Naar de spoed!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Naar de spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 13:26

Ik ging vanmorgend eens extra vroeg naar de manege, eerst door de gietende regen, samen met Lies(een vriendin van mij). We kwamen daar doornat aan.
Wij hebben juist een eigen zadelkamer, een groot 'hok', dat gingen we eerst even opruimen. We hadden juist een manier gevonden om paarden vast te zetten(dat is de gewoonte bij ons), dat ging ik dus uittesten met extreme. Ik had het voorste van het deken al losgemaakt, toen dat ik toch in de manegezadelkamer ging staan, omdat Lies daar niet mag staan met Boucle d'or.
Maar dat voorste was dus nog los, maar we moesten maar een paar meter verder. ik zet hem daar vast, maar het deken was door het stappen naar achteren geschoven, en hij is soms al een beetje bang voor dekens.
Hij hield zich nog even in, hij was wel al aan het trillen, maar toen 'ontplofte' hij! Hij begon te slaan, naar het deken, maar dus ook naar mij, ik viel op de grond, hij trapte op mij, zo in paniek was hij. Hij bleef ook maar slaan, en het enige wat ik deed, was mijn vriendin roepen, gekalmeerd kreeg ik Extreme toch niet voor zijn deken af was.
Dan kwam een lesgeefster aanstormen, en haalde snel de pony weg (zijn deken had hij al helemaal afgekregen, met bilsingels en al), terwijl zij ook even naar Lies riep dat ze naar mij moest gaan.

Toen kwamen er nog mensen, en ik lag daar op de grond, er waren ook mensen die ik niet herkende, terwijl ik ze wel ken, heel scary Scheve mond.
Toen heeft nico(die ik dus niet herkende) mij opgehoffen en naar de auto van theo gebracht.
(Als lina dit hoort, gaat ze wel jaloers zijn, zij vindt hem echt superknap! Knipoog).
Toen dus samen met Lies en Theo naar de spoed gegaan en ondertussen mijn ouders gebeld. Toen we daar aankwamen, ging Theo daar even binnen en was weer weg, even lekker grof!
Maar ze dropten mij direct in een rolstoel, eerst naar de wachtkamer, en dan naar de eerste kamer, dan foto's trekken, volgende kamer, dan terug naar spoed, dan volgende kamer voor te ontsmetten en dan terug naar de spoed. En overal daar tussenin nog naar de wachtkamer Haha!.
Na een uur waren we buiten(na heel dat ziekenhuis in een rolstoel zonder broek, alleen een onderbroek(en gewoon trui etc) doorgereden te zijn, heel leuk Scheve mond).

Het was dus één kneuzing, er waren ook veel schaafwonden, op mijn knieën, aan de zijkant, mijn dijbeen, en op mijn neus!

Dus dat betekent twee dagen rusten(bokken! Knipoog) en dan hopen dat ik niet nog een stamp krijg...

Het was dus beter geweest als de meeting van Liberty toch was door gegaan, dan was dit niet gebeurd, maarja, het is nu zo he Knipoog.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:39

ohoh, daarom maak ik altijd eerst de achterkant van de deken los, de buiksingels dus, en dan pas de voorkant!! Zo weet je zeker dat ie niet om de achterbenen van een pony schuift!

veel beterschap.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:46

ik moet eerlijk zeggen dat ik dus echt geen touw aan dit verhaal vast kan knopen!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:18

jeetje! je zal vast heel erg geschrokken zijn.Ik zou de volgende keer dat je z'n deken af gaat doen wat beter uit kijken dat het niet nog een keertje gebeurt.
Veel beterschap!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 14:20

Ja, liberty, dat had een vriendin van mij eergisteren nog juist gezegd Frusty . Maar dat was dus puur uit gewoonte Scheve mond.

Irish_lady, het deken schoof dus naar de achterbenen van de pony, die sloeg in paniek en trapte naar zijn deken, dat was dus ook tegen mij Scheve mond.
Dan ben ik dus naar de spoed gebracht.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 16:51

miischien wel makkelijk voor de nederlanders onder ons, de spoed=de eerste hulp Haha!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:28

Oei, dat is wel schrikken zeg! Scheve mond Veel beterschap gewenst en ik hoop voor je dat je nooit meer een trap krijgt, zal wel zeer doen!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:33

*bloos* ik werk dus ook van voor naar achter... maar Amadeus boeit die deken allemaal niets... Misschien toch sloim om iets anders te gaan doen...
Gelukkig dat het zo meeviel!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 19:56

Ja, ik ben blij dat het nog zo is, alhoewel ik de leukste dagen juist mis op de manege, we moesten juist de drie dagen dat ik niet kwam, de verantwoordelijkheid dragen dat alle paarden die niet in de lessen lopen, buiten kwamen. En we gingen alle manegepony's volledig toiletteren(die hebben dat echt nodig) etc. Maarja, nu alleen hopen dat bepaalde mensen er niet op gaan rijden nu ik er niet ben, of hij strest nog meer, zeker omdat sommige mensen nogal weinig geduld hebben Scheve mond.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:53

angelke schreef:
opgehoffen
Verward

jeetje dat is schrikken! beterschap Lachen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 21:06

Dat komt van opheffen, dragen Knipoog.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:01

Blij dat het zo goed voor je is afgelopen, maar wel een lesje voor de volgende keer hoop ik. Altijd de deken van achter naar voren losmaken. Beetje dom geweest.