bitringen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

bitringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 23:56

ik heb gister bitringen gekocht voor mijn paar omdat ik steeds zijn bit door zijn mond trek, maar toen ik vanmiddag ging rijden en ik die ringen om het bit gedaan had pakte hij steeds 1 van die bitringen vast (hoe die het voor elkaar krijg weet ik niet) en ging er op kauwen. later komt ie er dus aan de andere kant uit, dus ik afstappen en die ringen weer goed doen, en d'r weer op. even later doet ie het weer hoe komt dit??

je kan wel merken dat ik er geen verstand van heb dus hé whaha

kusjes Diana en Harab

❤️ Onora - Shetlandpony❤️ Boy - Kwpn


brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:59

is je bit niet te ruim, zodat hij gemakkelijker bij de ringen kan komen...wij gebruiken ze zelf niet, maar zou kunnen??

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 00:02

als je met neusriem rijd; heb je die wel strak genoeg?
als ze dat wil doen zou ze erg ver haar mond open moeten doen lijkt me.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:32

wat voor bit heb jezelf dan?
ten eerste doe je iets niet goed als je het bit door de mond heen trekt. bitringen hebben dan nog wel iets waarde maar als je al zohard aan t trekken bent lijkt het me dat je die er ook zo doorheen trekt.
Als eerste zou ik dus aanraden om goed les te nemen zodat het paard op fijnere hulpen reageerd en je het bit niet door de mond heen hoeft te trekken. en als je dat niet wilt kan je een D-trens kopen doordat die recht is trek je die minder snel door de mond heen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:39

Misschien kan hij de bitringen te pakken krijgen omdat je die zelfs bijna door de mond trekt?
Klinkt er l*llig maar anders weet ik het ook niet.
Verder zou ik toch met spoed les gaan halen, want als je daar bitsschijven voor nodig hebt is er toch iets niet goed met je manier van rijden.


mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 16:38

nou even voor de duidelijkheid mijn paard reageerd gewoon op mijn beenhulpen hoor ik hoef haast niet eens de teugels te gebruiken. en mijn bit is echt niet te groot precies groot genoeg.
ik rij wel gewoon met een neusriem maar die heb ik echt strak genoeg als ik hem nu nog strakker doe dan knelt het af dus dat doe ik niet.
enuh runningkawa ik krijg nu gewoon les hoor daar ligt het nie aan

❤️ Onora - Shetlandpony❤️ Boy - Kwpn

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 16:42

Bitringen zijn een uitvinding van vroeger. Omdat bitten met losse ringen nog wel eens de neiging hebben om scherp te worden na verloop van tijd. Een bitring is dus zeker geen hulpmiddel om te voorkomen dat jij het bit door je paard zijn mond heen trekt!!! het enige dat daarbij kan helpen is een goede instructeur en een ruiter die zich bewust is van zijn probleem!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 17:28

Maar hoe kan het dan als je je teugels bijna niet hoeft te gebruiken dat je het bit erdoor heen trekt?
Klinkt niet erg logisch, of wel?

En als je dan wel les krijgt, wat zegt je instucteur/trice er dan van?
En is deze wel bekaam om les te geven?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 18:00

wat voor neusriem heb je?
Een lage of een gecombineerde?
Bij een gecombineerde neusriem met sperriem dus,
lijkt het mij bijna onmogelijk dat hij die bitringen vast kan pakken.
Maar zoals eerder gezegd,is het wel raar dat je nauwelijks je teugels hoeft te gebruiken en toch het bit door de mond heen trekt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Blijgeestig, Maaraatje en 125 bezoekers