Andalusiërprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Andalusiërprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 18:42

ik heb een probleem met mijn Andalusiër, maar hij kan er zelf niks aan doen, ik doe iets verkeerd! hij is namelijk spaans gereden en ik heb daar geen ervaring mee. bij zijn vorige baas is hij ook gewoon recreatief gereden zoals ik doe..... maar soms als ik even iets fout doe met mijn been springt hij als een bezetene de lucht in... zoals hij toen geleerd heeft! hoe kan hij dat afleren, hoe kan ik dat afleren?? ik weet niet wat ik doe waardoor hij de lucht in springt! Party!!

[edit=Lovely]letters zwart gezet, dat leest wat prettiger[/edit]

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:47

HIJ zal het niet afleren (is ook zonde overigens) maar jij kunt wel proberen heel erg op te letten wat je doet, met je zit benen handen, en wat hij dan doet! En daar gewoon constant op letten en dan kom je er vanzelf wel achter hoe de knopjes zitten

succes!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:31

Ten eerste voortaan zwarte schrijfletters nemen, paars is niet te lezen.

Waarom ga je niet eens opzoek naar iemand die wel het spaanse rijden beheerst. Ga daar dan eens een weekendje heen of langer.

Niemand moet hier wat afleren, je paard al helemaal niet. Het enige wat jij moet is juist leren rijden op dit paard.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:58

Inderdaad , niemand moet iets afleren. Jij moet juist bijleren om jouw paard juist te leren rijden.
Dit paard staat heel goed aan de hulpen (dat leidt ik toch af uit je berichtje , correct me if i'm wrong) , dus wees heel subtiel met je hulpen . Leer het paard aanvoelen!

miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:44

Ik heb zlf een tijdje in Spanje gewerkt en daar paarden getraint voor de spaanse dressuur. De africhting gaat op een vrij harde manier, daardoor lerd het paard op lichte hulpen te reageren. Dus als jij te direkte hulpen geeft reageerd het paard direkt en doet wat ze hem geleerd hebben. Wat belangrijk is voor jou om te weten waarop hij regageerd vaak is het een combinatie van te veel teugel druk en de veel beenhulpen.
Dus de correktie moet niet op het paard gericht zijn maar jij moet leren omgaan met je paard, zodat je hem beter gaat begrijpen.
Andalusiers zijn hele inteligente paarden daardoor kunnen ze in onervaren handen nog weleens wat problemen geven. Met veel gedult en de juiste hulp moet het goed komen.
Paardje doet gewoon zijn best om te doen wat hij geleerd heeft.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 16:52

Dat is apart aangezien je ergens anders schrijft dat je hem zelf ingereden hebt Verward
Wel knap trouwens, mijn dochter is nu ook 9, net zo oud als jij toen als ik even reken en die is echt niet in staat om een paard zelf in te rijden Schijnheilig

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:18

Sorry maar volgens mij zit je iedereen behoorlijk voor de gek te houden! Frusty Je hebt zogenaamd zelf een Andalusier, maar in een ander topic heb je het erover dat je volgend jaar misschien een eigen pony krijgt en op EA vraag je waar Andalusiers aangeboden worden... of ben ik nu gek?? Dream on meisje... Slapen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:20

Hehehehe. Ik zie ook wat zaken niet helemaal kloppen.
Zelf ingereden? Al bij vorige eigenaar bereden? Andalusiers te koop gezocht?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:22

Barokkie schreef:
Sorry maar volgens mij zit je iedereen behoorlijk voor de gek te houden! Frusty Je hebt zogenaamd zelf een Andalusier, maar in een ander topic heb je het erover dat je volgend jaar misschien een eigen pony krijgt en op EA vraag je waar Andalusiers aangeboden worden... of ben ik nu gek?? Dream on meisje... Slapen


Ja,je had je paard toch zelf in gereden?
Hoe kan het dan dat z'n vorige baasjes hem spaans reden? Frusty
En wat Percy zegt:knap dat je op je negende een paard hebt beleerd!
Denk je echt dat wij achterlijk zijn? Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:26

Alweer zo'n penny meisje met flinke dromen Gaaaap
Stikt er op het moment hier van.

Zouden ze nu niet doorhebben dat er dingen na te lezen zijn?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:18

meestal kun je aan de naam al wel zien of ze een beetje serieus zijn ofdat ze penny zijn, niet vooroordelen natuurlijk, altijd ff afwachten, maar meestal als ik voorspel aan de naam dat hij/zij penny is, is dat meestal ook zo.

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:26

Lieve Happyhorsy, verzinnen dat je een paard hebt komt altijd uit. Waarom schrijf je niet gewoon over wat echt is? Mensen vinden je echt niet leuker/aardiger als je wel een eigen paard hebt, maar ze vinden je wel stom als je dingen verzint. Wees gewoon wie je bent, geef gewoon toe dat je later heel graag een andalusier wil hebben, (waarschijnlijk komt-ie er ook wel als je wat ouder bent), maar wees nu gewoon even eerlijk, dat schiet voor iedereen (en vooral voor jezelf) het meeste op.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 15:06

[qoute]ik hoorde dat er nogal wat onduidelijkheden over mij waren hiero dus ik moet maar es wat duidelijker gaan uitleggen. doe ik hier maar ff:
probleem 1: je andalusiër beleerd op je 9de??
-ja maar niet alleen, met een instructeur maar hij was toen nog niet van mij! hij was van de instructeur maar ik verzorgde hem... van daar dat ik mocht helpen!
probleem 2: toen je hem kreeg was ie spaans gereden, uhum je had hem toch zelf beleerd?
-idd maar nadat we hem beleerd hadden is hij een half jaar van een vrouw geweest die wel eens (vaag) op de manege kwam. sancho bleef gewoon op de manege staan maar hij was dus van haar... zij heeft hem een half jaar spaans gereden. daarna verkocht ze hem omdat ze te weinig tijd had... en zo kwam hij dus bij mij terecht!!
probleem 3: er staat bij zielige manegepony: volgend jaar mag ik een pony
- dat was eigenlijk: volgend jaar mag ik een pony ERBIJ!
probleem 4: je hebt al een andalusiër en je zoekt een site waar ze andalusiërs te koop aanbieden
- ja maar dat staat hieronder ook.... een andalusiër voor mijn zus en ik mag haar met haar paard helpen omdat ze pas een half jaar geleden met paardrijden begonnen is......

ik hoop dat er nu geen onduidelijkheden meer over mij zijn en dat ik nu gewoon weer in het forum kan schrijven voordat ik half bokt op me nek heb met onduidelijkheden.
groetjes happyhorsey [/quote]

Tja, dit heb ik maar even gecopierd uit haar profiel. Geloven of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 15:11

Zou ze het zelf geloven?
Lijkt er bijna wel op
Waneer houden we een bokt meeting Extreme duivel

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:15

Leuk bedacht. Ik moet wel toegeven dat ze een zekere handigheid heeft in het rechtbreien van wat krom is. Misschien veel ervaring daarin? Knipoog

Ik zal mijn negenjarige eens vragen of ze wil helpen met de Welsh K inrijden. Als een manegemeisje van 9 dat kan, dan moet mijn dochter dat toch zeker kunnen Haha!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:36

Het leukste vind ik nog, dat ze een pony krijgt als gezelschap van haar Andalusier terwijl har zus ook zo'n beest krijgt. Verward Haha!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:49

Ben het helemaal eens met bovenstaande berichtjes!
Vooral dat wat Billy zegt vind ik wel straf!!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:14

runningkawa schreef:
Waneer houden we een bokt meeting Extreme duivel


Ik wil dat wonderkind wel eens zien!! Schijnheilig

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:18

Ik ben erg benieuwd naar die Andalusier.

Kan ik komende vakantie met nog wat bokkers een keertje komen kijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:34

Zo is het wel duidelijk.