Waarmee borstelen jullie de staart en manen uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Waarmee borstelen jullie de staart en manen uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 16:31

Zie hierboven.. Knipoog

Ik heb al verschillende "technieken" gehoord en gezien, maar wat is nu eigenlijk het beste?

Sommigen gebruiken een "mensen"borstel. Lijkt me dat je daar nogal veel haren mee uittrekt...

Anderen gebruiken zo'n hondenborstel, met speciale haren, is dat wat?

Wat jullie?

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...


regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:36

met mijn handen! veelste bang dat ik er haren uittrek!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:37

Ik blijf er eigenlijk zoveel mogelijk vanaf. Als ik ze borstel spuit ik er eerst antiklit in en begin onderaan met borstelen. Volgens mij maakt het niet echt uit waarmee je ze borsteld als je het maar voorzichtig doet. Lachen

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:49

de staart doe ik nooit met een borstel.
Daar doe ik nooit zoveel mee,maar af en toe was ik em even en dan pluis ik em helemaal met m'n vingers uit.
De manen staan normaal overeind,dus daar hoeg ik ook niet zoveel mee te doen,maar nu heb ik ze laten groeien,en borstel ik ze gewoon met de harde borstel.
Rinkja heeft een hele dikke bos manen,dus als ik er eens een paar haartjes uit trek is dat ook niet zo'n ramp.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:55

Ik borstel de staart van mijn paard nooit.
Als ie er netjes uit moet zien, dan was ik de staart een paar keer, daarna anti-klitspray erin en dan later met de hand "uitpluizen".

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:58

Ik doe het altijd met een harde borstel..

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 17:11

Ik spuit er eerst anti-klit spul in en daarna bortsel ik de staart met een hondenborstel.
Groetjes Julie

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:00

Ik borstel met een harde borstel, ik doe er ook gewoon antiklit in en er komen bijna geen haren uit hoor Lachen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:13

onze trekpaarden en genoeg haar, kan daar makkelijk met een harde borstel of ijzeren manenkam doorheen..........geen probleem!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:13

Manen met een manenkammetje of harde borstel. De staart ook met een harde borstel.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:14

en ze hebben geen staart....nou ja een klein pluimpje............dus dat is ook weinig probleem, kan er weinig aan verpesten

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:27

Hoezo hebben ze geen staart..? Dat is toch zielig... Scheve mond

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:28

het zijn trekpaarden........

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:31

Moonlover schreef:
Hoezo hebben ze geen staart..? Dat is toch zielig... Scheve mond


Trekpaarden hebben gewoon geen staart!!!! Nog nooit gezien dan Haha! ??

Ik borstel de staart uit met een harde borstel of met mijn handen.
Bij paarden met een dikke staart en veel haar dus , borstel ik met een grove 'mensenborstel'.

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:33

nou ja je hebt ze natuurlijk wel met staart, maar toevallig hebben onze paarden geen staart.....het is nu verboden en als we veulens hebben, hebben ze natuurlijk wel met Knipoog

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:34

glanspray, en met een mensen haarborstel

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:39

Altijd met een mensen haar borstel. Doe het al 2 jaar bij Den en hij heeft echt een giga bos waar bijna iedereen jalours op is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:44

Haha ja tuurlijk weet ik ook wel dat trekpaarden meestal geen staart hebben.. maar k vind het gewoon zielig.. lijkt me stinkmodder als er in de zomer telkens vliegen op je zitten gelukkig dan maar dat de veulen's wel een staartje krijgen Haha!

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:45

wij kammen de staart met een mensen borstel, en glansspray net zo als parouscha.

I love ya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:48

ik spoel de staart van Lois regelmatig uit zodat er geen viezigheid aan het haar klit. Ik kam met een Fohn-borstel.


kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:51

In België wordt het couperen van de staart van trekpaaden vanaf volgend jaar of het jaar erop ('k wil er vanaf zijn) verboden. Een goeie zaak vindt ikzelf. 't Zal in 't begin wel een beetje wennen zijn, maar een paard zonder staart is toch ook geen zicht hé

Ik kam de staart van mijn paard heel weinig, als hij echt netjes moet zijn, wassen en dan haartje per haartje ontwarren, als het iets sneller moet, onderaan beginnen en de haren goed vasthouden en zo beetje bij beetje omhoog werken.

more with less

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:53

Moonlover schreef:
Haha ja tuurlijk weet ik ook wel dat trekpaarden meestal geen staart hebben.. maar k vind het gewoon zielig.. lijkt me stinkmodder als er in de zomer telkens vliegen op je zitten gelukkig dan maar dat de veulen's wel een staartje krijgen Haha!


valt wel mee hoor met de vliegen, ze worden elke dag helemaal ingesopt met vliegenspray, geen vlieg te bekennen, behalve bij de oogjes, maar die zitten bij 'gewone'paarden ook! Verward en dan doe je een vliegenmasker voor....geen vlieg te vinden hoor!
ze hebben er geen last van.......1 van de argumenten dat paarden niet gecoupeerd mogen worden, is omdat deze paarden ongelukkiger zijn.....nou de 4 van ons zijn super vrolijk en gezellig, dus ik weet niet waar ze dit getest hebben??? ik vind trekpaardjes met staart ook leuk hoor, niks mis aan....ik val op de bouw en het karakter en die blijft hetzelfde! maar debk wel dat als onze jongste een staart had gehad dat ze nooit nationaal kampioen geworden zou worden!!!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 20:17

helemaal niet eigenlijk. als er iets in zit pluk ik het eruit en in de zomer was ik de staart een enkele keer.

Amor Vincit Omnia

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 20:24

Ik borstel het elke dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spuit er eerst antiklit spray op zowel manen als staart,
Dan borstel ik het heeel goed uit met een normalen mensenborstel! Haha!
En het is heel goed te doen hoor!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 20:25

Inspuiten met antiklit en dan met de manenkam. Wel onderaan beginnen en net boven waar je kamt vasthouden. Zo langzaam naar boven werken en je verliest niet zo heel veel haren uit de staart.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers