vriendin in elkaar geslagen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

vriendin in elkaar geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 23:13

Sorry dat ik het ff kwijt moet maar ik weet ff helemaal niet meer wat ik moet doen.. ik zal proberen het verhaal zo logisch mogelijk te vertellen.

Mijn beste vriendin is "aan de drugs". dit wil niet zeggen dat ze junk is maar dat ze regelmatig blowde, t was de laatste tijd al veel minder geworden omdat haar ouders erachter waren gekomen maar toch deed ze t af en toe nog..En ze heel een aantal keer een pilletje geslikt... Haar ouders zijn daar een paar keer achter gekomen, van het blowen 1 keer, van die pilletjes ook 1 keer... Maar dat ze rookt daar zijn haar ouders 3 x achter gekomen ofzow... Maar nu had ze voor die pilletjes 3 weken huisarest gekregen, dat is nu voorbij en ze mocht van haar ouders niet meer roken... Maar nu stond ze dus voor haar werk met een andere vriendin een sigaretje te roken en toen kwam haar moeder langs, die zag het dus... Toen ze thuis kwam is ze dus voledig kapot geslagen door haar vader, haar ogen zijn blauw/paars, bult op haar hoofd en blauw been enzo.. Ze werd eerst binnen helemaal tegen de grond aangeslagen en toen is ze uit wanhoop naar buiten gerent... Haar vader kwam haar achterna en dwong haar te stoppen... Ze stopte uit angst en haar vader zei dat ze hem aan moest kijken, ze gehoorzaamde hem en keek hem aan..Toen heeft hij haar heel hard tegen de schutting (het was in de achtertuin) aangeslagen en toen ze op de grond lag heeft hij haar nog helemaal kapot geschopt..Terwijl hij dat deed kon haar moeder niets anders doen dan toekijken en toehoren hoe hij haar hele gemene dingen toeschreeuwde!!

Ik zit hier echt heel erg mee, ik geef heel veel om dit meisje en wil niet dat haar wat overkomt!! Ik heb de neiging om na haar vader te gaan en hem helemaal los te slaan, maar ik denk dat dit voor haar alleen maar nadelig uitpakt!

Heeft iemand van jullie tips hoe ik haar het beste kan steunen, ze is er helemaal kapot van en is doodsbang voor haar vader, hij heeft haar al 2 x eerder geslagen maar dat was gewoon 1 klap in haar gezicht en niet helemaal los geslagen!!
ik wil haar zo graag helpen!!
dikke x mij

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:17

Zijn er niet speciale nummer die je kan bellen, staan ook altijd in de Fancy. Die kunnen dan goed advies geven.
Anders kan je mischien gewoon beter naar de politie gaan, dit is echt niet normaal echt heel zielig voor dat meisje mischien is ze ook wel aan de drugs geraakt omdat ze mishandeld werd!
Heel veel sterkte voor de vriedin en je moet in ieder geval iets doen en zeker niet lang mee wachten.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 23:20

Jah ik doe echt heel hard mn best om haar te helpen maar het is heel erg moeiijk, zou niet precies weten wat ik nou voor haar kan doen, het is zeker heel erg zielig voor haar.... kweet niet of die nummmers haar helpen! iig bedankt voor t advies!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:47

Ja dit is zeker een geval voor kinderbescherming o.i.d. Ik weet wel, het zijn over het algemeen klote instanties maar als er niks aan gedaan wordt blijft zoiets net zolang doorsluimeren tot ze van huis wegloopt ofzo, met alle gevolgen van dien. Als ik haar was zou ik eerst eens naar de dokter gaan, die kan haar ook dorverwijzen zonder dat d'r ouders er vanaf hoeven te weten.

Succes!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:50

In ieder geval is het zeker dat dit niet zo door kan gaan, wat je vriendin ook gedaan heeft haar vader zou haar zeker niet zo mogen behandelen, ik denk dat je het beste met de kinderbescherming zou kunnen bellen en hun alles uitleggen, dan kunnen zij samen met jou beslissen wat de beste oplossing is,
Heel veel succes en ik vind het lief dat je zoveel om haar geeft

Boque | Bokai | Buka | Boksel

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:55

avantilover schreef:
Zijn er niet speciale nummer die je kan bellen

Ja, 112
Het doet me denken aan een verhaal, van een man die zijn levensverhaal vertelde, hoe hij een psychopaath geworden was. Dt had te maken met toen hij 6 was en zag hoe zijn vader zijn zusje tegen de schutting doodsloeg omdat zij niet genoeg over zondagschool kon vertellen.

Dergelijke dingen zijn erg ingrijpend. Het beste is om eerst zelf met een maatschappelijk werker, die je ligt, een plan te maken. Aangezien thans de 'feestdagen' regeren kan op korte termijn de politie uitkomst bieden. Het is je plicht, misschien klinkt dat naar maar achteraf mag je geen spijt krijgen van de hoeveelheid ellende die je over je heen krijgt.

Laf aan de kant staan kan pas echt je leven kenmerken, gelukkig niet zoals die man die dat als kind meemaakte.

Accepteer geen half werk; zoiets is geen enkele rechtvaardiging voor. Ouderlijk handelen kan hier nooit aan ten grondslag liggen en het zal er niet minder om worden..

Sterke en doe wat goed is...

Gister? Dat komt morgen wel!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:01

Pellie ik ben het met je eens dat de kinderbescherming niet altijd een goede naam heeft.

Wat ik wel weet is dat dit meisje zelf actie moet ondernemen. Een huisarts heeft een zwijgplicht dus daar zou ze mee kunnen praten.

Het is niet niets om zo in angst te moeten leven. Aangifte van mishandeling is altijd een optie natuurlijk.

Maar hoe oud is dit meisje? En heeft ze de moed en de energie om hier werk van te maken?

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:25

Mickey schreef:
Een huisarts heeft een zwijgplicht dus daar zou ze mee kunnen praten.


Nou, daar kan hij ook wel van afzien in ernstige gevallen.
Het is trouwens een misdaad en volgens mij dus ook zonder aangifte strafbaar, hebben de buren wat gezien of zijn die meer voor een makkelijke kerst?

Gister? Dat komt morgen wel!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:39

Maak hier werk van! Want dit kan niet, ook al is het haar vader.
Ik kan me voorstellen dat je vriendin haar vader niet wil of durft aan te geven bij de politie. Maar er moet toch iets gebeuren... Ze kan idd met haar huisarts overleggen wat ze zou kunnen ondernemen, of met een andere volwassene die ze kan vertrouwen.

* To Belg, or not to Belg *

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:48

Ik zou dit zeker werk van maken. Nu is ze er nog goed vanaf gekomen...
Voor het zelfde geld had hij iets langer doorgeschopt en was ze dus overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:48


Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 12:26

jeetje! ja sorry, maar dit vind ik dus ECHT niet kunnen, sorry hoor, maar dat moet echt aangegeven worden!!!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 12:54

Wat dat meisje doet, klopt niet, maar wat die vader doet klopt zeker niet!
Ik zou ook een aantal tel.nmrs afgaan, want dit kan zou niet doorgaan hoor!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 13:38

Ik vindt dat ze naar de huisarts moet gaan, zo gauw mogelijk, voor
vertrouwen en hij kan haar door verwijzen naar andere instanties zonder dat de ouders het weten!
A.u.b doe dit echt want ze kan niet bij haar vader blijven!


stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:39

gewoon naar de politie gaan en aagifte doen, dat is het beste.

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:44

De vader is inderdaad een beetje te ver gegaan door haar zo te slaan. Alleen kan ik me in zijn situatie ook wel voorstellen. Je eigen dochter aan de drugs!! Nu is het dan alleen nog 'maar' een blowtje en 'een' pilletje, maar het kan dus ook erger worden. Ik denk dat die man zijn dochter al helemaal als een Floortje Bloem zag rondlopen. En ze is er al een keer voor gewaarschuwd. En wie dan niet horen wil, die moet maar voelen. Ik geloof dat als het mijn dochter was geweest dat ik haar ook flink aan had gepakt. Ik zie hier zo veel om me heen dat er wordt gestolen voor drugs, gemoord en zie ze de gevangenis indraaien. Leuk als dat je eigen dochter is

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 19:58

eingelijk zou ze naar de huisarts moeten , eventueel foto,s maken van haar wonden/blauwe plekken, en dan naar de toegewezen instanties,(politie en die lichten dan waarschijnlijk ook de kinderbescherming in)

oke dat blowen en slikken is fout , en oke ze is al eens betrapt dus ook gewaarschuwd) , maar om dan je kind in elkaar te slaan, dan ben je wat mij betreft compleet van de pot gerukt, balechelijk iemand die zijn kind dat aandoet is geen kind waard , een "corrigerende tik" ala , maar totaal los gaan op je eigen kind sorry hoor maar dan heb je volgens mij heel wat uurtjes therapie nodig als je dat doet
probeer met haar te praten over de mogelijkheden, en ga met haar mee als het nodig is (en als jij het aankan)
succes en sterkte

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:31

Goed gezien draumpje, het probleem is vaak dat zoiets ook niet voor de gezinssituatie pleit; je komt van het ene probleem in het andere. Ze zal voor een tijdje het achter zich moeten laten tot zij sterk genoeg is om op een niet ondergeschikte wijze met haar ouders om te gaan.
Wat dacht je dan van

Caballo schreef:
De vader is inderdaad een beetje te ver gegaan door haar zo te slaan. Alleen kan ik me in zijn situatie ook wel voorstellen. Je eigen dochter aan de drugs!! Ik zie hier zo veel om me heen dat er wordt gestolen voor drugs, gemoord en zie ze de gevangenis indraaien. Leuk als dat je eigen dochter is


Die begrijpt dus echt niet dat je in zo'n situatie niks bereikt met dom er op los beuken. Je dochter heeft een probleem? Bam; oprotten met je gedrag... Als zij experimenteerd met drugs zal ze eerder daarvoor kiezen als het alternatief is om bij een groep te horen die hun dochter rot slaat.
Wie zegt er trouwens, Caballo, dat die vader geen drugs gebruikt.... Pas maar op met zulk begrip.

Gister? Dat komt morgen wel!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 23:07

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties... tis mij nu heel erg duidelijk dat er iets moet gebeuren.... Ik vind het zo erg voor haar, maar het maakt de situatie ook zow moeilijk dat ze zich helemaal afsluit voor de buiten wereld, tegen iedereen is ze vrolijk maar diep van binnen heeft ze pijn en is ze bang! ik ken haar door en door dus ik zie/merk het aan haar maar buitenstaanders niet waardoor het LIJKT alsof er niets aan de hand is!! Ik denk dat ik ns met haar ga hebben over bepaalde telefoon nummers!!

en vinniefun je hebt gelijk, haar pa is niet aan de drugs maar heeft wel een drankprobleem... Wat druimpje zegt ben ik het ook helemaal mee eens!!

maar wat moet ik nou doen als ze hulp afwijst??? (misschien uit angst of iets dergelijks)??

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 23:09

ik zal niet weten of iemand het gehoort/gezien heeft... Het is ook buiten gebeurt maar de achtertuin is rondom afgesloten... misschien dat iemand t gehoort heeft.... De mensen in de buurt zijn gek op haar (ze is 15 maar behoorlijk volwassen) maar volgens mij zijn de mensen in haar buurt ook een beetje bang voor haar pa... deze situatie is zow moeilijk!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:29

Het is aan jou om te proberen haar te bereiken. Veel mensen kunnen er kracht uit putten om zich tegen zoiets te verzetten als ze eenmaal weten dat de geschiedenis zich vaak herhaald. Klinkt bizar maar hele volksstammen rammen hun kinderen met het idee dat het niets voorstelt bij wat zij mee moesten maken..
Je vader zien als een geweldadig iemand vergt wat maar als ze iemand wil worden die een echt en eigen leven heeft moet ze het nu doen.
De meeste mensen zal je niet snel over ellende en afkomst horen; die kijken wel beter uit. Het zou daarom toch een goed idee kunnen zijn om zelf met een maatschappelijk werker te praten die je dan ook kan bijstaan.
Je hebt namelijk geen idee wat voor een keet aan verwijten dat zal gaan worden. Nu vindt hij al slaan een optie voor wat experimenteergedrag, en iedereen staat er 'achter' Kan je nagaan wat het wordt als er een rechercheur voor z'n neus staat. Leuk en aardig tot de man weg is en dan..

Juist daarom, om die chantage, moet zij zich proberen vrij te maken. Als zij het niet wil zal je dat tegen kunnen vallen. je zal er mee moeten leren leven dat het gebeurd is en vaker voorkomt....
succes!!

Gister? Dat komt morgen wel!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:45

Wat dat meisje doet is haar eigen zorg, dat het van haar ouders niet mag (beneden de 18) is logisch of ja voor de meeste ouders. Maar wat haar vader geflikt heeft kan niet door de beugel. Ik had ook aangifte gedaan. En ik persoonlijk was nooit meer ergens gekomen waar mijn vader zou zijn.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 23:50

volgens mij is het niet zo dat ze niet wil, volgens mij durft ze het gewoon niet...ze is heel erg veranderd, ik ken haar nu zo'n 7/8 jaar en sinds een paar maanden lijkt ze geestelijk wel helemaal dood! nix lijkt haar meer te bereiken...dit is heel erg moeilijk, ze doet zo vrolijk ma is geestelijk volgens mij kapot... Ik kan niet accepteren dat dit vaker gaat gebeuren en ook niet dat het gebeurt is!! het liefste zal ik op mn fiets springen en naar haar toerijden, die vader helemaal kapot maken (niet slaan want dan ben ik op dezelfde achterlijke manier bezig) en dat meisje meenemen naar mijn huis, waar ze veilig is... ik denk niet dat dit veel helpt, misschien pakt die vader mij dan ook nog wel omdat ik dan zogenaamd haar overal in meesleep (heeft ie heel vaak gezegt!!) Hij dreigt nu ook haar pony te verkopen, hier is zij dus ook erg bang voor wat heel erg begrijpelijk is!! ik wil haar zo graag helpen,ik geef zoveel om haar! kzal er alles aan proberen te doen om haar te helpen! ALLES!! maar weet niet goed hoe!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:56

divana , ik denk dat als jij er voor haar bent zodat ze iemand heeft die ze kan vertrouwen al veel voor haar kan betekenen , vraag aan haar of ze er iets mee wil doen(aangifte oid) zo niet laat dan wel merken dat jij er voor haar bent en naar haar wil luisteren, zodat ze even dat masker af kan doen ,
ik weet zelf hoe vermoeiend het is om continu maar te moeten doen of je vrolijk bent en of er niets aan de hand is , het is dan zo fijn om iemand te hebben bij wie je jezelf kunt zijn,
bij wie je even niet hoeft te doen alsof

en als ze er wel iets mee wil doen maar het niet durft , geef dan aan dat je wel mee wil als steun(als je het aankan)

succes
groetjes sonja

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 23:59

thnx allemaal voor jullie lieve behulpzame reacties!! ik ga proberen om haar in te laten zien dat dit niet normaal is, volgens mij heeft ze t allemaal nog niet zo door omdat haar vader haar laat geloven dat ze het verdient om in elkaar geslagen te worden, en het er voorzichtig ns met haar over hebben om een nummer te bellen om haar verhaal kwijt te kunnen... hebben jullie telefoon nummers van instellingen of niet??
dikke x saskia

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Chita, Exorcizamus, Fling, fro, Ginny135, GoogleAdsense, hagelslag, kamsel, lillylover, Miekie74, Plus_en_Min, Polarize, Rose94, Zick_Zack en 69 bezoekers