Stappen met fris paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Stappen met fris paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 14:31

Mijn vaste strandpaard staat al een dag of vijf met een dikke kogel. Nu had de manege-eigenaar een leuk klusje voor ons: stappen door het zeewater. Haha!
We konden een ander paard meenemen als gezelschap en we mochten niet gaan draven.

Nu is mijn vaste strandpaard nogal fris in de winter en wil soms bokken. Onze oplossing is dan vaak een flink stuk draven. Tja dat mocht dus niet Scheve mond . Even losgooien van tevoren dan? Kon ook niet omdat ze dan teveel rare sprongen zou maken en zichzelf verder zou blesseren. De dag ervoor had ze wel losgestaan dus de erge scherpe kantjes waren er wel vanaf.

Raad gevraagd aan een paardenpersoon die wel vaker met dit bijltje had gehakt en die kwam met het idee om gelijk tot het spronggewricht in het water te gaan. Dan zou ze op haar hoeven moeten letten en geen rare sprongen kunnen maken (in elk geval minder hoog dan normaal).

Zo gezegd, zo gedaan. Wij met twee paarden naar het strand, gelijk aan de teugel gereden (krijgen ze ook minder tijd voor stoute plannen). Vlak onder de strandopgang was een zwinnetje dus ik ben gelijk het water in gegaan. Ze was heel lief in het water, blij briesen, oortjes naar voor Lovers . Bokken kon inderdaad niet, dus ze heeft zichzelf niet verder geblesseerd Haha! . Na vier keer hetzelfde baantje kreeg ze er toch een beetje genoeg van en zijn we weer naar huis gegaan. Weer uit het water begon ze gelijk weer praatjes te krijgen. }> .

Het tweede paard dat we mee hadden genomen houdt erg van het strand. Het baantjes lopen door het water vond ie nog wel ok, maar toen we daarna al weer naar huis gingen zonder ook maar gedraafd of gegaloppeerd te hebben... Verward . Hij snapte er niks van. De terugweg werd ie 10 centimeter groter, snurken, dribbelen, de hele poespas Haha! . Die hebben we na afloop dus nog maar even laten uitbokken in een paddock. }>.


Uiteindelijk weer een hele leuke ervaring....

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:59

leuk hoor, zulke gekke paarden

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:31

leuk joh! fijn dat je paardje niet ging bokken.Ik hoop dat als ik een neiuw paardje heb dat ik daarmee dan ook ene keertje op het strand mee kan rijden want dat lijkt me echt helemaal geweldig!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 21:44

Hehehehe, het water was net iets te diep voor haar om te bokken Haha!.

Heb je al een paard op het oog Jordy? Of wat zoek je precies?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:12

Heerlijk , hoewel het niet echt lekker weer was maar van de zomer wil ik graag een dagje met je ruilen *hihi*