Vraagje voor alle bokkers met eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Vraagje voor alle bokkers met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 10:27

Heben jullie wel tijd voor andere dingen.
Want ik neem aan dat jullie moeten werken, en dat je ook nog paar uur kwijt ben aan je paard.

Bijv me nicht, ik zou het fut er niet voor hebben als ik in haar schoenen zou staan.
Eerst werken tot 6 daarna naar huis, en dan naar het paardje en dan sávonds laat thuis.

Ik zou het zelf heel erg leuk vinden om een eigen paardje te hebben en ik weet dat ik dan ook heel veel tijd zal nemen voor me paardje, maar ik heb het gevoel dat je dan heel veel minder tijd heb voor andere dingen.

is dat zo?

xxx


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:34

Het is gewoon een kwestie van keuzes maken. Ik heb gekozen om de avonden door te brengen met mijn paard. Als ik dat niet meer wil of om een reden niet meer op kan brengen moet ik maatregelen treffen. Ik zou dan een verzorger kunnen regelen of zelfs besluiten het paard te verkopen.
Het hebben van een eigen paard neemt enorm veel tijd in beslag en gaat 7 dagen per week door. Dat is wel iets dat je je moet realiseren.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:34

Ik heb een fulltime baan in het onderwijs. Als ik thuis kom ga ik eerst naar mijn paard en ben daar dan ongeveer 2 uur (maar ik sta dan ook volpension en hoef dus niet te mesten of iets dergelijks). Daarna ga ik eten (mijn vriend komt altijd pas later thuis, dus kan ik dan mooi rijden). En daarna gebeurt het ook dat ik nog correctiewerk moet doen. Veel mensen vragen zich af waar ik de energie vandaan haal, maar het is een keuze die je maakt. En het geeft mij juist weer extra energie. Door me lichamelijk in te spannen, ontspan ik me geestelijk. Als je goed kunt plannen kun je nog een aantal andere dingen doen, maar je moet wel altijd rekening houden met je paard.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:37

Mijn paard is niet zomaar mijn hobby, maar mijn liefde, mijn passie, mijn alles!
Ik zou met liefde 2 keer zoveel tijd aan hem besteden, als ik die zou hebben. Het is idd wel zo dat er niet veel tijd is voor andere dingen (ik werk 40 uur in de week), maar ik zou ook niet weten waaraan ik mijn tijd anders zou moeten besteden!

Wel goed dat je er zo nuchter tegenaan kijkt hoor, er zijn zat mensen die een paar maanden heel fanatiek met hun paardje zijn en er daarna toch achterkomen dat ze andere dingen ook belangrijk of belangrijker vinden. Meestal is het paard dan de dupe...
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 23-12-02 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:38

ik werk nu nog niet eens, ja op zaterdag en op de woensdag ochtend alleen. maar nu moet ik ook al keuze's maken. ik kan niet alles doen, maar dat vind ik ook helemaal niet erg.

veel van mijn leeftijd gaan elk weekend uit, ik niet want ik heb er geen geld voor, ik heb er geen tijd voor en zo leuk vind ik het niet. Ze vragen me nog elke week dat is wel irri maarja mystery gaat voor alles.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 10:40

Ja ik geloof ook wel als je echt om je paard geef, dat je dat er wel voor over heb.
Petje af hoor.

Ik zou het ook wel kunnen, maar volhouden weet ik niet daarom zou ik niet zo snel een paard nemen, omdat ik nog veel te veel bezig ben met andere dingen.
Laatst bijgewerkt door Miss X op 23-12-02 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:40

Ik heb dan geen eigen paard, maar wel een pony waar ik elke dag heen moet. (de eigenaresse zegt tegen mij: beschouw em als je eigen) dus alles draait bij mij ook om die pony. Als ik uit school kom is het eerste wat ik doe naar die pony gaan. Als ik tot laat naar school moet, eerst even eten en dan naar de pony. Huiswerk maak ik niet of nauwelijks. En in het weekend ben ik halve dagen op stal te vinden omdat het gezellig is (en in het weekend moet je ook mesten = wachten op de kruiwagen) en om nog andere paardjes af en toe te mogen rijden. Ik heb wel het geluk dat ik heel weinig naar school hoef, en de pony 10 min fietsen bij me vandaan staat. Maar het is zoals hierboven al gezegt, je moet keuzes maken!
En ik kies dus duidelijk voor de paardjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:51

Inderdaad, een avondje voor de tv hangen kan alleen op zaterdag of zondag, het huishouden gebeurt tussen neus en lippen door, en vrienden en/of kennissen zijn ook uit het paardenwereldje, de anderen hebben het al lang opgegeven want wij zijn toch nooit thuis.
De paarden zijn niet zomaar een paar beesten die we er toevallig bij hebben, maar onze grote liefde, onze ontspanning, onze ... alles eigenlijk.

Dus dan maak je keuzes, en bij ons staan de paarden op nummer 1. Dus geen bijrijders of verzorgers, maar gewoon 7 dagen in de week paard! Heerlijk, ik zou het niet anders willen!

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:04

Miss X, in het geval van je nicht snap ik je opmerking niet helemaal ten opzichte van veel bokkers. Veel geven aan een fulltime baan te hebben, paaard(en), en kinderen. Pregini schreef een keer dat ze 'maar' drie dagen per week werkt! dat lijkt me wel meevallen dan.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-02 11:10

celano schreef:
Miss X, in het geval van je nicht snap ik je opmerking niet helemaal ten opzichte van veel bokkers. Veel geven aan een fulltime baan te hebben, paaard(en), en kinderen. Pregini schreef een keer dat ze 'maar' drie dagen per week werkt! dat lijkt me wel meevallen dan.


Moet je nagaan, dat zelfs met een parttime baantje je het nog druk heb.

Ik gaf maar een voobeeld.

Ik bedoel dat een paard veel van je tijd neemt en me vraag is of je nog wel tijd heb voor andere dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:13

Sonja schreef:
en vrienden en/of kennissen zijn ook uit het paardenwereldje, de anderen hebben het al lang opgegeven want wij zijn toch nooit thuis.


Dat klopt als een bus. Vooral collega's kunnen zich niet voorstellen dat ik geen 2 avonden kan vrijmaken om mee te doen aan de bedrijfsfitness. Ze weten wel dat dat allemaal niet in mijn schema past maar ze staan er steeds weer vreemd van te kijken.
Zo maar een avond in de week prikken om met een vriendin uit eten te gaan lukt ook niet. Ik vind dat niet erg maar ik vind het soms wel lastg om dat aan anderen uit te leggen.
Mijn sociale contacten liggen toch grotendeels op stal, maar dat is helemaal niet erg hoor.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:20

Ik heb michelle al vanaf mn 9de.. lastig hoor want op die leeftijd weet je nog niet echt wat het inhoud... heb ook een hele grote periode gehad dat ik dagen niet kwam,en dat dan af en toe vriendinnen kwamen.. had er gewoon geen zin in.. gelukkig ben ik gaan inzien dat het zo echt niet ging en sinds die tijd ga ik (bijna) iedere dag..wil nog weleens een dagje overslaan dan,maar dat geeft niet,ze staat heel de dag op de wei.

Nu wordt ze al aardig ouder natuurlijk (plus minus 24/25) en dan weet je dat het binnenkort best eens over kon zijn.

Ik hou nog best zat tijd over hoor,want je hoeft toch niet iedere dag 3 uur daar te zitten!?

Aankomend jaar ga ik stagelopen,baal er wel van want ben dan iedere dag pas om half 6/6 uur thuis en dan nog in het donker(waar ik een hekel aan heb) naar michelle... nou dan kan ik weleens in een uurtje terug zijn,en dan heb je toch nog de hele avond.

In het weekend kan ik makkelijk uit,maar heb daar vaak toch geen zin in.

Ik woon nog niet op mezelf dus het huishouden hoef ik ook niet in m'n eentje te doen,dat scheelt natuurlijk ook een hoop.
Maar idd zoals anderen al zeiden,je kan ook voor een aantal dagen in de week een verzorgster nemen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:23

Als je je paard(en) niet als hobby neemt, dan zie ik wel dat sommige mensen in de problemen komen, tenzij ze je beroep zijn. Voor mij is het gewoon m'n liefste hobby .... daar maak ik altijd tijd voor!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:45

Daar moet je juist heel goed over na denken.. Ik heb ook bijna geen tijd voor mijn vrienden maar dat neem ik voor lief, ik zie ze op school wel..
Maar ja ik werk 3x per week en kan het verder heel goed combineren met mijn school enzo..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:52

Het is inderdaad een kwestie van keuzes maken.
Ik werk 40 uur per week en daar komt nog 10 uur reistijd bij.
Daarnaast kook ik elke avond, doe de boodschappen en houd het huis aan kant.
Mijn paard verzorg ik zelf, incl. uitmesten, voeren ed.
En mijn mannetje heeft natuurlijk ook de nodige aandacht nodig, dat spreekt voor zich Knipoog

Het is zeker goed te doen, maar sommige dingen schieten er soms bij in.
Daar doe ik ook niet moeilijk over, het hoort er nu eenmaal bij.
Toch zijn er ook momenten dat ik tijd over heb om bijv. te bokken of tv te kijken, dus het kan zeker wel hoor !
Goed plannen, dat scheelt een hoop !

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:54

Oscar schreef:
Toch zijn er ook momenten dat ik tijd over heb om bijv. te bokken of tv te kijken, dus het kan zeker wel hoor !
Goed plannen, dat scheelt een hoop !

Inderdaad, kijk naar mij!
Ik heb zelf nog tijd om moderator te zijn op Bokt Knipoog

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:55

Ik werk 32 uur op kantoor, daarnaast heb ik nog 3 x per week een klant voor de nagels en ik kook en heb mijn paarden (niet thuis). Ben 9 van de 10 x pas na 23.00 uur thuis. Maar daar heb ik voor gekozen. Ik ben wel woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag avond gewoon thuis. Op die dagen kan ik nl overdag naar mijn paarden. Heb thuis nl ook nog een vriend en 2 honden zitten....

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:02

Het is idd een kwestie van keuzes maken. Dit wordt vaak niet begrepen of gewaardeerd .

Op het moment werk ik 48 uur in de week. Daarbij komt nog eens 20 uur reistijd (als de NS tenminste normaal op tijd rijdt anders nog een paar uur exta Haha! ).

Dus zoveel tijd en energie blijft er op het moment niet over om nog andere dingen te doen. Daarnaast heb ik al de hele dag veel mensen om me heen en wil 's avonds gewoon rust en lekker met sjaak aan de gang.

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:04

Het is inderdaad niet altijd makkelijk om alles goed te kunnen combineren.
Ik werk 40 uur, woon samen en rijd mijn paard 5 tot 6x per week.
Als ik 's avonds nog weg wil, ga ik direct na het werk rijden. Ik kan dan ca. 17.15 op stal zijn en ben 19.00 thuis. Mijn vriend heeft dan (gelukkig) gekookt. Om 20.00 kunnen we dan nog bv bij iemand op bezoek gaan.

Of ik plan het zo dat als ik die avond wat heb, ik die dag niet ga rijden. Maar inderdaad het is een hoop geregel en wordt er ook wel eens doodmoe van, maar het is het wel waard. Soms kan ik 's avond 22.00 pas even op mijn kont gaan zitten, dan ben ik ook echt kapot.

Misschien dat ik in de toekomst wat uurtjes minder ga werken, dan kan ik dingen als de huishouding net even wat rustiger en makkelijker erbij doen.
Ik ben wel blij dat ik nu even 2 weken vakantie heb!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:36

Zoals hierboven al meerdere keren is gezegd is het houden van een paard een grote verantwoordelijkheid. Je zult dan ook keuzes moeten maken ten aanzien van de rest van je (sociale) leven.
Op dit moment gaat het mij nog makkelijk af. Ik werk "maar" 24 uur per week en hou dus tijd genoeg over voor 2 paarden. Maar vanaf februari ga ik weer werken en studeren en dan ben ik ook voor 40 uur p.w. onder de pannen. Daarnaast moet ik nog tijd besteden aan mijn huishouden en mijn studie, dus dan zal het ook voor mij passen en meten worden.
Ik heb daarom wel besloten 1 van mijn paarden te verkopen omdat ik geen tijd zal hebben om ze beiden de aandacht te geven die ze verdienen.
Maar als je echt wilt, is er altijd een manier.

* To Belg, or not to Belg *

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:49

Nee 's avonds op de bank zitten en tv kijken is lekker... hihi.

Ik maak overal tijd voor, slapen doe ik wel als ik dood ben. Ik zou niet weten wat ik zonder paard moest doen!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:15

Mij lukt het ook allemaal prima hoor Lachen Ik heb weinig tijd voor andere leuke dingen, maar dat zijn inderdaad keuzes die je maakt. Wat sociaal contact betreft, dat heb ik heel veel op stal, allemaal leuke mensen waar ik het heel leuk mee kan hebben Lachen Maar ik zit gewoon fulltime op school, daarnaast is het de bedoeling dat ik 2 middagen, en in het weekend ga werken. Maar ik zit elke avond bij mijn paard...en het lukt altijd Lachen Beetje passen en meten, maar heel goed te doen Haha!
En zoals Missouri zegt, slapen doe ik wel als ik dood ben *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:51

Ik werk zelf ook 40 uur in de week, in de zomer is er geen probleem, dan staat m'n paard aan huis, en hoef ik niet elke dag te rijden; het voeren en mesten is snel klaar. Maar nu in de winter staat ze in een pension stal, en ik kies er toch voor om haar elke dag beweging te geven... Dus heb ik inderdaad weinig tijd over voor andere dingen. Maar zoals anderen al gezegd hebben; mijn paard is mijn passie!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:02

Ik werk dan nog wel niet, maar studeer sinds september in Amsterdam en heb dus elke dag ongeveer 3,5 uur reistijd. Gemiddeld maak ik toch wel dagen van 12 uur en voro 6 uur 's avonds ben ik zelden thuis. En toch ga ik bijna altijd enthousiast naar mijn paardjes toe ook al weet ik dat ik als ik thuiskom ook nog het nodige voor moet bereiden voor de volgende dag...*LOL*
Een avondje met vrienden naar de bioscoop gaat meestal niet spontaan, maar moet gewoon gepland worden(gelukkig heeft mijn vriendin ook altijd gereden en die begrijpt het dus wel Haha! )...Ook uitgaan enzo schiet er bij in, omdat ik de hele week lange dagen maak en in het weekend mijn school bij moet werken en een dag werk(soms ook nog concours...) Haha!

Maar ja, je bent besmet met het paardenvirus of niet hè?! *LOL* (zie tussendoor ook nog tijd om les te nemen en mijn rijbewijs te gaan halen Haha! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:06

Ik ben in de gelukkige positie dat ik niet buiten de deur hoef te werken.
Mijn twee kinderen gaan naar school,dus in die tijd kan ik mooi mijn beestje doen. Haha!
Tussendoor probeer ik ook mijn huis een beetje toonbaar te houden en een leuke moeder voor de kids te zijn.
Dat lukt natuurlijk op deze manier prima,het thuisfront merkt er dus weinig van dat ik een paard heb.
Dat manlief wel erg veel uren moet maken om alles te financieren neemt hij gelukkig voor lief,hij is dus de enige die er "last"van heeft. Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, TinkerTreas en 31 bezoekers