soms zie ik het niet meer zitten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

soms zie ik het niet meer zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 21:57

ik rijd een fjord bij. Gaat de laatste tijd heel goed. lekker nageeflijk, reageert steeds beter op mijn hulpen, rijd er ook kleine wedstrijdjes mee, echt leuk.
Rijd eigenlijk haast alleen maar buiten, er is geen bak aanwezig en rijd dus zelden in een bak, er is verder in de buurt ook geen handige mogelijkheid om op een stuk gras te rijden ofzo, de wei is meestal te nat.
De laatste paar keer ging ze steeds bokken als ik naar galop aansprong. Nou ja een keer een bok oke, het werd alleen eigenlijk steeds meer een gewoonte.
Toen ging ze bokken en ging daarna keihard in galop dit ook een paar keer.
Wat deed madame gister, ze pakt haar bit vast en gaat echt volaan in galop en rent haast een drukke weg op. Ik ben dit echt niet van der gewend, ze was altijd zo leuk met rijden, wel altijd heel voorwaarts. Ik ga er dus tegenop zien om te rijden.
Ik hoop dat dit een dipje is, want dit is echt niet leuk. Naar mijn idee probeert ze me gewoon uit. Boos!
Sorry voor het lange verhaal en eigenlijk kent volgens mij ook niemand me echt, dus zal dit compleet nieuw voor jullie zijn.
Groetjes

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:11

Het is gewoon het weer. Er zijn wel meerdere paarden die het wat uithangen. gaat wel voorbij!! Gewoon goed voorwaarts rijden zodat ze geen kans heeft te bokken. Als ze het bit vastneemt , geef er eens een harde snok aan!! Of trek links-rechts. Is heel hard , maar ze moet maar luisteren!! Probeer haar wel eerst normaal trug te pakken natuurlijk.
Maar als ze de weg op rent ... trekken hoor!!!

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 22:58

ik hoop dat het het weer is, ze is alleen best zenuwachtig en heel gevoelig, als je dus kwaad reageert wordt het meestal alleen maar erger en is er helemaal niks meer mee te beginnen. Ik ben ook zo bang dat ik haar verpest, maar aan de andere kant het is toch ook een tijd heel goed gegaan.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:35

hoi ik heb ook een fjord die altijd erg voorwaards is maar in de winter nog meer. ook al staat ze in de wei.. de winter is echt de tijd om te ontploffen. wat ik meestal doe ( ik rij ook eigenlijk alleen maar in het bos in de winter) is de gekte en energie er uit draven. zeker niet in gallop want dan is het gaan met die banaan. hihi. maar als ik zeker 10 minuten heb gedraafd en veel tempo wisselingen heb gedaan in draf is madam meestal wel uitgekuurd. probeer maar eens uit. op die van mij durf ik ook echt niet zonder flink te hebben gedraafd een beheerst gallopje want dat loopt altijd uit de hand Lachen .terwijl ze in de zomer maanden echt super loopt. succes en laat maar weten hoe het gaat. ik vindt mijn fjord nog steeds super gaaf ookal gaat het wat harder met de kou.
groetjes mejet