Samenwonen,hoe oud waren jullie??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Samenwonen,hoe oud waren jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 20:01

Ok beetje vage titel maar zal het effe uitleggen.

Ik wil graag weten hoe oud jullie waren dat je ging samenwonen met je vriend?En hoelang waren jullie toen samen?En wat zijn jullie ervaringen met samen wonen??

En voor dat ik pb s krijg van allerlei mensen,nee ik ga voorlopig nog niet samenwonen Haha!

Alvast bedankt,groetjes sandra!

En hoe denken jullie over het feit samenwonen maar dat je dan naar de andere kant van nederland moet?(nou ja moet,in overleg vanzelf) Maar zouden jullie dat doen,niet wetende of je daar toekomst hebt en of je daar vrienden zou kunnen hebben enzo??(klinkt miss stom maar dta is toch ook iets waar je rekening mee moet houden toch??
Laatst bijgewerkt door obelix op 23-12-02 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:06

Ik heb op mijn 15e een poosje samengewoond met mijn toenmalige vriend. Ging toen thuis slecht met me, en toen ben ik bij hem gaan wonen, hij was toen 18 en woonde net op zichzelf, op een kleine kamer. Nu is het 5 jaar verder en wil ik voorlopig nog lang niet samenwonen. Ik heb zoiets van: eigenlijk moet je eerst een jaar of wat op jezelf wonen, en dan pas samenwonen, zodat je leert op je eigen benen te staan.
Nu kun je mijn samenwonen van toen niet vergelijken als hoe het op deze leeftijd zou zijn, maar het ging behoorlijk fout, met mij, met hem, en met ons samen, logisch natuurlijk, maar goed.
Een vriendin van me heeft op dr 18e met dr vriendje een huis gekocht terwijl ze een half jaar een relatie hadden..zou er zelf nooit aan beginnen op die leeftijd, maar goed..ieder voor zich..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:08

Ik was 19 en Albert was 27.
We hadden toen al 2 jaar verkering.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 20:17

zie hierboven heb het verplaatst
Laatst bijgewerkt door obelix op 23-12-02 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:22

Ik ga volgend jaar samenwonen met mijn vriend. Dan hebben we een dik jaar verkering en ik ben 18 en mijn vriend 23

We gaan dan in Rotterdam wonen, want hij studeert in Rotterdam en ik dan in Delft.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:26

Sander en ik gingen in februari samenwonen. We kenden elkaar toen bijna een jaar. Ik ben voor hem verhuisd naar een vreemde stad, 80km verderop.
In het begin was het wel moeilijk. Ik kende vrijwel niemand en kon niet meteen werk vinden. Maar na een paar moeilijke maanden gaat het nu hartstikke goed! Ik heb hier mijn plekje gevonden en ga zelfs weer studeren.
Ik had al bijna 1.5 jaar op mezelf gewoond toen we gingen samenwonen. Sander kwam recht van zijn ouders vandaan. Dat heeft weleens problemen gegeven, vooral in het begin. Maar ook dat gaat nu heel goed. Wennen aan elkaar moet je toch, wanneer je ook gaat samenwonen.
Veel mensen vonden wel dat wij te snel gingen, maar het voelde goed en voelt nog steeds goed. Je moet het doen op het moment dat je denkt dat jullie er klaar voor zijn.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:51

Ik was 17 en mijn vriend 19 dat we officieel samen in 1 huis woonde zonder iemand anders erbij. Vanaf dat ik wat met hem heb heeft hij met mij samen bij mijn moeder gewoond door omstandigheden. We hebben de eerste 2 jaar van onze relatie samen bij mijn moeder gewoond en nu sinds een jaartje wonen we echt samen.

Verhuizen naar een andere stad had ik op die leeftijd echt absoluut niet gedaan. Nou heb ik wel het voordeel dat als het stuk mocht lopen tussen mij en mijn vriend dat ik altijd weer bij mijn moeder kan wonen Haha! Als ik dat niet zou hebben zoals veel mensen dan zou ik er langer over nagedacht hebben.

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:58

ik was20 en mn vriend was 25....
we kenden elkaar toen 2 jaar....nu inmiddels ruim 4 jaar.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:03

Wanneer ik ben gaan samenwonen is eigenlijk een beetje onduidelijk. *LOL*
Mijn vriend woonde ongeveer 500 meter van mijn moeder vandaan, dus ik was er steeds vaker te vinden. Na deze zomer ben ik echt de laatste spullen gaan verhuizen die ik nog niet mee had genomen.
Ik heb nu 4,5 jaar een relatie en we wonen nu ongeveer een jaar samen.
Ik was toen 22 en hij 21. Hoe het bevalt? Heel goed! En ook erg grappig om te zien dat ook bij ons de cliché's tevoorschijn komen (haren in het doucheputje, dopje van de tandpasta, eigen troep opruimen, de afwas, enz Haha! )
Het heeft mij heel veel rust gegeven toen ik definitief de beslissing nam om samen te gaan wonen. Geen gevlieg meer tussen mijn moeder en mijn vriend en ook had ik niet meer het idee dat ik tegen 1 van beide schuldgevoelens moest hebben als ik bij de ander zat. Het heeft wel een hele tijd geduurd voor ik de beslissing durfde te nemen om samen te gaan wonen. Zat een beetje in een tweestrijd omdat ik mijn moeder en zusje niet wilde achterlaten en aan de andere kant mijn vriend waar ik graag bij wilde zijn.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:12

Ik was 21 en hij ook, we kenden elkaar 1 week. Haha!
Ik heb het 9 maanden volgehouden. *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:15

ik was op mijn 17e verloofd, op mijn 18e samenwonen en op mijn 19e getrouwd.
En neeeee, ik waqs/ben niet zwanger Haha!
We hebben 10 januari 2003 6 jaar verkering zeg maar

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:17

ik ben niet met eimand samen gaan wonen maar als ik het zou doen zou ik tenminste 20 willen zijn Lachen

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:36

Ik was 21 en we hadden 3 jaar verkering.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:56

ik was 17, had wat problemen met mijn moeder en ben toen gaan samenwonen. ik ben nu 21. mijn vriend was toen 24

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:19

ik was 26 en dat ben ik nog Haha! sinds mei 2002 woon ik samen, hij is bij mij ingetrokken dus ik hoefde niet te verhuizen. We kenden elkaar toen 1 jaar en 3 maanden. Het bevalt prima zo met zijn 2tje ik kan het iedereen aanraden Pling

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:20

Ik was 20 en Peter 28 en we wonen nu bijna 2 jaar samen.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:02

De eerste keer samen wonen was ik 24 jaar en kenden we elkaar (schrik niet) 2 maanden..tjah je bent verliefd en denkt niet goed na..dit is niet lang goed gegaan, ik denk dat we een maand of 3,4 samen hebben gewoond toen het verkeerd ging en ik op kon krassen.Toen een tijdje op mezelf gewoond in een flatje..leerde in maart 2000 mijn huidige vriend kennen in augustus 2000 is hij bij me komen wonen omdat dat makkelijk voor me was, ik was net geopereerd aan mijn heup (prothese) en hij kon me dan helpen.
Sinds 16 juli 2001 een huisje gekocht..

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:59

De eerste keer was ik 18 en kende hem 2 maanden. Dit heeft ongeveer een jaartje geduurd. De tweede keer was ik 20 en kende ik hem al een week of wat. Heel vreemd was ook geen succes. Maar nu ben ik 28 en wordt ik nog verstandig Verward . Ken m'n vriendje al weer 5 maanden en we hebben het woord samenwonen nog niet eens genoemd, komt misschien ook dat samenwonen in dit geval emigreren betekend voor één van ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:07

Ik was 19 en ging studeren in Nijmegen mijn [inmiddels] echtgenootje studeerde in Arnhem. Mooi moment om het huis uit te gaan en te gaan samenwomen. Dik een jaar later zijn we getrouwd en dat zijn we nu al 12 jaar.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:16

Ik was 21 en mijn vriend 27 toen ik ging samenwonen en waren zo'n drie jaartjes samen. Inmiddels wonen we al weer in een ander (en groter Haha!) huis en wonen nog steeds gelukkig samen Lovers . En we zijn nu alweer bijna negen jaar samen. (en nog steeds niet getrouwd Schijnheilig )
Laatst bijgewerkt door Mickey op 23-12-02 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:25

Ik was 19 mijn vriend 21, ik ging in Arnhem studeren, hij studeerde daar al, we kenden elkaar toen 2 jaar.
We zijn toen in Velp gaan wonen, dat is ca. 45 km van waar wij woonden, ik kon daar dus niet wennen, na 3 jaar zijn we weer terug gegaan. Dus praat mij er niet van om naar de andere kant van het land te verhuizen. Maar ik moet er ook niet aan denken om langer dan een week van huis te zijn omdat ik dan barst van de heimwee, dat kan ook nog meespelen natuurlijk. Haha!
Ondertussen wonen we dus 14 jaar samen. En zijn we al bijna anderhalf jaar getrouwd.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:38

Ik was 21 en mijn vriend 26. We kenden elkaar toen 2 jaar. Het is ons heel goed bevallen. Natuurlijk wel even wennen, ook omdat Niels bij mij kwam wonen, Ik moest dus mijn kamers delen. Maar toen het echt “ons” plekje was geworden vonden we het allebei heel prettig. Inmiddels is het 2 jaar later en hebben we een huis gekocht. Dat bevalt ons nog beter Haha! .

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:24

ik woon nu ewwn half jaar samen.
Ik was(ben) 19 en walter net 31 geworden.
we hadden 1,5 jaar een relatie (nu bijna 2 jaar)
het samenwonen is er langzaam in geslopen en het bevalt uitstekend!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:32

Ik was 17, mijn vriend 23.
Geen problemen thuis. super band met moeder, maar wilde gewoon onafhankelijk zijn. voor mezelf zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:51

ik was 22, Marco 23
We kende elkaar toen 5 jaar.
Nu wonen we al weer 6 jaar samen.