gezocht: een gedicht......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

gezocht: een gedicht......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 19:40

Een collega an mij heeft pas iets vresselijks mee gemaakt en gaat nu door een rot periode, ik wil haar doormiddel van een gedicht "een hart onder de riem steken", maar helaas bezit ik geen dichters geest, wie heeft een er een mooi, rakend gedicht, waardoor zij zich misschien een beetje beter zal gaan voelen??


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:32

Ik zal het eens proberen.

ondanks alle ups en downs in jou leven,
kan ik je gelukkig nog mijn vriendschap geven,
oplossingen kan ik je helaas niet altijd bieden,
maar ik hoop toch wat onkruid weg te kunnen wieden,
Ik gun je een 2003 die 1000 maal beter mag zijn,
ook al denk je die kans is nogal klein.
Voor mij ben jij de mooiste ster,
samen komen we vast heel ver.
Ik wilde je graag laten weten hoeveel ik om je geef meid,
we gaan gewoon eens kijken waar het nieuwe jaar naar toe leidt.
Gewoon lekker opnieuw van start gaan,
dat verdien je dus pak het aan.
Ik wil dat je me een ding beloven zal,
hou hem aan het rollen die bal!



stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:34

dies mooi holly, heel leuk gedaan. maar ik kan niet dichten letizia, me opa en vader wel Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:23

Dank je,Ik vond het erg moeilijk om een gedicht voor iemand te maken die ik niet ken en dus ook niet weet wat voor moelijks ze heeft meegemaakt,maar het viel te proberen.

Doordat ik zelf eindelijk sinds een jaar of 3 leef doordat mijn leven vanaf mijn geboorte flink k*t was.Kan ik me wel wat voorstellen.
Ik heb zelf nooit iemand gehad die echt liet merken dat er om me gegeven werd(heb het nu over vrienden) terwijl ik dat zo ontzettend nodig had.
Tuurlijk praatte iedereen gewoon tegen me of smsen.Op een smsje als ik voel me k*t,kreeg ik dan bijvoorbeeld terug:ik niet want.....
Doordat je je zo slecht voelt heb je er enorm veel aan behoefte aan iemand waar je verhaal kwijt kan.
Dan bedoel ik niet dat je iemand gaat uithoren,maar dat je alleen maar luisterd.
Enz enz.anders wordt het verhaal te lang!

Wat ik toendertijd fijn had gevonden?
Jij schrijft haar een gedichtje en dat is al geweldig,maar als je haar echt wil laten weten dat je er voor haar bent.Lees het haar dan voor!!!
Je weet niet half hoe het gevoel van iemand kan aansterken door een gedichtje dat voorgelezen wordt en ook echt gemeend wordt.Ik weet uit mijn eigen ervaring dat zoiets je raakt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,maar het is natuurlijk zo dat jij moet doen wat jij fijn vind om te doen.
groetjes

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 13:23

Vriendschap is een illusie......zong Henk Westbroek 'n keer, ik ga daar idd steeds meer in geloven, maar goed daar gaat dit topic niet over. Mijn collega heeft een poging tot zelfdoding gedaan en ligt nu in het ziekenhuis voor (psygische)behandeling, ik schrijf het miscchien luchtig maar ik, en alle andere zijn er behoorlijk van geschrokken, ze was al eerder behandeld voor depressies, maar dat ze een poging tot zelf doding zou doen had niemand verwacht, ze is getrouwd en heeft twee kindjes, van 6 en 2.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:41

Des te meer reden om haar te laten weten dat er van haar gehouden word.Dat idee heeft ze namelijk niet!
Waarom doet men zoiets? Het niet meer aan kunnen en het gevoel hebben dat je er alleen voor staat. Alles weg stoppen terwijl je er graag samen met iemand anders over wil praten of je zelf kwijt kunnen bij iemand.Een flinke huilbui op iemands schouder vreselijk missen,maar er niet om durven vragen.
De enige manier om uit dat diepe dal te komen is mensen om je heen hebben die laten zien dat je de moeite waard bent.Dat er van je gehouden wordt.Laat die man en twee kindjes het even zelf uitzoeken en zorg dat ze een vriend(in) heeft.Eentje die alles,maar dan ook alles voor haar over heeft.

Dat is super moeilijk en vraagt veel energie van je want ze is niet in staat om mee te werken.Daarnaast kan het natuurlijk ook gebeuren dat ze het alsnog opgeeft en daar moet je ook tegen kunnen.
Of je haar wilt helpen is geheel aan jou en dat is ook iets waar je helemaal achter moet staan want het is erg zwaar.Maar aan de andere kant moet je jezelf afvragen of je haar aan haar lot over kan laten.Niemand kan garanderen dat ze het straks niet alsnog zal doen,want je weet ook niet hoe zij zich vanbinnen voelt,maar proberen er voor haar te zijn kan geen kwaad.

Jij weet waar zij zich de laatste tijd zo k*t door heeft gevoelt,daarbij kan ik je niet helpen,maar stel dat het de thuissituatie is(bijvoorbeeld) dan moet ze daar compleet los van gehaald worden(echt helemaal) om er uit te kunnen komen.Niks of niemand mag haar daar dan aan herrineren of over praten totdat zij het zelf aan geeft.ben er voor haar en luister naar haar.Zij zal uiteindelijk zelf aangeven wat ze wil.

Het valt niet mee om uit te leggen wat zij zo nodig heeft.Ik ga nu even compleet van mijn eigen situatie uit,toen ik het allemaal niet meer zag zitten en wat ik nodig had.Ik zocht naar iemand die heel veel voor me betekende om er voor me te zijn.Dat begrijpt niemand en niemand durft.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het op den duur beter zal mogen gaan.

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:13

kijk maar op www.gedichten.nl daar staan hele mooie op over allerlei onderwerpen!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:39

Op www.nederlands.nl kan je niet alleen gedichten bekijken. Je kunt er ook op het forum (wachtw niet nodig) op maat bestellen. Er zijn daar veel mensen die graag zullen willen hebben. Ik gok dat je na twee dagen al 5 racties krijgt.

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnoukS_, Antgillya, Astrophe, boyca, Christina, Eefje_Sammy, ellen05, fjord_brucht, fotolijstje, Freyr, IASCrawler, Josien_, Robin_Rikkie, Sabbientje, Selina, Tamara1991, VenoSnorlax, WendyShet, zonnebloem18 en 247 bezoekers