wat doe je eraan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WannahaveR
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-12-02

wat doe je eraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 17:53

Ik weet niet of ik in het goed gedeelte zit, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Mijn paard wil met geen mogelijkheid een trailer in. 1 keer is het na 3 uur gelukt, maar daar is het bij gebleven.
Ik ben al meer dan 3/4 jaar aan het proberen, maar ze wil echt niet. het vertrouwen is er zeker wel.
Ze blijft op de oploopplank staan en zal niet verder gaan, als dat wel gebeurd houdt ze alles in de gaten en om het minste of geringste raakt ze lichtelijk in paniek en wil ze snel weer weg. Als ze wel in trailer is gekomen, lokken met eten, dan houd ze altijd een poot buiten op de plank zodat deze trailer niet dichtgedaan kan worden.

Eenmaal is geprobeerd om het op een wat hardere manier te doen, maar dit moecht ook niet baten, helaas. (niet dat ze hier pijn heeft geleden hoor!:-))

Wie herkent dit probleem en wie weet er een passende oplossing voor..
Is het evt ergens uit af te lijden ?

Eerlijk waar, ik ben ten einde raad !
Zo erg zelfs dat ik misschien moet gaan overwegen om haar te verkopen. Ik wil weer concours gaan rijden en op deze manier is dat niet mogelijk. Verder doet ze het prima met rijden!

Alsvast bedankt voor al jullie reacties !
Laatst bijgewerkt door WannahaveR op 25-12-02 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 20:28

Nou dat had mijn pony dus ook..

Ik heb toen elke dag haar eten gegeven in de trailer.

gewoon wat ze normaal smorgen en/of savonds krijgt
Het is even wat meer werk maar later loopt ie er zo in.


En als je hem er niet in rkijgt..
maak een spoortje van biks vanaf de laadkep naar voren toe

Soms helpt dat ook wel !

En met die voet... als de stang erachter is dan kun je de klep gewoon opstillen hoor.. dan zet ie z`n voet ze naar voren!!

cora
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:29

Ook mijn paard gaat niet met plezier de trailer in. Ik ben nu zo ver dat we haar met een dubbele longeerlijn, gekruisd achter haar billen, de trailer in krijgen. Je maakt aan beide zijden van de trailer een uiteinde van een longeerlijn vast. Daaarna pakken 2 personern het andere uiteinde vast en kruisen langs elkaar heen zodat je je paard als het ware de trailer opduwt. Houd de lijnen wel hoog, goed onder de billen! Ze moeten namelijk niet om de achterbenen vallen want dan krijg je ongelukken. Jammer dat het zo moet maar ook ik heb alle andere manieren geprobeerd en alleen deze helpt. Ik ben ook met het clickersysteem bezig geweest maar dit vraagt heeeel veeeel geduld en het paard is op vreemd terrein snel afgeleid en werkt ook dit niet meer.
Succes.

WannahaveR
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 22:43

Ik weet dat 3/4 jaar inderdaad een lange tijd is, en ik heb ook echt wel overwogen om het paardje te verkopen, maar dat doe je niet zomaar. ( by the way, ze krijgen haar nooit mee he ! ) Ik heb haar in het voorjaar van dit jaar ook een tijdje rust gegeven, omdat het met rijden toen ook niet zo lekker ging. En ben het in de zomer weer gaan proberen. Het is toen best goed gegaan, ik voerde haar dagelijks in de trailer, en op een gegeven moment liep ze er vanzelf in. Maar toen we in Ermelo waren, op een keuring, zag ze veel te veel om haar heen, en wilde met geen mogelijkheid die trailer meer in.
Ik weet gewoon niet meer hoe ik het aan moet pakken, en die methode met de longeerlijnen heb ik ook al enige malen geprobeerd, maar ze raakt in paniek en begint om zich heen te slaan, geen succes dus.


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 14:43

Tja, er zijn nu eenmaal mensen en paarden die claustrofobisch zijn. Die van mijn zusje is er ook zo één. Die vind het al eng om een gewone deur door te lopen. Zelfs nu ze al 3/4 jaar op de zelfde stal staat vind ze het nog eng om de stallen in te lopen (het zijn binnen stallen) De trailer is ook een ramp al krijgen we haar met onwijs veel geduld en om de manier van Cora toch in de trailer. Ik heb ook nog eens van een manier gehoord, die ik (naar mijn idee helaas) geprobeert heb bij mijn paard wat ook al claustrofobisch was (echt raar... een stoer paard wat staat te trillen op zijn benen) Die manier is: Je neemt een heel lang touw. Doet het vast aan het halster. Slaat het om de stang voor heen en dan achter je paard langs. Als hij naar achter loopt wordt hij als het ware naar binnen gehesen. Ik ken verschillende mensen die dit gebruiken/gebruikten bij hun paard en die zweren bij deze methode. Mijn idee is dat dit alleen lukt bij paarden die niet willen en niet bij paarden die bang zijn. Veel succes ermee!!!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers

cron