Beer is er niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Beer is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 16:38

Het is over..
Ik zal het verhaal nog eventjes voor iedereen duidelijk vertellen..
Mijn moeder ging vanochtend naar de stal toe om de pony's allemaal een broodje te geven. Me moeder kwam al snel terug en zei dat Beer niet wou opstaan. Ik ging naar de stal toe om te kijken bij Beer. Eerst had ik ze deken afgedaan want misschien zat ik met ze benen in 1 van de riem klem maar dat was niet het geval. Ik was bang dat die van ouderdom verlamd was geraakt. We hadden de DA gebeld en binnen een half uur zal ze er zijn. In die tijd ben ik de hele tijd bij hem blijven zitten. Hem geaaid en wortels gegeven en tegen hem en me zelf gezegd dat het goed komt, al was ik daar niet zeker over.. Hij was zo lief voor me. Hij legde ze hoofd zo lief op mij en likte me hand. Hij wou maar niet opegeven. Steeds blijf hij het weer proberen om op te staan maar het ging gewoon niet. Hij viel steeds weer om want ze achterbenen wouden maar niet mee werken.
3 kwartier later kwam de DA en hebben we hem samen geprobeerd om hem overeind te krijgen. Het lukte niet.. De DA onderzoekte zijn achterbenen en ze zei dat hij niet verlamd was. Hij had geen controle meer over zich zelf en was gewoon te zwak om op te staan, van ouderdom. Toen ze vroeg hoe oud die was antwoorde ik dat wij dachten dat Beer zo rond de 23 jaar was. Ze zei dat ik er wel 10 jaar bij kon doen.
Toen gaf ze hem een paar vitamine spuiten op de hoop dat er verbetering in zal komen maar ze zag het somber in. Als het echt niet ging moesten we bellen en dan was het einde verhaal...
Om half 11 is de DA weg gegaan en ik ben zo veel mogelijk bij Beer gebleven, tegen hem gepraat, gepoetst en biks gegeven. Hij likte me tranen weg van me gezicht, zo lief.. Hij probeerde nog vaak om op te staan, een echte doorzetter maar het lukte niet. Er kwam maar geen verbetering in en ze ogen vielen heel vaak weg. Toen had ik de beslissing genomen, hij mocht niet meer lijden, hij heeft zijn tijd gehad. Me vader had de DA gebeld om 5 over half 2 en rond 2 uur zijn zal ze er zijn. In die tijd probeerde ik me er al voorbereiden maar ik wou het gewoon niet. Mijn lieve beer wou ook maar niet opgeven net of die me niet in de steek wou laten. Hij bleef maar proberen om op te staan. Ik bleef hem maar aaien en kussen en gezegd dat die nu niet meer hoeft te lijden en dat het zo beter is.
De DA was er om 5 over 2. Eerst ging ze me uitleggen wat er ging proberen. Gelukkig lag Beer al anders moest die zo vallen. Ik heb z'n hoofdje vast gehouden toen die al die spuitjes kreeg. Ik bleef hem aaien en hij keek me maar zo lief aan. Toen het laatste spuitje klaar was begon beer heel hard met z'n benen te spartelen en toen lag die stil. Ik ben bij hem gaan liggen en heel hard gehuild en gepraat tegen hem. Waarom moest dit nou gebeuren bij mijn lieve Beer... Furie die buiten stond zat maar de hele tijd hard te hinneken net of die ook nog afscheid wou nemen. Twas zo ontzettend lieve pony die je nooit maar dan ook nooit kwaad zal doen!! Ik ben nog een half uurtje bij hem blijven liggen en aan alle mooie dingen gedacht wat ik met hem heb mee gemaakt...

Vrijdag wordt die pas opgehaald omdat ze dat niet doen met kerst. Nu ligt die in stal met een laken over zich heen..

Beer, lieve schat van me, ik zal je nooit vergeten. Je hoeft nu niet meer te vechten. Nu ben je bij Nobel, je lieve vriend. Ik zal je nooit vergeten en je blijft altijd mijn beerie beerie!!
Beer, rust zacht Lovers

Beer is om 16 over 2 overleden...

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door New-Forest op 25-12-02 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:43

oo wat erg voor je!
heel veel sterkte!
ik zit hier echt met tranen in mijn ogen,..
toch een mooie leeftijd gehaald. 33 ongeveer..
het was echt een boktpony....nog heel veel sterkte!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:44

he meid.

dat is niet leuk.
maar hij heeft een mooie leeftijd bereikt toch?
denk aan de fijne dingen die je met hem hebt mogen meemaken.
heel veel sterkte de komende tijd
Lovers
liefs marije

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:46

Dat is geen fijne kerst Verdrietig
Veel sterkte.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:57

Heel veel sterkte..

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:59

Wat erg voor je en dan ook nog met de kerst. Gelukkig heeft Beer niet lang hoeven lijden.
Heel veel sterkte ermee.

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:00

Bah wat verschrikkelijk Huilen Hij heeft een mooie leeftijd bereikt, maar het blijft moeilijk...
Heel veel sterkte

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:08

Amy!! Ik zit hier zo hard te janken!!
Arme beer! Verdrietig
Gelukkig is ie uit zijn lijden verlost.
Ik vind het ook super voor hem dat ie in zijn vertrouwde omgeving is overleden.
Amy, je weet het he, je kunt me altijd bellen meis!
Ik denk aan je! Verdrietig

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:12

Je pony heeft een mooie leeftijd bereikt al wist je zelf niet dat hij zo oud was. Ik wens je veel sterkte.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:16

jemig wat erg amy! en ik stuur jou dxat stomme pb! oh wat fout van mij! had ik dit maar gelezen! ik voel me nu klote!
jemig....
sorry meid
heel veel sterkte

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:16

Wat rot voor je, ik wens jullie veel sterkte. Misschien is mijn onderschrift een steun tje.


Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:18

Ah Eem Boos!
Ik vind het zo ontzettend erg voor je Verdrietig Waarom nou jou lieve Beer Huilen
Echt super veel sterkte meissie! Verdrietig
Je kan altijd pb-en ofzo, maar dat weet je... Kusje

Heel veel sterkte en we denken aan je!

Liefs Monica

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:19

Heel veel sterkte.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:23

Dus toch... kerst zal voor jou nooit meer hetzelfde zijn. Heel veel sterkte Amy, maar hou in gedachten dat jouw Beer een mooi leven heeft gehad en dat hij is overleden temidden van de mensen die van hem hebben gehouden!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:25

Heel veel sterkte.....

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:40

OOOOOOOOh amy watvreselijk voor je veel sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:43

Meid, wat ongelooflijk rot voor je.
Gelukkig heeft hij het heel goed gehad bij jou. Sterkte!!

Goedgekeurd onderschrift :)

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:48

Jeetje, arme Beer... en arme jij natuurlijk. En dat op 1e kerstdag Verdrietig
Heel erg veel sterkte!!!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 18:15

veel sterkte meid
net wat karin zegt kerst zal noooit meer het zelfde zijn!
maar hij heeft een fijn leven gehad bij jouw
dat mag je nooooit vergeten!!!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 18:39

oh Amy wat erg voor je, en dat met de kerst Verdrietig Veel sterkte he! Ik leef met je mee Verdrietig

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 18:55

jeetje zit hier met kippenvel.. heel veel sterkte,denk aan al die mooie dingen die jullie hebben meegemaakt samen!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:04

`heel veel sterkte meisje!

Hij heeft een lekker leventje gehad lijkt mij zo!! Sterkte!!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:26

Amy, ons lieve berebootje... hoe kan het.
Huilen
Waarom nou hij... ik weet het zijn tijd is geweest, ik hoop dat ie het goed heeft waar hij nu ook mag zijn.
Wat vreselijk niet meer z'n lieve hinnikje als je de stal binnenkomt.... Beer was een hele speciale pony, een pony die onvervangbaar is...

Net ben ik even bij 'beer' gaan kijken amy, z'n ogen... Verdrietig Hij voelde koud, zo levenloos... ik ben er ruim een uur bij gebleven.
Amy ga zo maar even kijken ik heb er wat neer gelegd... ik hoop dat je het leuk vind het is de mooiste foto die ik nog van hem heb... Typish beer met zijn altijd prachtige, zuivere, fonkelende, eerlijke ogen...

Beer ik zal je nooit vergeten, je is en blijft de prachtigste pony die er bestaat...
Rust in vrede.

Heel veel sterkte Eem... Verdrietig
'prettige' kerstdagen voor zo ver dat gaat Verdrietig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:34

Jij ook heel veel sterkte, Amber.
Ik leef echt met jullie mee!!

Donna
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:53

echt een heel erg zielig verhaal!! En dat met kerst.... Heel veel sterkte de komende tijd!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, jitskenienke, M1994, mignonne2403, mooney, VinandoW, Vinny12511 en 120 bezoekers