Ze is niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Ze is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 22:17

Lotje is overleden, het is gebeurd.... Het was afschuwelijk.

Ik was er om 18.00 uur, heb even gepraat met Wilma, waar Lot nu staat. We zijn naar Lot gelopen en toen hebben we een paar foto's gemaakt. Wilma moest haar gezin nog eten geven (zelf had ze geen honger, logisch) en dus ben ik alleen bij Lot gebleven. Ze was vrolijk en ik had wortels bij me, ik heb haar er vast een paar gegeven. Toen heb ik haar gepoetst. Ik was helemaal alleen bij haar en heb veel tegen haar gepraat. Ik ben tegen een van de wanden van de box gaan zitten en Lot ging helemaal tegen me aan staan, zo dicht dat mijn benen tussen die van haar zaten, en met haar hoofd boven mijn hoofd. Zo bleef ze onbeweeglijk staan, terwijl ik haar aaide. We hebben zo wel 20 minuten gezeten en ik zei tegen haar dat ze om kwart voor 7 nog meer wortels zou krijgen. Af en toe ging ze heel zacht met haar neus in mijn nek en tegen mijn hoofd aanduwen. Na een hele tijd liep ze ineens naar haar voerbak en ik keek op mijn horloge, het was stipt kwart voor 7. Ik heb de wortels gepakt en ben ze aan Lot gaan voeren terwijl ik weer ging zitten in de box. Ondertussen was Wilma weer binnengekomen en ook haar buurvrouw die ook haar paarden thuis heeft, kwam erbij om wat steun te geven. Lot haar hele box ligt vol met hooi, maar ze eet het bijna niet. Brokken eet ze wel graag, maar haar hooi laat ze altijd staan. Maar net voor zevenen begon ze ineens heel driftig haar hooi te eten. Ik ben nog even bij haar gaan zitten. De DA was er nog niet en Wilma heeft hem toen gebeld. Hij zou er pas om half 8 zijn. Dat maakte het er niet makkelijker op.

De DA kwam even na half 8 binnen en we deden Lot een halster om. Ik liep met haar naar de hoek van het weiland, aan de kant van de weg, waar de ophaaldienst erbij zou kunnen morgen. Lot werd wat onrustig. Ik vond de DA helemaal niet aardig. Hij liep daar maar met die spuit en wilde hem al geven terwijl ik Lot nog een stuk wortel gaf. Toen hij de spuit in haar wilde doen, werd ze bang. Ze heeft altijd al een hekel aan dierenartsen gehad en ook al was ze nog zo kreupel, als er een DA kwam, liep ze spontaan goed. De DA deed wat ongeduldig en zei dat ik haar beter vast moest houden, en haar neus moest vasthouden alsof er een praam omheen zat. De buurvrouw nam het over en hield Lot vast. De DA kreeg de spuit erin. Maar Lot bleef staan. Ze zette haar voor- en achterbenen wijd zodat ze niet kon vallen. De DA zei dat ze een hele taaie pony was. Waarom deed hij nou niet een dubbele dosis, ik snap het gewoon niet. Toen ze maar bleef staan, deed hij er nog een spuit in. Toen gaf ze een zucht en viel in 1 keer op de grond. Ze ademde nog wat en knipperde met haar oogje maar was er al eigenlijk niet meer. De DA controleerde even later of ze dood was, en dat was ze. Ik heb nog een hele tijd bij haar gezeten, bij haar hoofdje. Ik heb tegen haar gepraat. Na een tijdje kwamen Wilma en de buurvrouw met een zeil en toen hebben we haar onder het zeil gelegd.

Ik heb nog nooit zoiets aangrijpends meegemaakt. Ik kan gewoon niet geloven dat ze er niet meer is, mijn Lotje. Zo'n mooie en lieve pony...
Ik heb ook zulke gemengde gevoelens erover, het was gelukkig bij haar thuis is haar vertrouwde omgeving, ze hoefde niet eerst in een trailer ergens naar toe. Haar benen waren ook echt op, ze liep kreupel en had waarschijnlijk nog veel meer pijn dan wij dachten, ze was zo hard voor zichzelf. Maar ze wilde gewoon niet dood leek het, ze wilde niet en ze moest. Ik vind het gewoon zo erg...dit doet zo ongelooflijk veel pijn.

Dag lieve Lot,
Bedankt voor al die mooie jaren die je me hebt gegeven.
Je hebt geen pijn meer, en ik hoop dat je het nu goed hebt.
En dat we elkaar misschien ooit nog ergens tegenkomen.
Ik zal je nooit vergeten...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jura op 23-12-02 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:25

Weetje, ik zit hier gewoon echt te huilen achter de computer, heel veel sterkte...

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:30

Dit moet onbeschrijflijk verdrietig zijn...
Heel veel sterkte de komende tijd!

Danielle

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:30

Sterkte.........heel vervelend dat de dierenarts zo'n lomp figuur was. Voor je pony beter zo, elke dag veel pijn lijden is ook geen leven.
Top dat jullie deze keuze hebben kunnen maken, dat is echte dierenliefde in mijn ogen Huilen
Nogmaals, Heeeeeel veel sterkte..... Huilen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:30

heel veel sterkte met het verlies van lotje
het was zeer zeker een hele mooiepony
ikz it hier echt met kippenvel

Love the life that you live, live the life that you love

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:31

Jankend achter mijn computer leef ik met je mee. Me niet voor kunnen stellen dat er dierenartsen bestaan die dit blijkbaar niet begrijpen. Ik ben daarom blij dat jullie Lotje zo'n ontzettend fijn leven hebben kunnen geven. En nu... rent ze in volle galop zonder pijn vast en zeker door de groene weiden.

Maartje, ik wens jou ontzettend veel sterkte bij het verwerken van dit grootse verdriet. Verdrietig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:31

Ik ziet hier met natte ogen achter m'n computer en weet even heel weinig troostende woorden... Wat beschrijf je dat lief, hoe je daar bij Lotje in haar stal zat en afscheid van haar nam. Hoe verschrikkelijk het ook was, jij bent de laatste persoon die ze heeft gezien, en met jouw beeld op haar netvlies is ze gestorven. Probeer je haar te herinneren zoals ze was vóór vanavond, ook al zal dat de eerste tijd moeilijk zijn.

Heel veel sterkte Maartje, ik leef ontzettend met je mee...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:32

Maartje,
Heel veel sterkte, wat naar dat het geen aardige veearts was, die zou jullie op zijn minst moeten begrijpen.

Nogmaals sterkte!

:evaw:

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:32

Ik heb een brok in mijn keel van je verhaal. Het is wel mooi voor haar dat ze bij jouw kon sterven. Mijn pony is vroeger naar de slacht gegaan en dat zit me nog steeds dwars al is het al 13 jaar geleden. Heel veel sterkte

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:35

Sterkte Maartje,
Wel fijn dat je op deze manier nog afscheid van haar hebt kunnen nemen. Net als Karin zegt, jij bent de laatste die ze gezien heeft. En van wie ze heeft mogen genieten.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:37

Heel veel sterkte Maartje. Daarboven staat een sterretje en die knipoogt naar jouw, dat sterretje is Lotje en die zegt;Maartje bedankt voor al die fijne jaren. Sterkte meid.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:38

Ik heb echt even moeite gehad met lezen. Zo mooi als je het beschreef dat ze zo bij je stond.
Ze wist het, dat lijkt wel.
Ik kan je intense verdriet zo goed voorstellen. Verdrietig
En zo'n lompe dierenarts maakt het er nou niet beter op...
Toch is het de juiste beslissing voor zó'n dier.
Heel erg veel sterkte aankomende periode Maartje.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:41

Ik zit hier met een brok in mijn keel je verhaal te lezen. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen bij zo'n verschrikkelijke gebeurtenis.
Het enigste watik er nu nog uitkrijg, is heel veel sterkte!
Ik leef met je mee. Verdrietig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 22:42

Bedankt allemaal, ik ga meteen weer janken. Ik denk dat de ergste klap nog komt, nu kan ik het gewoon helemaal niet bevatten. Dat beeld blijf ik maar voor mijn ogen zien, maar ook alles wat ik met haar heb meegemaakt flitst als een film voorbij.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:46

Ik zit dus ook al weer in tranen, en weet dat ik dit met Trammelant ook ga meemaken. Sterkte ermee.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:47

Tranen...
Wat vreselijk...
Het lijkt alsof ze voelde dat het haar tijd was om afscheid te nemen toen jullie samen in de stal stonden. Gelukkig heb je nog de tijd gehad om uitgebreid afscheid te nemen en haar daarmee te bedanken voor de fijne tijd die je met haar gehad hebt. Lotje was niet alleen speciaal voor jou, jij was ook heel speciaal voor Lotje, dat weet ik zeker.
Jammer dat de DA het niet op een fijne manier deed, dat blijft in je herinnering ook, maar ook de mooie momenten met haar zal je altijd blijven onthouden.
Heel veel sterkte Maartje, ik huil met je mee...

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:48

*slik*
Ik zit hier echt met tranen in me ogen.. wat vreselijk!
Hoe je dat beschrijft..prachtig, het was vast een verschrikkelijke lieve pony geweest die heel gehecht aan je was!
Ik wens je alle sterkte van de wereld toe!!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:51

En alweer een prachtige pony naar de paardenhemel... Verdrietig
Het is soms niet eerlijk en niet fijn...
Maar in ieder geval heeft ze nu geen pijn...

Het lijkt wel alsof er steeds meer paardjes dood gaan zeg...
Het is echt niet leuk meer...

Hou je taai!

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:54

Zit hier ook met natte ogen. meid wat een verhaal. Heel veel liefs en heel veel sterkte met je verlies. Er is niets te zeggen dat dit beter maakt. Liefs Fasel

'Paint' it 'Black'

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:55

Ik zit hier ook in tranen.
Heel veel sterkte!

Ze is nu voor altijd bij je en zal je bijstaan wanneer je het moeilijk hebt.
Ook nu.
Alles wat je in gedachten denkt kan ze horen, ze is je vast dankbaar voor die ontzettend mooie tijd samen!
Nogmaals heel veel sterkte gewenst.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:57

Ik heb de tranen in mijn ogen staan. Je hebt denk ik een mooie herinnering aan de laatste tijd die je met haar samen bent geweest, probeer niet aan die da te denken, die het zo rot deed.
Heel veel sterkte!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:58

jeetje ik vindt het echt vreselijk voor je!
Heel veel sterkte ermee!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:04

Heel veel sterkte, ik kreeg tranen in mijn ogen van je verhaal. Ik vind je heel dapper!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:08

Wat knap maartje dat je haar zo goed tot aan het einde toe steun hebt gegeven daar is ze je heel dankbaar voor jullie hebben mooie en fijne tijden mee gemaakt maar je hebt haar ook door het einde heen geholpen.

Je hebt het goed gedaan en haar een mooi afscheid gegeven knap van je
knuffel van mij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:14

Sterkte

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, nick_en_ik, Riviera87, xVerax en 114 bezoekers