Welk GOEDKOOP merk leren laarzen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Welk GOEDKOOP merk leren laarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 21:52

Ik wil voor op concours echt binnen(heel)kort leren laarzen kopen. Omdat ik ze echt enkel op wedstrijden ga gebruiken, ze worden dus niet echt intensief gebruikt, wil ik geen mega-dure dingen. Ik heb daar trouwens ook helemaal geen geld voor. Ik wil tot zo'n 175 euro gaan. Dan val je dus in merken als Derby, Equin, Rectiligne, Lipica, etc. Welke raden jullie me aan of juist af?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:58

Die van Rectiligne heeft m'n zusje. Ze heeft ze ooit gekocht bij Klumper en nu na vijf jaar intensief gebruik hebben ze hun beste tijd wel gehad (nog wel te gebruiken, maar niet mooi meer en het buigpunt boven de teen is doorgesleten). Je ziet erg goed het verschil als je ze naast haar nieuwe laarzen van Petrie houdt: die van Rectiligne zijn bijv. veel dunner en slapper, en zien er veel goedkoper uit. Maar als je ze alleen voor wedstrijden gebruikt, dan heb je er een prima koop aan, lijkt me. Mijn zusje heeft ze ook vijf jaar naar volle tevredenheid gebruikt. Klumper verkoopt ze nog steeds, en volgens mij hebben ze daar ook Equin.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:15

De rijlaarzen van Equin zijn goede, stevige en niet goedkoop uitziende rijlaarzen. Desondanks zijn ze niet duur.
Ze zijn onder andere verkrijgbaar bij van Huet in Houten.

Kijk maar eens op: www.rijlaarzen.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:28

Ik heb Equins sinds twee weken en die bevallen prima. Mijn vaste ruitersportzaak stopte met de leverantie ervan (leverancier beviel slecht) en verkocht ze nu voor € 100! Ik had geluk dat hij mijn maat nog had *LOL* Overigens is Lipica precies hetzelfde als de Equin, alleen ander labeltje.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:44

ik heb het merk derby. ik vind het een heel fijn merk. ik heb ze nou twee jaar en ze zien er nog super uit!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:08

ik heb mijn rijlaarzen op maat laten maken bij Peter
schoof's ruitersport in Berlicum 175 euro en ze zitten perfect, ingelopen in 3 dagen
als het goed is staat hij in een rijtje op paarden.pagina.nl

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:39

de Equin laarzen moet je niet kopen, het buitenste laagje leer gaat na een poosje "bladeren". echt heel vaag, de ruitersportwinkel (tweespan van de fryso zadels) bij ons hebben ze ook uit het assortiment gehaald, er kwamen gewoon teveel mensen terug met de zelfde klacht en het was niet te repareren.
Ik zou voor de Derdy gaan, zelf heb ik Petri's

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:00

Stacy S schreef:
de Equin laarzen moet je niet kopen, het buitenste laagje leer gaat na een poosje "bladeren".


Dit 'was' veelal alleen bij de gecoate (glimmende) laarzen, maar dat gebeurt ook wel bij andere merken.
Voor mij ook een reden om uberhaupt géén gecoate laarzen te nemen.


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:16

Tot zover ik weet is de leverancier van Equin er helemaal mee opgehouden. Voor niet-intensief gebruik vind ik de Petrie Perfect erg netjes, kost tegenwoordig 200 euro als ik me niet vergis.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 09:10

Ik heb het huismerk van Divoza (Equin) en die voldoen ook prima, zeker als je ze alleen maar met je proefjes aan moet. Is stevig leer, makkelijk te onderhouden (babydoekjes) en zitten prima. Qua prijs zijn ze ook gunstig.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:00

Mijn leren laarzen zijn van Veroka een klein fabriekje in Brabant. Op maat gemaakt en ze bevallen me prima ze waren €225.00

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:23

Ik heb van die gecoate laarzen van Petrie, heb ze nu 1 jaar en drie maanden en er is nog niks afgebladderd.
Moet wel zeggen dat ik er heel zuinig mee om ga, steeds schoonmaken enz.
Maar ik zou ook niet zo veel geld uitgeven als het alleen voor wedstrijden is.
De mijne waren vorig jaar 380 gulden (let op GULDEN) bij Sta-Rho, daar hebben ze mij dus ook ingelicht over de coating en gezegd dat het bij zeer intensief gebruik eraf gaat en niet gerepareerd kan worden.
Dus ik weet ervan maar ik ben tevreden.

;-)

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:05

Naz schreef:
Tot zover ik weet is de leverancier van Equin er helemaal mee opgehouden. Voor niet-intensief gebruik vind ik de Petrie Perfect erg netjes, kost tegenwoordig 200 euro als ik me niet vergis.


klopt dat Equin er mee is gestopt.. ik had ook laarzen daarvan besteld met veter en rits.. maar op gegeven moment belde divoza dat ze er mee kapte en dat ze geen enkele laars maar gingen maken..

Ik heb zelf leren chaps van Rectigle ofzo.. het bevalt me super! ik gebruik ze zowel thuis als op les als op wedstrijd.. het prijsje van zo €180 en dat inclusief die jophurs..

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:24

Ik heb rectilignes voor dagelijks gebruik en Derby's.
Die rectilignes zijn slapper dan de Derby's, maar ik vind ze lekkerder zitten.
Ze zijn gewoon onder de kraan schoon te maken, dat kan met derby niet.

Mijn petrie perfects waren een drama, na 1.5 jaar de zolen gescheurd, stiksels bij de baleinen los en binnenin gingen ze al stuk. Het was een constructiefout, maar ik hoef ze dus niet meer.

Gekkemeid, eigenlijk mag je niet met chaps starten, je moet laarzne dragen op wedstrijd.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:01

Nou mijn derby's zijn wel ff wat duurder dan 175 euro. ze kosten me nu 330 euro ofzo. Die van veroka daar kon ik niet op lopen dus heb ik weer mn oude vertrouwde merk Derby! Mn eerste paar kosten al 400 gulden.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:22

Vippie schreef:
Ik heb het huismerk van Divoza (Equin) en die voldoen ook prima, zeker als je ze alleen maar met je proefjes aan moet. Is stevig leer, makkelijk te onderhouden (babydoekjes) en zitten prima. Qua prijs zijn ze ook gunstig.
Viv


hey
ik heb er ook van Equin, nu al ongeveer een jaar en enkele maanden. Ik gebruik ze niet intensief, alleen voor wedstrijden en speciale gelegenheden (zoals paardenwijding enzo) en de week daarvoor, omdat ik er dan weer aan moet wennen. Maar verder rij ik met gewone chaps.
En om ze te poetsen, neem ik eerst een nat keukenpapiertje om het vuil eraf te doen, en dan een babydoekje om ze op te blinken. En ze zitten idd prima Lachen
xxx

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:05

Ik heb ook Petries van sta Rho en die waren ongeveer 350 GULDEN

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:09

Ik heb lipica's van Huet in Houten. Ze zijn op maat gemaakt, zonder coating. Ze kosten mij 220 euro.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:10

oh als je in een standaard maat past kosten ze ongeveer 170 euro.

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 13:20

Ik heb nu een stel Derby's versleten...ben er op zich goed over te spreken, heb ze veel gebruikt.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:28

Voor goedkope of dure laars, het bladderen en scheuren is heelvaak te voorkomen. Gebruik enkel water en harde schoenpoets voor onderhoud!!
Klinkt dom, maar heel veel mensen doen dit niet en dan komen ze klagen dat de laarzen niet goed zijn.
Cavallo, petrie en rectigline hebben inderdaad een goedkope laars, maar persoonlijk vind ik de petries dan het mooist.
Zelf heb ik laarzen van Arthur met coting. waren 5 jaar geleden rond de 300 gulden en nu nog best goedkoop. Ze doen het nogsteeds, beginnen nu te verslijten maar de coting is nog helemaal heel!!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:29

o ja en 5 jaar intensief gebruikt. Iedere dag en meerdere paarden en stallen per dag

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:13

ik koop nooit meer lipica Frusty Misselijk, volgens mij zijn andere er op bokt wel tevreden over, maar ik niet! ik liep er dan wel veel op, maar de hele zool was eraf, kon niet meer worden gemaakt, leer was wijd geworden, nee het zag er niet meer uit! met andere nooit last van gehad! die raad ik dus af, maar andere bokkers waarschijnlijk niet

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:24

Sjimmy schreef:
Ik heb lipica's van Huet in Houten. Ze zijn op maat gemaakt, zonder coating. Ze kosten mij 220 euro.


ik heb dus ook! ik heb ze nog maar pas hoor!
ik heb ze ook op maat laten maken maar ik betaalde er maar 150 euro voor ik ben namelijk gewoon naar de maker zelf gegaan! dus dan betaal je geen verzendkosten en de 'winst' voor de winkel zelf!

de maker zelf zit overigens in raamsdonksfeer (ofzo iets) www.lipica.nl
op de site staan overigens alleen maar cowboylaarzen!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 10:40

raamsdonksveer *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 121 bezoekers