Wie van jullie 3

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 14:43

Ik ben ook even benieuwd ergens naar: zijn er mensen die nagelbijten hier??

Ik bijt dus vanaf mijn 4de al op mijn nagels. Dit is volgens mijn moeder gekomen door de verplichte zwemlessen op school. Ik was doodsbang en had een zwemleraar die mij terroriseerde. Ik ben nu nog bang om te zwemmen, vooral als het erg diep is.

Maar goed, dat is weer een ander verhaal. Toen ik 19 was, heb ik het voor het eerst voor elkaar gekregen om mijn nagels lang te laten groeien! Ik was dus enorm trots op mezelf (mijn vriendje ook wel, maar er was 1 nadeel voor hem: met nagels kan je leuke dingen doen, gnagna Knipoog ). Inmiddels heb ik ze een keer of 5 lang gehad (in 5 jaar tijd). Het duurt steeds ongeveer een half jaar dat ik ze lang hou, en dan gaan ze steeds scheuren en breken enzo, en dan ga ik weer bijten. Nu heb ik weer korte nagels, alleen die van mijn duimen zijn nog steeds lang.

Maar ik heb een uitdaging voor mezelf: voor het boktweekend heb ik ze weer lang!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:51

Nope nog nooit last van gehad trouwens...lijkt me wel erg lastig af en toe. Wat een K*T zwemleraar zeg!!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:51

ehhh .. tja.. ik ben niet echt een nagelbijter ( bij periodes wel hoor!), maar ik ben meer een 'nageltekker'.. Ik zit soms heel lang onbewust aan m'n nagels te plukken, net zo lang tot ze (in) schgeuren en ik ze er wel af 'moet' trekken.
Ik heb daar een paar jaar terug DE oplossing voor gevonden; acrylnagls;
eerst had ik nog wel tips erop ( kunstnagel) maar later niet meer:
acryl op je eigen nagel laten aanbrengen, dan kun je onmogelijk nog bijten/'pulken'/.. en dat acryl groeit natuurlijk mee met/op je nagels. Binnen 2 weken heb je dan al behoorlijke nagels hoor! Alleen zodra het acryl eraf is, en je laat t niet opnieuw aanbrengen, ja dan kun je nartuurlijk weer gaan bijten enzo..
Maar ik kan ze best langer laten, ik hoef ze absoluut niet lang, als ik maar gewoon een behoorijk wit randje heb en ik moet ze maximaal tot de rand van mijn vingers; anders gaat er alleen mar steeds vuil achter ( wat ik dan weer weg zit te peuteren met alle gevoklgen van dien..) en bovendien vind ik t met piano spelen super onhandig.
Maar in dze tijden, scriptie, drukte, drachtig paard,..zijn m'n nagels niet echt lang ofzo haha..( eigenlijk vind ik t triest, maar goed. Ik doe t toch zelf)
Ik heb gem. 2 x per jaar acryl op m'n nagels en dat werkt ( een paar maanden per jaar, bijv. met feestdagen, verjaardag) uitstekend.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:58

tja ik ben niet echt een nagelbijter maar als ze te lang worden dan wel. haha ik bijt ze liever dan dat ik ze knip. erg stom want dan worden ze veel te kort mat haken eran. maar ik knip ze dus ook wel.

ze zijn niet echt kort maar ook niet superlang. Ik vind wel dat ik erge lelijke nagels heb. Ik lak ze ook nooit ofzo. vallen ze nog meer op. je ziet ze wel op het bokt weekend.

enne ik vind zwemmen gaaf! Ik heb jaren onder kunstzwemmen gezeten en daar ook les in gegeven.
Afbeelding dat ben ik dus ook ergens tijdens een show

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:59

Nee, ik ben geen nagelbijter. Ik heb juist superlange nagels. En nog van mezelf ook. Wel lastig met paardrijden. Ik heb toentertijd op 't ruiterkamp met m'n eigen nagels een snee veroorzaakt in m'n vingers tijdens 't rijden. Dus met 't bokt-weekend haal ik er weer een stukje af. Ze groeien bij gelukkig altijd heel snel aan.

Pling Knuf Mayo Pling

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:13

Als ik eindelijk een beetje nagels heb breken ze af met paardrijden. Aan een vinger mis ik het topje door een ongelukje met mijn paard daar heb ik wel een nagel alleen hij groeit niet mooi. Dus houdt ik hem maar kort.

Ik bijt een beetje nagels vooral als ze een beetje lang zijn scheuren ze in en dan ga ik bijten.

Hoe doe je dat lange mooie nagels en paardrijden????? Wie heeft er een goeie tip??

Gr Pris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:29

Nee, ik bijt niet op m'n nagels, maar op de randjes erlangs....MMMMMMM lekker!! Hahaha, ik weet dat 't een domme gewoonte is, en 't ziet er niet uit maar ik kan 't echnieechnieechnie laten..... Stom he!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 15:35

Ik bijt dus ook die velletjes eraf! Dat mag ik nog wel van mezelf als mijn nagels lang zijn, want daar kan ik dus nooit mee stoppen.

Als mijn nagels eenmaal op lengte zijn, bijt ik dus niet meer. Maar ik laat ze dan erg lang groeien en dat geeft altijd problemen met de paarden! Dan klappen ze om ofzo en dat doet zooooo'n pijn!! Pas als ze inscheuren ga ik weer bijten. Ik knip ze ook nooit als ze echt te lang zijn. Ik vijl alleen maar. En nagellak erop vind ik erg leuk! Vooral die doorzichtige, want dan glimt het zo mooi! Maar een kleurtje vind ik ook leuk!

En byte-ex helpt bij mij niet om ze weer te laten groeien, dan ga ik juist bijten, uit frustratie! Nee ik moet het echt met mijn wilskracht doen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:42

Oh, dat ken ik... die velletjes naast je nagels... Mmmm... Nagelbijten doe ik niet. Mijn nagels zijn ook altijd veel te snel lang en dat merk ik meestal tijdens de springles. Dan sneuvelt er weer een nagel. Of hij klapt dubbel en dat doet pijn!

Maar goed. Die harde velletjes naast je nagels, daar bijt ik wel op. Vooral als er een velletje een beetje uitsteekt of los zit...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 15:46

Ik bijt zelfs de velletjes van mijn hele vingertopje eraf, maar ik zal niet in details treden... Soms doet het heel erg zeer, maar dat is mijn eigen schuld.

Maarre...volgens mij heeft iedereen het probleem dat mooie nagels en paardrijden niet samen gaan!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:53

Gelukkig zijn er meer mensen die ook het vel eraf bijten. Dat doe ik ook maar dat had ik nog niet vermeld. Vaak doe ik het uit zenuwen en onrust.

Vaak bijt je dan iets te veel en dan zit je lekker een paar dagen met een beetje pijn.

Ach eigen schuld dikke bult.

Gr Pris

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 16:40

haha, heeel herkenbaar allemaal ( pfjioew!)
Ik vraag me alleen net af, wat iemand denkt, die zomaar als gast op dit forum komt en dit aan het lezen is haha!
Dat we allemaal een stelletje kannibale gekken bij elkaar zijn *LOL* ?

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 16:44

Ja, eigenlijk is het wel vreemd dat we eigenlijk gewoon een stukje van onszelf op zitten te eten.
Ach, zolang het maar bij mijn vingers blijft...

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:10

na ehh... ik moet eerlijk zeggen dat ik niets van mezelf op eet hoor..
ik trek weleens spontaan' ingescheurde nagelrandjes eraf, of soms ook een los velletje ernaast ( klinkt best heel erg raar.. mischien moet ik er maar 'ns mee gaan stoppen..haha), maar die velletjes eet ik nooit op hoor! Die dump ik in de asbak bij de peukkies van pa en ma haha!
wel vind ik t 'heerlijk' om in bad de eeltplekjes van m'n voetjes eraf te trekken ( soms ook wat te ver per ongeluk...au!!). heb gelukkig niet heel veel eelt, maar wel wat (wie niet?) en dat weekt lekker los in bad.
terwijl m'n maskertje dan versteend zo ongeveer, lig ik m'n voeten bij te werken haha.
*LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:14

Ik hoop maar dat het bij mijn vingers blijft. Maar het blijft wel een akelige gewoonte aan je vingers bijten. Ik vindt het nog erger als nagelbijten maar hoe kom ik ervan af.

Maar ja ik heb er maar 9 om aan te knabbelen. Mijn paard heeft een stukje afgenomen.

Toen ik op deze site kwam vond ik het juist zo leuk dat mensen zo openhartig schrijven. Het is ook lekker om het van je af te schrijven vooral wanneer je verdriet hebt. Het staat helemaal niet vreemd maar erg leuk.

Gr Pris

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 18:29

Ik vijl m'n nagels altijd heb ze ook niet superlang maar wel aardig mooi vind ik zelf ik wil ze niet langer hebben dan nu want anders breekt er wel eens 1 =auwauwauw
en dat gaat vrij goed al heb ik soms wel eens ruzie met een jong paard dat niet mee wil lopen ofzo en dan scheurt er 1 en mijn tik is dat ze allemaal even lang moeten zijn dus dan knip ik alles weer even kort als ik thuis kom.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 18:34

haha, jura, met lange nagels kan je inderdaad heeeeeeellllleee leuke dingen doen!!!!!
Ik bijt ook. Lange nagels heb ik al opgegeven, dan ben ik op vakantie geweest ofzo, en dan zijn ze redelijk gegroeit, en dan ga ik met de paarden aan de gang, en dan breekt of scheurt de een na de ander.
Het is niet zo dat ik bijt uit verveling ofzo, meer omdat geen zin heb om de nagelknipper op te zoeken Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 22:32

Ik ben ook zo'n velletjes bijter maar alleen aan de zijkanten van de nagel.
Vooral als ik zenuwachtig ben doe ik dat weleens, je ziet het niet echt aan de randen maar wel zijn mijn nagels daardoor iets breder geworden dan vroeger.
Tot mijn 20ste heb ik er geen moeite mee gehad om met lange nagels te rijden....
Lange nagels zijn echter niet handig met een baby en toen ik regelmatig de lange rand er af stootte met zadelen enzovoorts (die brak gewoon af, die ging dan dubbel namelijk).
Wat ik ook niet kan weerstaan is als er 'lucht' tussen de nagel komt, dan haal ik er altijd zo'n laagje af.
Nagelbijten heb ik overigens nooit geen behoefte aan gehad.

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-01 00:52

Wat heerlijk om te lezen dat er meer mensen zijn met rare gewoontes *LOL*

Ik blijf ook wel altijd een nagelbijter, maar wel met tijden dat ik het voor elkaar krijg om lange nagels te hebben, hoop ik!

Ik denk inderdaad dat het vooral komt door gespannen zijn, stress, zenuwachtig zijn, etc.

Enne prisca, is echt je hele vingertopje eraf... wat een afschuwelijk idee! Dat is ook een grote obsessie van mij, ik controleer altijd of alles er nog aan zit, als ik mijn paard een wortel heb gegeven ofzo...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 08:23

nee ben geen nagelbijter. heb t nooit gedaan en zal t ook niet snel gaan doen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 09:44

Jah, dat kun je wel zeggen ja. Nagelbijten en velletjes bijten en wel tot bloedens aan toe. nagelbijten heb ik gedaan zolang als men zich kan heugen.
Maaaaaaaar..... na 17 jaar nagelknauwen ben ik ermee gestopt. Het is nog gelukt ook! Nu na x jaar zijn mijn nagels eindelijk een beetje stevig alhoewel ze nooit meer mooi zullen worden.
Overigens vind ik steeds iets anders om mijn neuroses op kwijt te kunnen dus het is niet dat ik gestopt was omdat ik me zo relaxed voelde ofzo.
Nu nog stoppen met roken!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-01 11:46

Als je stopt met roken komt er ook wel weer wat nieuws denk ik, maar stoppen met roken lijkt me toch wel wat gezonder. Ik heb zelf periodes dat ik me helemaal klem vreet aan snoep enzo. Echt van alles door elkaar heen. Vroeger kwam ik de dag niet door zonder een zak drop, nu kan ik vaak wel de dag doorkomen zonder snoep, maar nog steeds heb ik momenten dat ik terug val en dan vreet ik alles wat los en vast zit.

En natuurlijk dat stomme nagelbijten, daar wil ik helemaal vanaf.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Dees, gerlienke, Jeanetdb, Jessica_1998, Jet, Kabayo, Liselot, maaikemuis, Majestic-12, massiemas, Merileth, Mo_86, moeshie, Moonlight91, Nathalie18x, Nolicapri, pretty, RenskeFrea, Solistar, stijntilla, waikiki_6, wisja, xnaomivdh, xxxmh, YandexBot en 71 bezoekers