Shetlandfokkers in omgeving van ECHTELD/ECHTOLD

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Shetlandfokkers in omgeving van ECHTELD/ECHTOLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 23:20

Van de zomer kregen wij een nieuwe pensionklant met een shetlanderveulen (hengst). Zij heeft de pony bij een fokker gekocht in de omgeving van Tiel.
Nu heb ik die pony overgenomen van die pensionklant omdat zij er niet meer voor kon zorgen (priveomstandigheden)

Het enige wat ik weet is dat de vader van deze shetlander een Nederlands kampioen is (van dit jaar) ....heb al gekeken op de shetlandersites maar daar kan ik niet echt iets vinden

Wie weet of kent er fokkers in de omgeving van Tiel (straal van circa 10 kilometer)?? Deze man heeft ongeveer 35 shetjes staan/lopen.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met namen en evt tel.nr van fokkers, want ik heb helaas geen tel.nr meer van de vorige eigenaresse en kan het dus niet aan haar navragen...

Alle tips welkom!
Laatst bijgewerkt door Binar op 21-01-03 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:43

Vraag irene eens, stuur haar een PB, zij woont in de buurt en heeft shets en ze gaat/of doet er mee fokken....

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:57

er zit een grote shetlander fokkerij op de aalsdijk in Buren, dat is vlak bij Tiel
Wil wel voor je kijken wie dat is, moet je even een pebe sturen, zoek ik nog wel verder
Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:07

Dank je Geral, dat ik niet aan jou dacht.

Je kunt ook Geral een PB sturen, zij woont heel erg in de buurt van Tiel en jent heel veel mensen...... Haha!


Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 11:11

Geral, ik heb je een PB gestuurd!

Ik kan voor de liefhebbers een foto van het veulen mailen, weet helaas niet hoe ik hier foto's moet plaatsen!
PB me dan met je mail adres!
Groetjes

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:32

In Beesd zit een shetlandfokkerij. Hier lopen gemiddeld wel zo'n 30-40 shetjes.
Beesd ligt wel in de buurt van Tiel, maar wel wat verder dan 10 kilometer.

Heeft het veulen geen papieren trouwens?? want daar staat de naam van de fokker gewoon op.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 18:22

Het probleem is dus, dat ik niets weet van de vader en de moeder en geen naam/woonplaats van de fokker heb. Ik probeer nu ook viavia aan het tel.nr van de vorige eigenaresse te komen, maar zij is onlangs verhuisd...
Die fokker verkocht deze shet, omdat hij te groot zou worden (is nu ca 70-75cm)
Omdat blijkt dat mijn shetje toch een stamboekvader en moeder heeft wil ik er graag achter komen waar hij vandaan komt, zodat ik inderdaad de papieren kan opvragen en gewoon iets meer over zijn ouders te weten kan komen....misschien heb ik binnenkort foto's van de vader en/of moeder, omdat die vorige eigenaresse een fototoestel heeft achtergelaten, waarschijnlijk staan daar ook foto's op dat ze de pony ging halen....

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:38

Als het veulen een nummer heeft in zijn lip kun je een duplicaat aanvragen bij het stamboekkantoor! Dan weet je ook meer over zijn ouders en voorouders.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 20:42

In de lip hebben wij ook al gekeken...maar helaas
Een vriendin van mij is dierenartsassistente en mag de chiplezer een keer meenemen....denk niet dat hij dat al heeft, want hij was 3,5 maand toen hij bij ons op stal kwam Frusty
Diddle (zo hebben wij het veulen genoemd) is veels te jong van zijn moeder afgehaald, mijn paard heeft de rol als surrogaatmoeder op zich genomen.....ook al is hij een ruin Lovers
Was zo schattig om die 2 samen te zien, als het regende stond hij onder de buik van mijn paard te schuilen en mocht zelfs tussen de benen drinken Koe , kwam natuurlijk niks uit!

Heb vandaag viavia contact gekregen met de vorige eigenaresse, volgens haar komt Diddle wel uit Tiel, ze had nog een tel.nr van de fokker en zou die voor mij opzoeken, zodra ik meer weet dan laat het jullie wel weten!

Groetjes Anuschka

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 17:38

oi ik denk dan dat je kans hebt dat hij ook niet gechipt is. Mijn veulen werd pas genummerd toen hij bijna 6 maanden was.
Maar leuk is dat he als je ruin zich als pleegmama opstelt hahaha, mijn onlangs overleden veulen had dat ook. Ook te vroeg bij mama weg en een pony van mijn opa wierp zich op als pleegmama, alleen het drinken liet ze niet toe.Maar laat het ons idd ff weten!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 22:56

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de shetlander uit Echteld/Echtlold komt, schijnt een erg klein dorpje te zijn en er schijnt ook maar 1 shetlandfokker te zijn, alleen kan ik het adres e.d. niet vinden op internet...
Wie woont er in de buurt van Echteld en kan/wil mij verder helpen om de fokker te vinden???

Alle tips welkom!

Groetjes Anuschka

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:15

Kampioen van 2003 of 2002 en welke maat?

Fazal van de Reehof was kampioen minimaat 2002, die staat bij hengstenhouderij Dibbits in Horssen....
Welk stmaboek? NSPS of NMPRS

een liptatoe heeft een pony alleen als er papieren bij aangevraagd zijn!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 12:03

Kampioen 2002 (periode rond augustus?), mijn shetje is nu circa 85cm (over 3 maanden wordt hij 1 jaar) Fokker heeft hem verkocht omdat hij te groot zou worden.
Welk stamboek weet ik ook niet, omdat ik ook geen namen van vader/moeder weet.
Geral kent mensen in Echteld en die gaat het een en ander voor me navragen, ben erg benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers