Dravers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Dravers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 17:39

Wie van jullie heeft er nog meer een draver? Heb je hem voor de recreatie of voor de sport? Daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar. Wat doen jullie zoal met je draver? Dressuur, springen, endurance, recreatief of iets anders??

Ik heb een draver waar ik nu niet meer mee koers. Hij staat nu eventjes op rust, maar van het voorjaar ben ik van plan om dressurles te nemen. Voor hem en voor mij, want hij kan niks en ik eigenlijk dressuurmatig ook niet echt veel. Verder denk ik dat dat erg goed voor hem is, zodat hij zo ook een sterkere rug krijgt, want dat is wel een probleempje van hem, die rug. Hebben jullie ook bepaalde probleempjes met je draver??

Verder heb ik nog een draver voor de helft in mijn bezit. Met haar koersen we. Dat is in ieder geval de bedoeling. 4 januari moet ze voor het eerst sinds een half jaar weer lopen. Als dat niet gaat, gaat ze terug naar de fokker en wordt ze gedekt. Als het wel goed gaat, koersen we nog 2 jaar met haar en dan gat ze daarna naar de fokker terug.

Ik ben benieuwd naar jullie dravers

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:10

Ik heb twee dravers: een merrie van 16, die van 3-5 jaar gekoerst heeft, van 6-9 dressuur (incl officiele wedstrijden) gelopen heeft, van 10-12 fokmerrie is geweest, en van 12-nu recreatief rijpaard en Parelli-training.
Mijn hengst (4) is nog koerspaard, volgend jaar ga ik hem ook dressuurmatig rijden 2 keer per week en na zijn koerscarriere wordt hij mijn nieuwe Parelli-paard.

Probleem bij mijn merrie waren de kniebanden, die zijn door het onder het zadel rijden (en m.n. de Parelli-oefeningen) veel sterker geworden.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:05

Mijn vriend heeft dravers in koers die ik help trainen. We hebben er momenteel twee in koers, eentje van 5 (Ons Scheepken) die we verhuurd hebben wegens te veel, en eentje van 4 (Prima Scheepken) die voor ons loopt. Daarnaast zijn we bezig met een tweejaarke ( Sexy Scheepken) voor te bereiden voor de test. We hebben de moeder van gans de nest Christi Donte die weer zwanger is, we hebben nog een veulentje Unic Scheepken en dan hebben we twee "gepensioneerde" dravers, Klein Scheepken wordt volgend jaar (2003) gedekt en Ixelle Rocket (de oudste, voor de tijd van de scheepkes, maar wel zus van gans de hoop) is nu elf jaar en heeft op haar 10de een veulentje gekweekt (dat verkocht is, ge kunt ook niet alles houden hé). Omdat mijn rijpaard HKT heeft en dus niet meer kan crossen (ik ben eventingruiter) en mijn veulen maar 2 jaar is ga ik Ixelle proberen omscholen tot eventingpaard. Tot nog toe hebben we enkel nog maar de dressuur geoefend. Ik ben ongeveer 4 maanden bezig met haar en het gaat uitstekend. De eerste keer dat ik met haar naar de les ging (bij Karin Donckers) kreeg ik te horen dat ze niet (correct) kon stappen, draven noch galoperen, er was dus werk aan de winkel. Nu doet ze al alle zijgangen in stap en draf, blijf mooi rond en rustig in de overgangen. Alleen de gecontrolleerde galop is soms nog een probleem maar ze heeft het ook al goed gedaan, dus we zijn op goede weg ! Nu nog leren springen !
Zo zie je maar hoe veelzijdig een draver kan zijn !

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:42

mijn moeder heeft een draver gehad een hele mooie maar zij gebruikte hem alleen voor de recreatie want je kunt er verder niets mee. springen gaat veels te hard en te vlak en met dressuur kunnen ze haast niet blijven galoperen en het gaat veel te hard.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:53

Nou Steefie, dan ken jij maar weinig dravers! Heel veel dravers kunnen prima galopperen en springen, maar je moet ze ook wel kunnen rijden natuurlijk, het zijn dieren met veel "bloed" en daar kan niet iedereen mee om gaan. Bovendien heb je hele drukke, maar ook hele rustige dravers .

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:05

ja dat ben ik met je eens maar die van ons ging met galoperen veels te hard en met springen te vlak en dat is niet echt goed en geen gezicht.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:10

Op dit moment rijd ik met Revanza recreatief, en in de 'bak' dressuur en springen.
We willen volgend jaar kijken of endurance iets voor ons is, en als het nog beter gaat in de dressuur, waar ze echt goed in is, ze is nl. heel soepel, gaan we een proefje rijden.
Wie zegt dat draver niks kunnen? Boos!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:21

Wij hadden vroeger op stal dravers die nog liepen, maarja niet echt bekende, op een paar na Haha!

De dravers die er vanaf ongeveer 3 jaar terug zijn gekomen waren allemaal reacreatief. Meeste hadden wel iets...heet hoofdje, peesblessure, dekhengstje nu een fokmerrie.

We hebben er echt al zoooooo veel gehad!!
Met eentje werd er dressuur gereden, dat was met dat heet hoofd! Maar dat deed ze echt netjes

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:45

Wij hebben gehad: Jonker Victoria, Yla Vredenhof, Katja Vredenhof en mijn oma had Olaf Moore en Nieuwkind.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 11:13

Tjee op rij, welke ik gehad heb:
Zonnevlam K (meervoudig kampioen op de kortebaan)
Daisy K
Goldspeed S
Ilperfish S
Bobo Buitenzorg (ook meervoudig kampioen kortebaan)
U O Me Abba
Kaptein Crown

U O Me Abba is nog steeds in bezit van een vriend van mij. Ik ben zelf helemaal gestopt met dravers wegens het overlijden van Bobo, aankomende mei 5 jaar terug.

Ik heb op vrijwillige basis een tijd geholpen bij Leo Kokkes, die in die tijd daar oa had staan:
Kim Lady
Kaliman (!)
Juanita's Boy (was mijn moppie!)
Private Yankee
Dartron
Silverbowl
Hard Hazelaar
Kyra van Camstra Lovers

En nog een boel meer.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:43

Wat een onzin dat Dravers alleen recreatief gereden kunnen worden. Ik zie mijn paardje toch echt als een écht sportpaard! Weliswaar geen Zdressuur of Zspringen, maar we zijn erg goed bezig met Endurance, rijden deze keer op keer met goede resultaten, en gaan aanmomend seizoen klasse 2 starten.
Voor onze Endurance deden we springwedstrijden, de snelheid en wendbaarheid is dan juist een goed meekomertje, mits je je Draver zo in de hand hebt dat je deze snelheid kunt beperken wanneer dit nodig is. Overigens ken ik ook Dravers die het tot de M2 hebben geschopt, wat ik niet bepaald Recreatie zou noemen. De sport in met een Draver, naast de drafsport, vereist alleen meer geduld, begrip en kwaliteit van de ruiter, maar onmogelijk? Echt niet!!

Maar goed Haha! Zelf rijd ik dus Endurance met mijn Dravermerrie, daarnaast zijn we stevig bezig de Dressuur onder de knie te krijgfen, wat elke dag beter gaat. Voorheen sprong ik met d´r, maar toen bleek dat zij hoefkatrolontsteking fase 4 heeft aan beide voorbenen, is dat helaas over. Overigens vind ik Endurance 100x leuker Haha! Sinds het spëciale beslag heeft ze nooit meer een stap verkeerd gedaan, bijna 2 jaar terug.

Ons voornaamste probleem is ook die rug, die is in de 3 jaar samen eigenlijk altijd te zw3ak geweest. Inmiddels hebben we de juiste manier van trainen te pakken, en gaat ook die rug met sprongen vooruit. Daar zijn overigens wel 3 zadels, 5x een kraker en verschillende VAen voor n odig geweest..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 17:12

Ik heb een draver genaamd Idalia Wittenhof , merrie van 11 jaartjes
jong Lachen
V:Zilver Fortuna
M: Jitalia
VM: Nevel Impulse.
Gekoerst in '95 en 01-'96
Op 07-06-1996 dood verklaard en onder het zadel verkocht als rijpaard.

Ik heb deze merrie voor de recreatie en de sport.
Ik rij er endurance mee en ik wil er ook in de B dressuur uitbrengen.
Ik wil het voor zover dat gaat zo ver mogelijk komen in de endurance en we gaan er dus ook voor. misschien dat er voor ons aankomend seizoen een klasse 2 inzit.

Ik ben het helemaal met Navy eens, alleen recreatie is onzin!
Ze kunnen het prima doen in de Endurance en in de dressuur.
Alleen ja voor dressuur een kwestie van tijd heel veel tijd geduld en begrip en dan kan je er ook zeker wel een eindje mee komen.

Groetjes
en suc6.
Annelies

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 17:24

ik heb een halve draver en daar doe ik alles mee... dressuurmatig rijden, western rijden, springen, buiten rijden, clickeren, NH, ....

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:38

Ik heb een draver merrie van 8 jaar.

Met Salty wil ik volgend jaar endurance starten, maar verder rijd ik er (recreatief) western mee. Volgend jaar ga ik mijn eerste wedstrijden met haar starten en ik hoop dat het goed gaat (dat we er beide plezier in hebben), want de dressuur en springsport trekken me niet zo.

Misschien dat ik Salty volgend indoorseizoen wel eens een westernwedstrijdje laat lopen, maar eerst wil ik me richten op de endurance.....

Groetjes, Mirjam & Salty