wie kan mijn helpen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irishouthuis

Berichten: 103
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

wie kan mijn helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 21:10

nou waar zal ik beginnen.
Ik heb dus ongeveer 5 jaar een pony op de manege verzorgdt Casper ik was helemaal gek op die pony,maar ongeveer een jaartje gelden moest ik naar de paarden dus bey bey pony's.Nou een paar dagen gelden hoorden ik dat casper weg moest,als niemand hem zou kopen zou die naar de slacht gaan(heel zielig maar waar)toen dacht ik bij me zelf dan ken ik natuurlijk niet laten gebeuren,dus ik was naar de manege gevragt hoeveel die ging koste als ik hem zou kopen,toen ik dat gehoord had was gelijk op zoek gegaan naar een plek om hem te zette ik had een stalletje gevonden maar dat stukje grond was vand e gemeente,dus ik vandaag naar de gemeente en het gevraagd of daar een pony zou mogen staan nou zo gezegd zo gedaan alles mocht.
maar nou zit ik met de vraag he casper is een pony van ongeveer 22 jaar oud ik denk zelfs nog wel iets ouder zou ik hem moeten nemen of niet???
Ik ben wel helemaal gek op hem maarja hij is natuurlijk best wel oud!

Nou wie wil mij wat raad geven
Groetjes xxx Iris en casper

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:54

Als je je eigen verhaal eens terugleest, zeg je eerst dat je het niet over je hart kan verkrijgen dat Casper naar de slacht moet, je wilt hem redden. Nu heb je plek en nu ga je twijfelen? Dan spreek je jezelf tegen.
Als je twijfelt moet je het niet doen, het is niet voor niets dat er is besloten dat hij naar de slacht moet, hij zal wel op zijn (pijn hebben?). En ik zeg altijd tegen mezelf als ik zoiets zie gebeuren of moet beslissen: "Cin, je kan niƩt de HELE wereld redden!"
Ik bedoel maar, als je alles op gaat vangen wat je zielig vindt...het einde is zoek.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:53

ik zou het gewoon doen als ik jouw was,
het beestje verdient ook een goede oude dag en als jij hem dat kan geven zal je zien dat je er zelf ook voldoening uit haalt.

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:57

Dat weet jij beter dan ik,...

Maar denk erom! Laat je hart niet teveel spreken, begin nog niet te zweven op voorhand, denk eerst na over allerlei praktiche dingen, zoals, wat ga ik doen als ie ziek wordt,... en vooral wil/kan ik dat eventueel betalen. En wat heb ik er voorover,... want zo'n al iets ouder pony'tje, kan (is niet altijd, maar de kans ligt wel hoger dan bij een jonge pony,...) laat misschien eerst eens een veearts of iemand met een zeer kritisch oog, die er iets van kent er even naar kijken, of het de moeite waard is om hem te redden, probeer er wel zeker van te zijn dat hij nergens pijn heeft ofzo! Dan zou het jammer zijn voor hem, dan moet hij langer lijden, en ben jij al je geld kwijt! Denk eerst dus heel goed na! Die manege zal hem zeker niet zonder rede wegdoen ,...ofwel? Ik weet het niet ik ken hem niet, vaak zijn al iets oudere pony's in betere staat dan jonge(re) pony's,...maar dat kan ik vanop afstand niet zien! Denk eerst eens goed na!!! Jij weet vast wel of het de moeite waard is!!! Succes!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:08

Wat vinden je ouders ervan?
Zij zullen ongetwijfeld voor de (DA) kosten moeten opdraaien en die kunnen aardig oplopen.

irishouthuis

Berichten: 103
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 17:01

Bedankt voor jullie reacties..
Hij is impreciepe nog goed,hij kan alleen het zware werk op de manege niet meer aan,en ik heb altijd al gezegd als casper weg gaat wil ik hem kopen en ik wil daar nou werk van gaan maken.Er zijn al zo veel pony's op de manege weggegaan die ik ook zo graag wilde maar toch maar dacht laten we het toch maar niet doen maar bij casper is dat anders ik wil hem echt graag hebben.
en ik heb er natuurlijk over gepraat met mijn ouders en zij vinden het opzich wel goed allemaal als ik maar gedeeltelijk mee betaal,maar dat heb ik er wel voor over.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:16

Denk goed na waarom je met Dinkey gestopt bent, voordat je aan Casper gaat beginnen...

HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:58

Als ik jou was zou ik het gewoon doen!! Je zegt zelf dat je dol op Casper bent!! als je alles geregeld hebt.... waarom niet?!?! sterkte

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:24

Oude paarden zijn risico voller met betrekking op DA kosten. Ik snap dat je gek op dat beest ben, maar neem de eventuele DA kosten wel mee in je ideeen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:39

Bij mij op stal staat een meisje van 21 met eem merrie vn 29 jaar oud.zei heeft haar pas net gekcoht en het was haar verzorgpony ze is helemaal gek op dat beestje er komen zeker wel meer DA kosten bij.maar ik zou het doen.als je gek op dat beetsje bent waavoor niet?

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:06

Ik weet niet wat je moet kiezen, maar betaal voor die pony niet meer als de slachtprijs.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 09:06

Als je je er goed bij voelt en je kunt de evt. DA kosten betalen, dan zou ik het doen. Als dat echt de pony is die jij wilt, kun je nog best een tijdje plezier van hem hebben.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:01

Ik denk niet dat er iemand op de plaats staat om je advies te geven, zo'n dingen zijn een emotionele beslissing ... en die kan iemand die deze band niet heeft niet maken! Is ie nog gezond, en zie je hem graag, dan is volgens mij de keuze al gemaakt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:20

Emotionele keuzes zijn zelden goede keuzes....

Wat wil je nog met dat diertje? Wil je er nog mee gaan rijden (Kan 'ie dat nog aan?) of gaat 'ie met pensioen (dan worden ze vaak pas echt snel oud en gaan ze soms erg snel achteruit, dus denk aan evt. VA-kosten).
Ik zou voor zo'n pony dus nooit meer betalen dan een symbolisch bedrag, zelfs nog geen slachtprijs. Laat die manege ook maar een gebaar doen...

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:30

Ik zou die pony gewoon kopen. Hij is mss te oud voor alle dagen enkele uren te werken op de manege maar dat wil niet zeggen dat jij niet eens op hem een rustige buitenwandeling met hem kan maken. Ik zou hem kopen. Als jij alles voor die pony over hebt, je ouders zijn er mee akkoord en je wilt voor die pony een mooie oude dag is de keuze al gevallen denk ik... Tja, dierenartskosten komen er altijd...

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:33

Het ligt er aan, net zoals Sonja zegt..
Ik zelf zou het denk ik wel doen hoor, als ik gel genoeg zou hebben, en echt van die pony zou houden!