegenwoordig !!
Line Dancing moet je wel op Country muziek dansen en niet op Andre Hazes !!

Groetjes Miss Reining

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:49

Ik heb het ook een half jaartje gedaan. Op Maandagavond konden we toen op de manege lessen volgen. Besloten clubje, allemaal mensen van de Manege, en we kenden elkaar. Dus geen overdreven gedoe, we namen de tijd om de dansen goed door te nemen, en zo heb je na verloop van tijd een aardig repertoire. Dus Maandagavond ging ik een uurtje rijden, daarna een uurtje dansen, terwijl mijn paard stond uit te wasemen.

Helaas moesten we toen van stal vertrekken, en de nieuwe locatie was er niet geschikt voor om daar les te geven. Het is toen helaas een beetje doodgebloed....

Ik heb het verder nog een keertje bij een partycentrum geprobeerd, maar dat werd zo massaal en ging zo snel, dat ik er geen lol meer in had.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:56

Wij doen wel aan traditional line dancing...we moesten vrijdag een demo geven in Emmeloord...je ziet er inderdaad heel veel van die "fake" cowboys/ girls....maar er werd gezegd dat onze stijl wel meer gewaardeerd werd. YAY!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:29

Ik persoonlijk vind het 10 x nix, maar mijn nichtje van 18, is 3e van de wereld in Line-Dancing ! wel lachen.....