..onbegrijpenlijk..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

..onbegrijpenlijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 22:29

een paar jaar geleden heeft mijn moeders nicht en ook gelijk beste vriendin zelfmoord gedaan, waarom, omdat ze een auto - ongeluk had gehad en een hersenbeschadeging ana over had gehouden en ze daardoor het verschil van dag en nacht niet meer kon hervatten (ofzo)
*********

en ongeveer 2 maandjes terug heeft mijn moeder's oom ook zelfmoord gepleegt door zoutzuur in te slikken, als jullie weten wat dat niet is: dt is chemies spul wat als dat bv. op je hand komt het door je hele hand heen bijt.. laat staan als je het IN je lijf hebt.......en is dus zo gestorven

maar ik kan gewoon niet begrijpen WAAROM zo iemand iets doet en dat is de vraag van elke dag, waarom?.......soms heb ik van die dagen dat ik heel erg Down ben............maar waarom zelfmoord, ik kan dat niet begrijpen, jullie???

Dit is toch onbegrijpelijk, hoe mensen zichzelf en hun nabestaande dit kunnen aandoen......
Laatst bijgewerkt door Thortana op 24-12-02 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:37

Die mensen zijn gewoon zwaar depressief/ziek en zien het gewoon niet meer zitten.
Stond bij ons in het NH Dagblad een rouwadvertentie van een jongen van 19 jaar oud. Er stond een stukje tekst bij en daaruit bleek dat hij zelfmoord had/heeft gepleegd.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:42

De broer van m'n vriend is voor de trein gesprongen 12 jaar geleden. Als je ziet wat voor ellende en verdriet dat met zich meebrengt voor het hele gezin dat achterblijft (ook nu nog), pfff..... Dat is echt niet normaal. Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen dat doen. Ze doen hun nabestaanden zo veel pijn!
Maar ja... helaas gebeurt het nog iedere dag. Ik hoop alleen dat niemand in mijn omgeving dat ooit zal doen.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 22:43

echt erg, zo heeft de kennis van een goeie vriendin van mij ook zelfmoord gepleegt die was ook pas 19 jaar.........maar daar weet ik voor de rest niks over........maar mijn moeders oom was nooit ziek of anders hij ws aaltijd normaal en opeens die ene dag..........was hij dood

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 22:44

carola schreef:
De broer van m'n vriend is voor de trein gesprongen 12 jaar geleden. Als je ziet wat voor ellende en verdriet dat met zich meebrengt voor het hele gezin dat achterblijft (ook nu nog), pfff..... Dat is echt niet normaal. Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen dat doen. Ze doen hun nabestaanden zo veel pijn!
Maar ja... helaas gebeurt het nog iedere dag. Ik hoop alleen dat niemand in mijn omgeving dat ooit zal doen.


jemig , 12 jaar.......en inderdaad de nabestaande hebben er eindeloos veel pijn aan.............**onbegrijpelijk**

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:45

Nou niet echt iets voor bokt maar kan ook wel.

Ik denkt zelf niet dat het 'te begrijpen' is. Ook niet voor henzelf. Het gevoel dat het leven niks waard is lokt eerder uit dat je iets gaat doen maar als je iets hebt waar je niet mee kan leven is het een overweging.
Het is naar mijn idee niet de verstandigste keus maar emotioneel zal het wel niet anders gaan. Ik probeer het te respecteren omdat het de heftigste manier is van een mens om zich te uitten.

Het is juist om dit soort ervaringen zo belangrijk om positief in het leven te staan, om anderen de hoop te geven dat het de moeite is om door te leven of als de last niet te dragen is op een waardige manier afscheid te nemen....niet dat het daardoor minder verdrietig werd.
Laatst bijgewerkt door vinniefun op 24-12-02 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:45

Renee_vd"]
[quote="carola schreef:
De broer van m'n vriend is voor de trein gesprongen 12 jaar geleden. Als je ziet wat voor ellende en verdriet dat met zich meebrengt voor het hele gezin dat achterblijft (ook nu nog), pfff..... Dat is echt niet normaal. Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen dat doen. Ze doen hun nabestaanden zo veel pijn!
Maar ja... helaas gebeurt het nog iedere dag. Ik hoop alleen dat niemand in mijn omgeving dat ooit zal doen.


jemig , 12 jaar.......en inderdaad de nabestaande hebben er eindeloos veel pijn aan.............**onbegrijpelijk**
[/quote]

Lees het niet verkeerd: het is 12 jaar geleden gebeurt, en die jongen was toen 22 jaar. Z'n vriendin was vreemdgegaan, dus sprong ie maar voor de trein...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:46

Ik had ook een keer gehoord van mijn vriendin. Die heeft een kennis en die haar vader was depressief. Hij deed op een gegeven moment de deur niet meer open. Hun de politie gebeld ze hadden geen sleutel. Die wilde eerst de deur niet openbreken maar na een paar dagen wel. Toen hing hij daar in het trappengat had hij zichzelf opgehangen.
Je zal je vader maar zo vinden moet er niet aan denken.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 22:49

carola"]
[quote="Renee_vd"][quote="carola schreef:
De broer van m'n vriend is voor de trein gesprongen 12 jaar geleden. Als je ziet wat voor ellende en verdriet dat met zich meebrengt voor het hele gezin dat achterblijft (ook nu nog), pfff..... Dat is echt niet normaal. Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen dat doen. Ze doen hun nabestaanden zo veel pijn!
Maar ja... helaas gebeurt het nog iedere dag. Ik hoop alleen dat niemand in mijn omgeving dat ooit zal doen.


jemig , 12 jaar.......en inderdaad de nabestaande hebben er eindeloos veel pijn aan.............**onbegrijpelijk**
[/quote]

Lees het niet verkeerd: het is 12 jaar geleden gebeurt, en die jongen was toen 22 jaar. Z'n vriendin was vreemdgegaan, dus sprong ie maar voor de trein...
[/quote]

naja wat maakt leeftijd ook uit, tis gewoon onbegrijpelijk, zelfmoord

Signe

Berichten: 5810
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:10

Soms vraag je je af waarom je 'sochtend nog wakker wordt met een gat in je hart en een ziel vol pijn. Soms vraag je je af voor wie je leeft als niemand je begrijp en je met niemand kunt praten.

Voor sommige mensen is dat niet soms, maar elke dag, zij zien de goede dingen van het leven niet meer en maken er dan een einde aan.

Het is aan degenen die achterblijven om het te verwerken en dat is moeilijk. Schuldgevoelens en onbeantwoorde vragen. Help elkaar erdoorheen en praat veel erover, huilen mag tegenwoordig.

En blijf de mooie dingen zien! Je paardje in de mist die met gespitste oren op je wacht, een kind dat lachend naar je kijkt. Je kat op schoot, een warm bolletje. De lente die toch elke keer weer komt!

Sterkte Renee

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:50

spokey schreef:
Ik had ook een keer gehoord van mijn vriendin. Die heeft een kennis en die haar vader was depressief. Hij deed op een gegeven moment de deur niet meer open. Hun de politie gebeld ze hadden geen sleutel. Die wilde eerst de deur niet openbreken maar na een paar dagen wel. Toen hing hij daar in het trappengat had hij zichzelf opgehangen.
Je zal je vader maar zo vinden moet er niet aan denken.


Zo hebben mij moeder en ik mijn opa gevonden, hangend in het trapgat. En zo wil je iemand niet vinden nee, maar moet iemand dan met met een voor hem ondraaglijke pijn rond blijven lopen zodat jij geen pijn hebt? Het klinkt misschien hard wat ik nu zeg, maar zo zie ik het. Ik zie het als zelfbeschikking, net als euthanasie bij een terminale ziekte, mentale problemen kunnen net zo erg zijn.

Ik heb er heel lang nachtmerries van gehad mijn opa zo te vinden, en nog mis ik hem, maar de scherpe kantjes van het verdriet zijn voor het grootste deel verdwenen, terwijl hij anders misschien nog wel jaren met zijn pijn had moeten rondlopen...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:40

In onze straat in een buurman van een flat afgesprongen omdat zijn dochter met een Italiaanse jongen wou trouwen, en dat wou hij ABSOLUUT NIET..
Ook heel triest voor zijn vrouw.
Ddie komt vaak bij ons op de koffie.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:11

Waarom iemand zoiets doet is onbegrijpelijk, heb het zelf enkele keren meegemaakt en begrijp het nog altijd niet... M'n moeder heeft anderhalf jaar terug in de loop van een half jaar 4 keer zelfmoord proberen te plegen...waarvan ik haar 3 keer gevonden heb...
Ik kan begrijpen dat je je erg down kan voelen, kan begrijpen dat het leven soms niet altijd even makkelijk is...maar om daarom de makkelijkste uitweg te kiezen...nee, er zijn zoveel mogelijkheden om hulp te zoeken...er zijn zoveel dingen in het leven die de moeite waard zijn...

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:13

mijn vriendin heeft 2 weken gelden zelfmoord gepleegd.
ik ben er nog steeds kapot van.
maar ze heeft nu rust en dat verdiend ze.
zij heeft hier voor gekozen.
als nabestaande moet je het er maar bij neerleggen.
zij kiezen hiervoor.
hoe hard het ook klinkt het is een keus en zij denken de juiste beslissing te hebben gekozen.
heel veel sterkte aan je moeder gewenst Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:49

Waarom iemand zoiets doet? Ik denk dat zo iemand een hele hoop ellende heeft en daaruit geen uitweg meer ziet... Bij de ene is dat voor de buitenwereld duidelijk zichtbaar, bij de ander komt het als een donderslag bij heldere hemel.
Hoe dan ook, die mensen lopen daar al veel langer mee rond. Zelfmorrd plegen doe je niet in een opwelling..

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 13:24

jemig, ik zie nu heel veel verschillende verhalen, wat erg zeg.....bedankt voor jullie reacties en jullie ook sterkte

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:52

Ja, maar je kan gewoon niet begrijpen dat iemand wil stoppen met zijn/haar leven.
Dat is een HELE grote keuze, of ze zijn ziek in hun hoofd, of ze hebben problemen of schulden.
Kijk ik zou echt geen zelfmoord plegen, zelfs niet als er ECHT iets ergs gebeurd in mijn leven, je kan het toch bijna altijd oplossen?

ik heb laatst ook een verhaal gehoord dat een man zijn vrouw in de douche vond, dood.
En daarna had hij weer een vrouw, en die vond hij in bad, onder water, mogelijk een hartaanval of een hersenbloeding gehad.
Ik denk dat hij geen vrouw meer DURFT te nemen..

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 20:47

vorig jaar had de vriend van een goede kennis van ons ook zelfmoord gepleegd. waarom? hij bleek borderline te hebben: ze had het min of meer zien aankomen, hij had het al een keer eerder willen doen. heel erg voor haar maar hij is nu weer bij zijn moeder en heeft eindelijk rust gevonden...