nog een longeervraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 17:56

Mijn paardje loopt liever met de longeerlijn doorgehangen. Als ik die inkort kom hij gewoon dichter bij (sneaky hoor!). Wegdrijven is vrij moeilijk, want dan loopt hij gewoon hard vooruit. Ik longeer hem vaak ik een picadero, maar erbuiten ook wel.

Mijn nicht heeft Rocky 2 keer met een kaptoom gelongeerd (terwijl mijn vader erop zat => longeerles) en dan houdt hij wel juist spanning. Misschien door het gewicht?

Heeft iemand een paar tips, of dingen waar ik op moet letten??? Verward
Femke


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 21:36

Dat probleem heb ik zelf ook wel eens, dat mijn paard gewoon naar binnen valt.

Ik probeer hem dan altijd met het sliertje van de longeerzweep op zijn schouder te tikken (een echte kunst hoor! Vingers aflikken ).
Maar zoals je al zei gaat jouw paard dan alleen maar harder lopen. Misschien moet je je daar dan even iets minder van aan trekken en hem dus maar belonen als hij naar buiten gaat. Het in een normaal tempo doorlopen is dan het volgende punt wat je kunt proberen te verbeteren.

Groetjes,

Ellen & Lurano

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 07:27

Een longeerlijn hoort niet helelmaal strak te staan!
Zolang de lijn niet over de grond sleept, is er niets aan de hand. Dus de lijn mag gewoon in een boogje vlak boven de grond hangen hoor!
Waarom zou ie strak moeten staan?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 08:01

Als wij een keer met de longeerlijn slakkeren en een stemhulp geven, of een soepel longeerzweepgebaartje (Poe, wat een woord) erbij geven, hebben ze het snel genoeg door dat ze naar binnen vallen. En dan gaan ze dus naar buiten!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 10:42

Ik heb wel een tip. Je kunt de longeerlijn door de bitring halen en dan aan het ringetje van je zadel vastmaken. Zo kun je ophoudingkjes maken, net als met je teugels. Als je paard dan naar binnen valt, duw je hem/haar met de longeerzweep naar buiten en als ie dan te hard gaat, maak je een paar ophoudingen om hem in te houden. Party!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:18

Mijn vriendin deed haar paard een hoofdstel zonder teugels om, dan de longeerlijn door de binnenste bitring heen halen en daarna aan de buitenste bitring vastzetten.
Als ze dan te hard gaat, en de druk op de bitringen wordt groter, is dit dus niet alleen op de binnenste bitring.
Ik weet niet of je dit zelf ook al doet?
Vraagje nog: als je nicht Rocky longeert zonder je vader, en op dezelfde manier als jij (met of zonder bijzet, kaptoom, etc.) kom je er misschien achter of hij bij andere mensen ook naar binnen loopt, of alleen bij jou?
Lijkt me wel lastig soms, veel succes ermee!
Groetjes, Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:14

het beste is dus om je longe door de erste bitring te halen en daar een rondje rond maken en dan astmaken aan de buitenste bitring! ga naar de biblioteek en leen het boekje longeren met ammert haanstra! veel goede tips hoor !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers