dravers niet spingen ???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
umay

Berichten: 275
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Hoogeveen

dravers niet spingen ???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 11:48

ik heb laatst gehoord dat je met dravers bloed in een paard of pony niet mag springen!!!! dat is slecht voor de benen??

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:02

Olympisch en Wereldkampioenen Halla en Jappeloup hadden allebei een draver als moeder, ik denk dat het dus nogal meevalt...
Mijn eigen draver van 16 mag graag een sprongetje maken. Misschien zegt men dat tegen je omdat ze zelf een draver hebben die in het verleden een peesblessure heeft gehad? Maar dat geldt voor elk soort paard. Met een gezonde (hele of halve) draver kun je prima springen, ze hebben een enorm sterke achterhand en vinden het vaak nog leuk ook.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:22

Onzin!! Dan zou het voor elk paard slecht zijn.
Wat promptertje zegt : ze zullen een peesblessure ofzo hebben gehad.
Dravers springen over het algemeen heel goed en graag.

umay

Berichten: 275
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 12:23

mijn paard halfe draver springt ook heel graag maar heeft nu een blessure maar ik kan niet ondekken wat het precies is!!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:20

De vader van Idalia is ook een draver en een zeer goede springer, ...(Zilver Fortuna)
Ook ik spring soms met Idalia en dit gaat heel goed.. dus ik denk dat het wel mee valt hoor
Laatst bijgewerkt door Liesje_1 op 24-12-02 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:22

waar en wat voor blesure, is het een zwelling, loopt hij/zij kreupel????

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:09

Dit heb ik nog nooit gehoord. De meeste dravers zijn uitstekende springers. Volgens mij hebben ze zelfs minder kans op manken, dravers zijn nl hoefkatrolvrij, een ziekte die veel warmbloedpaarden vroegtijdig hun springcarière doen beeïndigen.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:53

Voor zover ik weet kunnen dravers juist heel goed springen. Ik heb wel eens op een draver van de manege gereden en springen dat dat beest kon.. echt geweldig Lachen Ze hebben misschien wat meer moeite met de galop stukken tussen de hindernissen maar verder..?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:12

Springen is uberhaupt al slecht voor de benen van een paard. Maar goed, rijden is ook niet goed voor de rug, enz.

Dravers kunnen over het algemeen wel aardig springen, Salty en ik hebben ook wel eens een sprongetje gemaakt, maar echt een superspringer is ze niet....

En dravers hoefkatrol vrij??? Wat heeft Navy dan??? Ik ben wel van mening dat het bij warmbloeden vaker voor zal komen. Maar ook bij de dravers zullen er weldegelijk uitzonderingen zijn.

Mirjam

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:36

Westernfreak schreef:
En dravers hoefkatrol vrij??? Wat heeft Navy dan??? Ik ben wel van mening dat het bij warmbloeden vaker voor zal komen. Maar ook bij de dravers zullen er weldegelijk uitzonderingen zijn.

Mirjam


Ik weet het niet . Heeft Navy hoefkatrol ? Dat is dat de enige draver die ik ken met hoefkatrol en ik ken veel dravers. Mij veearts die voornamelijk paarden doet is er ook nog geen tegengekomen. Maar ja, uitzonderingen bevestigen de regel zeker ?

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 09:30

Er zijn veel meer dravers met hoefkatrolontsteking, Niget Kingly bijvoorbeeld (deze koerst nog)

Over dat springen: de meeste dravers kunnen juist vrij goed springen. Het is voor hun benen net zo slecht als voor een ander paard zijn benen

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 20:17

Nog nooit van gehoord! Verward

Volgens mij is dat gewoon een fabeltje.

Met Ameretto ben ik in de B begonnen en heb ik hem bij de pony's tot de M met 14 winstpunten gereden en dat deed ie altijd supergoed. En hij heeft er niks aan over gehouden hoor.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:21

bedoel je niet dat je met een menpaard beter niet kan springen? Dit heb ik tenminste wel een sgehoord. Ik geloof er zelf niet zo veel van hoor. Maar dat heb ik wel eens gehoord, want als ze anders wat zien op de weg hebben ze eerder de neiging erover heen te springen Verward . Hoe ze erop komen weet ik niet. Ik ken zat paarden die het voor de wagen leuk doen en ook graag een sprongetje maken.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:05

Revanza is toch echt 100% draver, en vind springen het leukste wat er is, op racen na Knipoog .
Door springen wordt de achterhand juist sterker, en Navy heeft wel hoefkatrol, maar door balkjes lopen en een klein sprongetje traint ze de rug, zodat de achterhand sterker wordt.
Gewoon een fabeltje.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:14

Citaat:
Olympisch en Wereldkampioenen Halla en Jappeloup hadden allebei een draver als moeder, ik denk dat het dus nogal meevalt...


Jippie, dan is er nog hoop voor me *LOL* De mijne komt ook uit een dravermoeder Tong uitsteken (het meeste commentaar komt altijd van mensen die denken dat je met een halve draver niets kan, terwijl hij loopt als een trein Haha! )
Ik ben nu L-springen(loopt ongeveer een jaar onder het zadel nu) en mag L-SGW starten! Ik heb nog nooit zo'n fijne springer gereden en hij heeft er echt lol in Haha!
Zou niet weten waarom het voor een draver slechter is dan voor een KWPN-er Verward

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 20:43

Een draver is natuurlijk gemaakt voor harddraven, dus daar is hij dan ook het beste in, maar je kan met een draver eigenlijk alles doen. Ik ben 4 maanden bezig met een 11-jarige draver die tot voor 2 jaar nog koerste om te vormen tot eventingpaard. Springen zijn we nog niet toe gekomen, maar het dressuurwerk is subliem. Op 4 maanden doet ze alle zijgangen in stap en draf, doet ze keurige overgangen en galopeert ze links en rechts (dat is nog niet altijd onder controle, maar af en toe doet ze het ook al wel eens zeer beheerst). Komt daarbij dat we eigelijk nog nooit echt hebben kunnen doorwerken want zij heeft op die 4 maanden al 3 keer een week of twee stilgestaan na een kwetsuur en nu ben ik zelf 4 weken uit roulatie geweest wegens een beenbreuk. Dus eigenlijk heeft ze dit alles geleerd op 2,5 maand. Er mogen veel warmbloeden naast haar lopen hoor, ze hoeft zich helemaal niet te schamen ! Hopelijk wordt het springen een even groot succes ! Dravers zijn subliem !