Schuw onrustig paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-01 17:34

Schuw onrustig paard:

Zou ik jou kunnen dwingen
mij nu te accepteren
terwijl je niemand toelaat
jou ook maar iets te leren

zou ik jou kunnen dwingen
liefde te gaan vragen
terwijl je je bij wat aandacht
argwanend gaat gedragen

zou ik jou kunnen dwingen
tot het openen van jouw hart
jij, die bij één aanraking,
van binnen verstart?

Liefs Dorine.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:52

Hé, die is mooi!
Heb je die zelf geschreven?
Mag ik hem onder "gedichten" op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.hippics.net" TARGET="_blank">www.hippics.net</A><!-- BBCode End --> plaatsen?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 18:39

Zo die is mooi! Mensen we steken elkaar aan met gedichtjes schrijven/plaatsen. Leuk joh!

Pling Knuf Mayo Pling

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 18:54

Een paard kun je niet dwingen
wil je hem iets leren
je kunt hem niet dwingen
jou als vriend te accepteren
je kunt hem niet dwingen
tot het openen van zijn hart
met dwang kom je nergens
alleen een paard dat verstart

wel kun je het vragen,
Heel lief, steeds maar weer
blijven hopen, blijven vragen
een paardenhart is maar teer

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-01 20:36

Hoi! Kitty ja hoor, zet maar neer, met daarbij dat Dorine Ewald het schreef, ik dus. Ik schrijf erg veel gedichten, en als we op een paranormaalbeurs zitten met Reiki, dan zit ik met een klapper vol met gedichten. De bedoeling is dat iemand de klapper intuitief 'ergens' openslaat, en het eerste gedicht dat je leest is dan dat moment voor jou bedoeld geweest. Oftewel: toeval bestaat niet. Degene die het gedicht wil kopen, dat kan, maar het hoeft niet. En het rare is: bijna iedereen zegt dat het gedicht dat ze lezen klopt! Vreemde wereld leven wij in....hihi. Doei! Dorine.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:40

Huh? Heike heb je deze nou als reactie geschreven of had je die al? Ik vind 'em wel toepasselijk op 't gedichtje van Dorine.

Pling Knuf Mayo Pling

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:45

nee als reactie op. Ik ben helemaal niet goed in dichten maar dit schoot me te binnen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:46

Nou zeg, 'ik ben niet zo goed in dichten'. Ik merk 't. Hahaha! Juist wel. Mooi geschreven hoor.

Pling Knuf Mayo Pling

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 13:07

Heel mooi hoor...

Ik heb ook een cursus Reiki gedaan, alleen Reiki I. Maar ik merk dat ik er geen geduld voor heb en teveel onrust in mezelf heb om het te doen.

Jij kan toch ook Reiki op afstand doen?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 13:39

Hoi Jura!
Ik heb zelf ook tijden dat ik onrustiger ben, vanwege een probleem of iets anders. Dan ga ik wel eens als ik in bed lig 's avonds tijdens het inslapen mijn handen op mijzelf leggen, op mijn borst, en dan gewoon reiki geven. Je valt vanzelf in slaap, hihi. Het is best rustgevend, en helpt ook voor de toekomst als je het regelmatig doet. Ook al heb je het idee dat er niets gebeurt... als je alleen al bedenkt dat jij aan jezelf wilt werken, dan gaat die energie ook daar naar toe. Ik kwam trouwens gisteren een gedicht tegen die ik aan jou wilde schrijven, waarom weet ik niet maar laat ik het maar doen:

Altijd weer die strijd
zoektocht, telkens opnieuw
naar gerechtigheid
terwijl je weet
dat deze lang geleden
geplaatst werd in jouw hart
jawel, er is
een nieuwe start
een nieuwe periode
het is niet verboden om
pijn te accepteren
om van iets te leren en
niet te bezwijken onder druk
kies voor jezelf:
voor geluk.

Dit gedicht schreef ik een maand geleden voor iemand op een beurs, ik weet niet waarom maar sinds ik je bericht las over die stal denk ik er al over om het je te laten lezen.... gek he? Maar ja, ik ben nou eenmaal een rare, hahaha. Succes er mee in elk geval! Groetjes, Dorine.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 13:50

Dank je, heel mooi... Ik kreeg er tranen van in mijn ogen....

Er zit zoveel onrust in mij, ik weet niet waarom. Ik heb het altijd al gehad. Alsof ik op zoek ben naar iets, naar geluk ofzo..

Ik weet wel dat ik eerst zelf nog veel moet leren, discipline, rust, regelmaat... dat soort dingen. Niet meer teveel dingen tegelijk doen (bijv. koken, tv kijken, computeren, opruimen, etc) Ik zit nooit eens rustig thuis op de bank met een kopje thee ofzo. Ik heb teveel stress in me...het zit ook tussen mijn oren denk ik. Ik pieker veel te veel. Nou ja, ik zal niet te dramatisch gaan doen!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 16:02

Getsiederrie Dorine wil je geen gedichten plaatsen die ook van mij op toepassing zijn. Haha, nee heel erg mooi. Maar bij mij klopt die ook heel erg.

Pling Knuf Mayo Pling

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 17:07

Citaat:
Er zit zoveel onrust in mij, ik weet niet waarom. Ik heb het altijd al gehad. Alsof ik op zoek ben naar iets, naar geluk ofzo..


Jura, dat wat je daar zegt, komt mij erg bekend voor. Ik was altijd heel erg druk, met van alles tegelijk bezig, soms zelfs stressmatig. Ik zag overal problemen en dacht heel veel na over consequenties van dingen die ik deed of zou doen. Ik had geen tijd om te genieten.

Sinds een paar maandjes besef ik af en toe dat ik gelukkig ben. En dan is het maar een klein beetje geluk... Muzefee die ineens een galopwisseling springt, kopschuwe Emansie die zich ineens over haar wang laat aaien, mijn vriend die ineens voor de deur staat met warme croissantjes, dat waterige zonnetje dat ineens begint te schijnen als je rustig met je paardje buiten rijdt....

Dit zijn dingen waar ik vroeger nooit bij stil stond, maar die me nu echt een geluksgevoel kunnen geven. Geluk hoeft niet groot te zijn...
Probeer eens te genieten van de kleine dingen en denk er bij na. Realiseer je dàt je iets fijn vindt, zoals dat kopje thee op de bank of het maken van een tekening.

Dit is iets wat de laatste tijd bij mij zo gegroeid is en ik denk dat het iets is waar andere mensen ook wat aan hebben. Wees gelukkig met wat je hebt, ook al zijn het zulke kleine dingen, en probeer niet altijd naar meer te streven. Je moet eigenlijk stil staan bij de kleine dingen die je fijn vindt. Dan merk je dat het leven toch veel fijner in elkaar kan zitten dan je in eerste instantie dacht.

Ik kan heel rustig worden van het uitmesten van de stallen. Trutten aan mijn paard net zo. Even naar de brievenbus lopen als het zonnetje schijnt.

Ook ik denk nog niet bewust na bij alles wat ik doe, maar het is bij mij al een stuk vooruit gegaan en ik leef een stuk ontspannender dan dat ik altijd deed.

Leef bewust...

Liefs Kitty