wat voeren jullie een drachtige merrie door de maanden heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

wat voeren jullie een drachtige merrie door de maanden heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:59

hoi,

mijn merrie is nu ruim 5 maanden drachtig maar ben altijd bang dat ik haar te weinig voer.
het is een kwpn merrie met een stokmaat van 1.60m en krijgt op dit moment sóchtens 1 kilo schep pavo conditioner en een kwart schep kruiden muslie en daarbij nog een bekertje met een kruiden/ vitamine suplement.. verder nog 2 tot 3 plakken hooi. dit zelfde krijgt ze sávonds ook. ik rij haar ongeveer nog 3 keer per week een uurtje en soms een rustig bosritje.
ze ziet er verder wel goed uit, maar ben altijd bang dat ze te weinig krijgt. wil vanaf een maand of 8 over gaan op merrie brok of zouden jullie dat eerder doen.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:21

Mijn merrie drachtig van 30 juni jl.

Krijgt een halve schep pavo condition per dag en daarbij goede droge kuil, en ze staat van 8 tot 17:00 in een wei, waar nog veel gras op staat...( daar zit nu weinig voeding meer in)..

Paard word niet bereden en is nu in goede conditie...


Mijn drachtige merrie van vorig jaar...

Kreeg 1 kilo pavo condition per dag en onbeperkt ruwvoer( en ovverdag weidegang van 8 tot 17:00 , bij geboorte veulen, onbeperkt kuilvoer, en 1 kilo pavo merriebrok per dag erbij...merrie werd niet gereden. Daarnasst ook weidegang als het weer er toeliet.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: wat voeren jullie een drachtige merrie door de maanden h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:28

Onze drachtige merrie krijgt 1 kilo onderhoudsbrok, 0,5kg muesli of slobber als extraatje en 4x daags kuilgras, ze heeft niet veel weidegang momenteel. Ze krijgt nog een supplement van Pavo, Multivit 15. Als ze de 9e maand in gaat krijgt ze merriebrok.

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:36

bedank dan zit ik wel goed ongeveer.
ze loopt momenteel omdat ik er toch geen wedstrijden mee rijd op het moment nog lekker dag en nacht buiten hebben wel twee inloop stallen waar ze lekker droog kunnen liggen. ze staat alleen op het zand maar in het weekend staat ze ook op het gras [ dit omdat de wei niet aan huis is maar daarvoor een stukje over de weg moeten]

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:13

Ik geef mijn merrie nu 2kg onderhouds brok per dag... en ze staan nog 24/7 op het land... ze loopt ongeveer 5 dagen per week....

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:01

Mijn merrie krijgt ongeveer 2 kilo onderhoudsbrok per dag. En daarnaast bijna onbeperkt hooi/kuil. Begin maart is ze uitgerekend. Volgende maand stap ik over op merriebrok.
De merrie wordt overigens nu alleen voor de fokkerij gebruikt.
Voorheen stond ze op meer brok, prestatiebrok 4 kilo, 1 kilo muesli, en lucerne.
Maar toen werd zo ook 5 dagen per week gereden.