Eerbetoon aan mijn broer Mark

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Eerbetoon aan mijn broer Mark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 13:28

Ik heb hem nooit gekend. Voor mijn geboorte is hij toen hij een paar maanden oud was (maand of 7 geloof ik )overleden aan wiegendood.
Ik mis hem op een andere manier dan mijn ouders, mijn zus en broer. Maar toch mis ik hem.
Met Kerst denk ik altijd meer aan hem, zou dit ook zo zijn bij mijn ouders?
Het is al ruim 15 jaar geleden, maar nog steeds weet ik dat iedereen hem verschrikkelijk mist.
Ook al was hij pas een paar maanden oud, hij hoorde bij de familie. Maar hij is er niet meer.
Hij zou nu 16, bijna 17 geweest zijn.
Tot mijn 11e gingen we nog vaak naar zijn graf, maar nu gebeurt dat al minder. Maar dat betekend niet dat wij met zijn alle hem vergeten zijn.
Het had zo moeten zijn, maar het is echt verschrikkelijk.
Zo'n onschuldig lief kindje...
Ik ken hem alleen van de foto's en verhaaltjes, maar dat is al erg genoeg.
Markje, ik denk aan je. Lovers



Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:32

Mijn zusje is ook overleden aan wiegedood, toen ik 5 was. Dus erg veel weet ik er niet meer van, maar toch neemt je broertje of zusje dan een heel speciaal plekje in.
Sterkte Knipoog

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:41

Ik zou ook nog een oudere broer gehad hebben als hij niet als baby zou zijn overleden. Ik mis hem niet, ik heb hem nooit gekend immers. Ik vind het rot voor mijn moeder, want hoewel het een behoorlijke poos geleden is (ik ben 28, mijn moeder 70) merkte ik laatst een keertje dat ze het er nog wel eens moeilijk mee heeft.

Sterkte Nathalie

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 17:26

Ik merk het ook heel erg. Ik kan er niet om huilen, ik heb hem niet gekend. Maar als wij met zijn alle bij zijn graf staan, merk ik zo goed dat iedereen het er zo moeilijk mee heeft. Ik voel me er niet fijn bij.. Moet ik dan huilen, of niet. Ik heb hem nooit gekend.
Maar toch heeft hij een speciaal plekje, ik weet hoeveel hij voor mijn ouders en broer en zus betekende.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:28

wat vervelend! ik zou ook niet zo goed weten of je er nou om zou moeten huilen of niet.
Sterkte ermee!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:30

Ik zou er ook nog een broer of zus bij gehad hebben, maar tijdens de zwangerschap kreeg mijn moeder geelzucht en heeft de baby het niet gered. Wij hebben geen plek om naar toe te gaan, maar ik zit ook af en toe te denken hoe de familie er uit had gezien als de baby wel was blijven leven...

Ik weet zelfs niet of het een jongen of een meisje was, zal toch eens vragen...Ik was een jaar of 5 dat het gebeurde, weet alleen dat mijn moeder in het ziekenhuis lag....

Je suis Charlie.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:47

Ik weet hoe dat gevoel is.Mijn zusje werd in september 1992 geboren dus toen ik 11 was.Ik heb alles bewust mee gemaakt mede ook door dat ze al die tijd dat ze geleefd heeft in het ziekenhuis heeft moeten liggen.Mijn ouders gingen daar vaak heen en ik ook(iets minder als hun).Ik kan zo alles nog voor mij halen.Na 6 maanden mocht zij naar huis maar dat mocht maar voor een paar dagen zijn.Ze moest weer terug naar het ziekenhuis en dat heeft nog maar 1 dag zo kunnen wezen.Ze is toen gestorven.

Nu zijn we bijna 10 jaar verder en tuurlijk het verdriet is niet meer zo als vroeger en ook wij gaan niet meer zo vaak naar haar grafje maar met dagen zoals deze weet je wel wat je mist en vraag je je wel af hoe het had geweest.Terwijl je daar eigenlijk niet aan moet denken vind ik maar denken aan de tijd hoe het was toen zij er wel was.

Dat is voor jou wel moeilijker omdat je hem niet gekend hebt maar denk dan aan al die verhalen van je ouders.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:04

Het enige wat ik me nog heel helder voor de geest kan halen was de begrafenis. Dat we met een paar mensen in de stromende regen bij het grafje stonden. Een steen is er dan nog niet, alleen heel veel bloemen en mijn zus en ik hadden een tekening gemaakt. Alles zit in een groot boek dat mijn moeder heeft gemaakt. En laatst ontdekte mijn vader dat we nog een stukje film hadden waar mijn zusje op stond. Heb de film gekeken en dan zie je mijn moeder met mijn zusje op schoot en ik pak haar voetjes beet en knuffel haar. Dat is heel raar om te zien, omdat ik het niet meer weet.
Maar Nathalie, tuurlijk mag je dan ook verdrietig zijn. Je leven zou er immers heel anders hebben uitgezien als het anders gelopen was. En dat je die band voelt, is toch genoeg? Sterkte, en als je er behoefte aan hebt mag je me wel PB'en Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 23-12-02 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:04

Ik zou eigenlijk nog een oudere zus gehad hebben... ik weet er niet heel veel van. Ik was er immers nog niet. Klinkt hard maar ik mis haar niet...omdat ik het niet heb meegemaakt.
Als zij het wel had overleefd dan was ik er waarschijnlijk niet geweest.

Mn moeder heeft er volgens mij soms nog wel moeite mee... als er over gesproken wordt (al gebeurd dat bijna nooit).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjarni, fransje23, GoogleAdsense, Jannie79, loveslimpie, Plonspony, Poety, Sneeuwmaan, spookyskippy, teunis001, XXInKA en 47 bezoekers