Flemmingh x Dublin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Flemmingh x Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 22:13

Hallo Bokkers!

Na veel wikken & wegen en 7 paardloze jaren ben ik dan toch weer op zoek naar een paard. Een neef van een vriendin van mij (ik rijd af en toe op haar paard, dat ze via diezelfde neef gekocht heeft) weet iemand die een merrie van Flemmingh uit een Dublin-moeder te koop heeft staan. Neef zegt dat het een groen (geboren in 1997, weinig mee gedaan) maar braaf beessie is, maar dat zei hij ook van het paard van mijn vriendin... En die kan HEEL hysterisch doen.

Wie kan mij iets vertellen over de karakters van Flemmingh en Dublin en hun nakomelingen?

Leanne


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 13:42

dit is een nakomeling van Flemingh:
Afbeelding
een bruine ruin van 5 jaar en 1.65 hoog
-------------
nog een nakomeling van flemingh:
Afbeelding
10 jarige bruine ruin van 1.67 hoog
----------
en nog 1:
[img]http://www.heronwoodstables.com/images/O'brian_large.jpg[/img]
7 jarige koffie vos hengst van 1.70 hoog

en dit stond erbij: Onderstaande paarden worden momenteel uitgebracht en klaargemaakt voor nationale en internationale dressuursport ze zijn ook allemaal makkelijk in omgang..

heb je hier wat aan?
Groetjes Renée

boemel

Berichten: 8354
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:11

Ik heb een nakomeling v. zowel Flemingh als Dublin gereden.
De flemingh was braaf zolang je hem echt de baas was. Omdat hij zo braaf was, is hij verkocht aan een jonger meisje als rij-paard. Al na een dag belde de ouders op, dat hij levensgevaarlijk was. Iets wat we ons helemaal niet voor konden stellen. Op verzoek v/d handelaar waar hij vandaan kwam, hebben die mensen het toch nog een paar dagen geprobeerd, maar toch teruggebracht. Ik ben er diezelfde dag nog op gaan zitten. En inderdaad je kon goed voelen dat hij de baas was. Hij ging alleen nog maar in de hoek staan bokken en steigeren. Na een paar pogingen kreeg ik 'm eruit en liep hij verder best goed, Ik heb er verder ook weinig problemen mee gehad. Maar elke keer als iemand anders hem probeerde, begon hij weer de baas te spelen. Het was een mooi paard, maar het heeft best even geduurd, voordat hij verkocht was.

De Dublin was echt een geweldig paard. Echt, als ik toen een paard had kunnen kopen, was zij het geweest. Ze was mooi, kon leuk maar niet bijzonder lopen. Maar had echt een gouden karakter. Ze was ook echt super koel in het verkeer, terwijl ze pas 5 jaar oud was. Helaas is ze op proef gegaan op een manege en daar verongelukt tijdens het springen. (over een sprongetje van 50cm nota bene). Dat vond ik wel heel erg om te horen.

Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 23:27

Renée, bedankt voor de foto's! Ik vind het eerste paard wel mooi, maar de nrs. 2 en 3 zitten een beetje vreemd in elkaar. Misschien ligt het wel aan de foto's.

Boemel, laat ik dan maar hopen dat Dublin de genen voor karakter heeft doorgegeven... Ik ga vrijdagochtend kijken en rijden. Ben erg benieuwd. Mijn vriend wil leren rijden en het moet dus echt wel een makkelijk paard zijn. En ik ben na mijn eerste paard (volledig verziekte bulldozer zonder remmen) ook niet zo'n held meer.

Ligt het trouwens nou aan mij, of gaan de meeste paarden echt op een nare manier dood? Hoe vaak hoor je niet van paarden die heel bizar verongelukken, of aan iets vreselijks overlijden? Zou toch mooi zijn als ze gewoon allemaal na een fijn leven van ouderdom omvallen?

Leanne


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:15

Bij mij op stal staan 2 Fleminghs en die hebben alle 2 een erg lief karakter.
1 er van is nu een paar maandjes onder het zadel en ze is erg braaf.
De andere is 2. Maar ook al heel erg braaf.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:39

Nakomelingen van Flemmingh zijn over het algemeen wel braaf(iig die ik ken), maar zou je wel voor een groen paard gaan Verward
Je schrijft dat hij van '97 is dus volgende week is het paard officieel 6. verder is het dier nog groen(tijdgebrek of toch wat minder braaf Verward )
En je bent zelf na je vorige paard wat voorzichtiger en je vriend moet erop leren rijden zeg je. Is het dan verstandig om een groen paard te kopen?
Ik zou zelf in deze situatie toch voor een iets meer ervaren paard gaan denk ik.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 23:11

Gomir,

De neef van mijn vriendin heeft haar vanochtend afgeleverd toen hij deze kant op kwam voor familiebezoek, zodat ik haar kan uitproberen en tot nu toe lijkt het me een nuchter paard. Ze heet Prisca, bruin met wat witte haren op haar voorhoofd en achter gedeeltelijk witte kroonranden, ongeveer 1.67m, niet supermooi (beetje lang hoofd en flaporen), maar ze heeft best goede bewegingen. Geen paard waar mensen spontaan van beginnen te kwijlen, maar dat hoeft ook niet zo van mij.

Ze is te koop omdat haar bazinnetje (dochter van de buren van de neef van mijn vriendin, volg je het nog?) zwanger is. Er is met haar in groepslessen gereden, maar er is vooral met haar buitengereden. Ik denk dat ze wel wat gewend is, want die mensen wonen langs een weg waar redelijk veel verkeer is.

We hebben vanmiddag gepoetst (klei uit de kuif gebikt, ze stond vanochtend nog in de bagger in de wei) en we hebben zadels gepast. De Ainsley van Gizmo (paard van mijn vriendin) past het beste, uiteraard. Het keiharde veelzijdigheidszadel van de oude E-pony van mijn vriendin past ook. Morgen even lief kijken en hopen dat ik de Ainsley mag lenen.

Toen we uitgefrunnikt waren, hebben we haar in de bak losgelaten. Ze ging niet uit zichzelf op onderzoek uit, dus hebben we haar alle hoeken, bomen en struiken laten zien waar volgens Gizmo trollen wonen. Prisca vond het allemaal wel best! Ik had haar nog niet zien draven, dus we hebben met haar aan een touwtje door de bak gelooppast. Geen stap verkeerd! Ik heb dus goede hoop.

Ik ben overigens wel wat gewend, want ik rij sinds m'n 10e (ben nu 28), maar ik heb gewoon geen zin in een paard waarmee ik elke dag het gevecht aan moet gaan. Paardrijden is m'n hobby en ik wil niet verongelukken of knokken met een paard, want volgens mij moet een hobby leuk zijn. Mijn vorige paard was een lompe ontoerekeningsvatbare klophengst, zo een die dwars door prikkeldraad heen rent, je omver beukt en terugslaat als je hem een tik geeft. Mijn instructrice heeft nog geprobeerd hem te heropvoeden, maar zij vond hem net zo'n etter als ik. Ik heb hem toen verkocht en heb jaren op de pony van mijn vriendin gereden (zij was eruit gegroeid), maar ze heeft peesproblemen en is nu echt met pensioen. En mijn vriend zegt wel dat hij wil leren rijden, maar volgens mij haakt hij af na het eerste drafje! Knipoog

Maar goed, dit hele verhaal hoort volgens mij niet op dit forum thuis. De moderator zal wel niet zo blij zijn met me... Sorry!! Als ik morgen gereden hen, zal ik een verslagje neerzetten op het juiste forum (Verslag van de dag, toch?).

Leanne

Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 23:12

Iedereen die gereageerd heeft: bedankt! Was ik nog even vergeten te zeggen.

Leanne

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:22

Dit hoort best op het forum hoor *LOL*
Ik snap trouwens heel goed wat je bedoelt met geen onbetrouwbaar paard meer willen...Dat was ook mijn belangrijkste eis na mijn vorige pony(ook geen lieverdje, ongeveer dezelfde grapjes als die van jou en ook lastig op stal) Haha!
Maar uit je vorige berichtjes had ik het niet zo begrepen, vandaar mijn opmerking. Heb al zoveel ellende gezien met jonge paarden. Maar deze is dus ook niet helemaal groen Lachen

Iig succes en ik houd je berichtjes in de gaten Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 01:18

Dank je, Gomir. Lees morgen het verslag van de eerste rit maar op VvdD. En als je niks kan vinden, weet je dat het niet goed is gegaan! Tong uitsteken

Ik zit de hele avond al te bedenken hoe ik de proefweek ga indelen. Morgen in de buitenbak (alsof we een binnenbak hebben, HAHA!), zaterdag longeren, zondag blokje om? Ik wil zo graag een goed beeld krijgen van Prisca, maar ik wil ook weer niet overmoedig worden. Sigrid, mijn vriendin, zit geloof ik al dagtochten te plannen. Ho, ho...

Ze is inderdaad niet zo groen als ik dacht. Joost (neef) vindt blijkbaar alles wat niet op grote concoursen is uitgebracht groen. Gizmo vond hij ook maar een broekie toen hij haar kocht en die had zelfs veel wedstrijden gesprongen (bleek ze niet echt genoeg talent voor te hebben) en was op allerlei keuringen geweest. Sigrid begreep eerst ook al niet dat ze zo goedkoop was. Ze was er al snel achter waarom: het is een paard dat super kan lopen, maar dat zich niet makkelijk laat bewerken. Ze gaat niet echt in de contramine, maar ze is gemakzuchtig. Op stal is het wel weer een droppie, zo lang ze maar niet belaagd wordt door de kabouters die niemand behalve zij kan zien!

Om het verhaal weer een beetje terug te buigen naar waar dit forum eigenlijk voor is, je kan dus wel fijn een bloedmooie Barbria-achtige stermerrie met geweldig bloed, Vindicator (= Amor) x Kristal (= Doruto) x Uppercut xx, fokken, maar als het meisje het vertikt, wordt ze gewoon recreatiepaard.

Oké, genoeg gespeeld voor vandaag. Moderator, morgen zal ik niet zeveren op je FA-forum!

Leanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 bezoekers