Kerstgedachte, ho maar...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Kerstgedachte, ho maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 11:37

Kerst is voor Marco en mij het verplichte rondje familie... Wij geven er dus niet zo veel om en Marco is vanmorgen gaan motorcrossen met 2 vrienden en ik ben voorzichtig weer met Imker aan de slag gegaan, wat overigens zonder rariteiten verliep.

Na het rijden wilde ik Imker in de grote wei zetten, zo'n 100 meter van ons huis.
Omdat de storm van een tijd geleden alle troep uit de sloot bij mij in de wei heeft gewaaid, nam ik de riek maar mee om alles weer bij de rechtmatige eigenaar te deponeren (de sloot in deze).

Vrolijk ben ik aan het scheppen (met doornen van de bramen in mijn vingers , komt er ineens een mannetje aan op de fiets.
Zeg ik vriendelijk tegen hem: Goedenmorgen! (heel normaal toch)? Zegt hij al fietsende: Wat ben jij nou weer aan het doen, vind je dat normaal dat je dat weer teruggooit in de sloot en da's niet normaal.
Waarop ik helemaal perplex stond (even met mijn mond vol tanden, gebeurt niet zo vaak Bloos ) en daarop antwoordde dat ik met mijn wei toch wel zelf mag uitmaken wat ik deed *nog steeds op vriendelijke toon*...

Hij begon zowat te schuimbekken en stapte van zijn fiets af en begon te prediken dat hij de provincie ging bellen, en dat dit niet normaal was en ik niet helemaal spoorde Verward .
Toen bedacht ik ineens dat het Kerstmis is vandaag, heb de goede man een vrolijk Kerstfeest gewenst *nog steeds vriendelijk, ik stond versteld van mezelf* en daarop fietste hij aan

Wat lopen er toch bemoeials rond op de wereld, ik kende die man niet eens, nog nooit gezien en hij gaat zich een beetje met mijn bezigheden bemoeien... Raar hoor!

Toos paardloos


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:43

Ja dat soort mensen heb je altijd,van die vreselijke zeuren die over elk klein dingetje vallen wat zij niet goed vinden

Ach laat die man lekker een chaggerijnige kerst hebben,zolang jij maar lol hebt Knipoog

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:03

Ik denk dat hij op zoek was naar problemen, zeker beginnend dement of zo. Elk mens begrijpt dat er mooiere manieren zijn om er van af te komen, erg in is tegenwoordig om mannen met maanpakken te laten komen met enkele containers en een mobiel laboratorium. Tja, op een losse wei gaat dat anders.
Dus heeft hij zijn onvrede kunnen uitten, hopelijk lucht het hem op. Maar als het geen kerstmis zou zijn Extreme duivel

Gister? Dat komt morgen wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:10

Ik ben het eigenlijk wel met die man eens (niet de manier waarop), je had het gewoon met de kruiwagen op kunnen ruimen ipv weer in de sloot te dumpen.
Van mij had je geen preek gekregen maar een proces-verbaal.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:25

Als er lege zakken chips en andere ongein in mijn tuin waaien ruim ik het ook even op, de container in dus. Die man had wel gelijk, het kwam alleen niet goed bij je over.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 11:04

Ilindra schreef:
Ik ben het eigenlijk wel met die man eens (niet de manier waarop), je had het gewoon met de kruiwagen op kunnen ruimen ipv weer in de sloot te dumpen.
Van mij had je geen preek gekregen maar een proces-verbaal.


De sloten zijn voor de helft van de gemeente en voor de helft van mij. De gemeente maakt de sloten leeg, oké, maar wat ik aan mijn kant van de sloot doe, moet ik zelf weten.
Ik gooide het niet IN de sloot, maar heb het op het randje gelegd (50 cm breed) tussen de rand van de sloot en de omheining van mijn wei.

Ik deed helemaal niets illegaals.... Ik denk dat een PV moeilijk zal gaan (zelf ook bij de politie gezeten ) maar een berisping mag wel.

Toos paardloos


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 11:31

Hahaha wat een goeie hè als je mensen zo te woord kan staan... ontploffen ze! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:14

Nu bij ons is het ook zo dat de helft van de sloot aan jouw toebehoort, maar dat betekent ook dat je ieder jaar voor 1 november moet sloten. Dat wil zeggen dat je je sloot zuiver maakt van alles wat erin ligt en in groeit. Anders belemmer je de waterhuishouding. Doe je dit niet, dan doet het waterschap het voor je en kun je dik betalen. Alle onkosten en een boete. Dus een beetje gelijk had die oude man misschien wel.

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:34

Nou, hij was op een niet-opbouwende manier aan het foeteren. Als je een paar honderd meter met een kruiwagen door de bagger zou moeten kan je best eens op 't idee komen om tot eind oktober te wachten Lachen
Dat gez... over milieu en fatsoen, wat moet je er mee.
Milieu is in handen van degenen met het langste en saaiste verhaal(hoe onwaarschijnlijk dat ook is) fatsoen is niet meer sinds wij geen identiteit meer mogen hebben, '''europeanen''' zijn.

Gister? Dat komt morgen wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 07:50

imker schreef:
Ik deed helemaal niets illegaals.... Ik denk dat een PV moeilijk zal gaan (zelf ook bij de politie gezeten ) maar een berisping mag wel.


Zeker geen milieu als taakaccent gehad Haha!
Kijk maar eens Art. 1 lid 4 van de Wet verontreiniging wateroppervlak (WVO) ivm art. 4 lid 1c van het uitvoeringsbesluit WVO.
Je zult dan zien dat het leggen van rotzooi op o.a slootkanten ook strafbaar is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 08:19

Staat deze in strafrecht of strafvordering?
Dat zijn de enige wetboeken die ik hier op mijn werk voorhanden heb, afgezien van de Warenwet en de Wet Geneesmiddelen.

En dat klopt, idd geen Milieu als taakaccent gehad. Ben 1x met iemand meegeweest en die had dat wel, daar werd je echt helemaal gestoord van... Lachen

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 09:00

Staat in geen van beide, het is een op zich zelf staande wet.
Voor deze wet mag je buiten je bevoegdheden van strafvordering ook de bevoegdheden gebruiken uit de Wet economische delicten(WED) hoofdstuk 3, deze zijn een stuk uitgebreider.
Ook de strafbaarheidstelling staat in de WED, er staan dus behoorlijke boetes op.

Ik ben dus wel taakaccenthouder milieu en heb elke woendag milieudag, ik ga dan samen met een toezichthouder van de gemeente of staatsbosbeheer/natturmonumenten/gelders landschap op pad.
Ik zit dus redelijk goed in de milieu wetgeving en heb alle politie milieuopleidingen gedaan.
Dus als je een keer ergens info overig nodig heb..........

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 09:27

Ilindra schreef:
Staat in geen van beide, het is een op zich zelf staande wet.
Voor deze wet mag je buiten je bevoegdheden van strafvordering ook de bevoegdheden gebruiken uit de Wet economische delicten(WED) hoofdstuk 3, deze zijn een stuk uitgebreider.
Ook de strafbaarheidstelling staat in de WED, er staan dus behoorlijke boetes op.

Ik ben dus wel taakaccenthouder milieu en heb elke woendag milieudag, ik ga dan samen met een toezichthouder van de gemeente of staatsbosbeheer/natturmonumenten/gelders landschap op pad.
Ik zit dus redelijk goed in de milieu wetgeving en heb alle politie milieuopleidingen gedaan.
Dus als je een keer ergens info overig nodig heb..........


Dat zal ik onthouden voor als ik weer eens een milieuprobleem heb!
Mijn eigen wetboeken zijn een beetje erg gedateerd, dus daar heb ik niet zo veel meer aan....
Bedankt alvast.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Isab123, mino1, Sanet, sterregoud, VosjeN en 42 bezoekers