Lekker spelen met je veulen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Lekker spelen met je veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 12:40

Heb zoveel lol met mij grote dreumes.
Ik doe d'r eerst aan een langelijn en dan rennen we door de bak. Links en rechts dan weer halt twee stapjes terug en dan gaan we weer.
Pas deed ik haar los en ze volgde me eigelijk nog veel beter. Wat is zo'n baby toch heerlijk, die doe je toch niet weg daar geniet je veelste veel van en mijn baby ook. Zo vrolijk als ze is als we samen zijn. Lekker spelen in haar taal.
Ze speelt ook met paarden, maar da's toch anders. Ze vind ze wat groot. Marina de jaarling fries is haar vriendin en ze zijn echt dol op elkaar maar echt lekker crossen doet ze met mij.
Wie heeft er nog meer zoveel lol met z'n baby?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 12:44

ik heb heel veel plezier aan mijn veulen, maar ik speel niet met haar. Ze leert bij mij meelopen, voetjes geven en vaststaan. We wandelen veel, ik laat haar zo veel mogelijk zien. Spelen en rennen doet ze met leeftijdsgenootjes die allemaal ongeveer haar maat hebben.

Je suis Charlie.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:20

Ik doe niet veel met de veulens. Ze lopen aan het touwtje of los mee naar het land en gaan 's nachts op stal.
Vast staan, voetjes geven enz hebben ze al geleerd toen ze naar de keuring gingen.
Ik zal blij zijn als ze van het voorjaar het land op gaan voor 2 jaar Lachen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:42

ja ik ben zo ook wel bezig met een binkie.
Hij loopt altijd wel mee aan het halster en rennen in de bak vind maar niets als hij alleen is. er moet een paarden vriendje bij zijn zodat ze een wedstrijd je kunnen doen. En als er geen vriendje is dan moet ik hem wat meer opjagen en als ik het genoeg vind ga ik in de bak zitten en komt van zelf aangelopen. Soms als ik sta te praten komt hij in galop op me afgerent en vlak voor me maakt hij een schijnbewezing naar rechts toe hihi. }> Ook vind hij de zweep op z'n lichaam niet eng en een plastic zak op de grond ook niet.
Eigenlijk een super paardje die alleen wel eens oost indisch doof is als het hem goed uitkomt Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:43

Ja ik ook.
echt geweldig gewoon! maar mijn baby is wel wat ouder als die van jou Lachen
echt heerlijk hoe hij zich dan vermaakt!
keihard door het weiland rennen, en als ik stop stopt hij ook en draait hij zich om Lovers
hij blijft constant op me letten al is het wel handig om een zweep ofzo bij me te hebben, voor het geval dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:38

Ik kijk hiet toch een beetje kritisch naar.
Waar houdt spelen op en begint het spel van de bepaling van de rangorde? Zijn wij als mensen wel in staat dat tijdig te signaleren?
Het liefst zie ik een veulen spelen met andere soortgenootjes en dat zijn wij niet [al zouden we dat soms best willen]

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:29

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te spelen met m'n veulie, ik vind het een geweldig leuk beest maar ze vermaakt zich maar lekker met haar vriendje en vriendinnetje in het land of in de (overdekte) paddock....
het enige wat ik met haar doe is idd aan een touwtje van en naar de stal lopen.
Net als bij Marije heeft ze voetjes geven etc. al geleerd toen ze nog echt lief en klein was, vergeet ze vast niet!
Ook poetsen en tutten doe ik eigenlijk nooit (zeg maar gewoon nooit), ik ben niet zo'n prutstype en ze zijn toch zo weer vies:)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 23:40

symmie begon vandaag voor het eerst met marina te spelen. voorzichtig stijgerde ze wat naar haar. echt schattig.
ik kan prima mijn grensen bepalen. sym houd zich dan o0ok keurig aan de regels tijdens het spelen.
dat is:
afstandhouden
stoppen als ik stop
me niet voorbij komen
achter me mag ze doen wat ze wil. bokken stijgeren ze doet maar op de gewenste afstand dan, maar voor me komen is er niet bij.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 03:07

Bokken en steigeren op afstand, is dat een natuurlijk manier van spelen? Een veulen heeft toch lichaamscontact nodig, ook en juist tijdens het spelen? En dat krijgt hij alleen met andere veulens....

Ik wed ook dat jij je veulen niet kan bijhouden als die in volle vaart het land even over wil rennen....

Je suis Charlie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 12:24

Ik sluit me helemaal bij Jippie en Rieja aan.
Ik vind het vrijwel in alle gevallen gevaarlijk om met een paard te spelen. Nu is het nog een kleintje dus als ze zich een keer vergist zijn de gevolgen niet zo groot. Maar wat als ze een foutje maken als ze 2-3 jaar oud zijn?

Verder zie ik mensen vaak nog reageren op zulke topics al hebben ze er eentje van 2 jaar oud. Heel link...
Ik denk dat je grote problemen krijgt wanneer je kan beginnen met het paard wat werk op te laten pakken. Een veulen is bij mij net zoveel paard als een 10 jarige, ik benader ze niet anders. Ik leer ze een voetje geven en ze mogen een paar keer mee aan het halster, daarna mogen ze lekker een paar jaar harden op de wei met leeftijdsgenoten.

Overigens wil ik absoluut NIET dat een paard achter mijn rug 'grappige' dingen uithaalt.
Mijn 2,5 jarige hengst had al snel door dat ik kop naast schouder wil lopen, je zal zo'n ding van dik 1.70 maar op je nek krijgen. Nu kan ik overzien wanneer hij eventueel teveel hengst wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:21

Ik sluit me helemaal aan bij Sjuimpje.
een paard is niet om mee te spelen.
veels te gevaarlijk.

Wil je met een paard spelen dan koop je een barbie paard, daar zijn die voor uit gevonden.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 16:16

ik weet niet wat jullie spelen noemen hoor, maar sym weet de regels en het is ook spelenderwijs leren bij mij
ik zou trouwens niet willen dat ik met aanraken met mijn veulen speel, want dan raakt ze mij ook aan.
de manier waarop ik speel met mijn paarden is zeker niet gevaarlijk, want ik ben geen onverandwoordelijk figuur. ik weet wat kan en wat niet kan.
voor tijdens en na het spelen krijgt sym haar regels uitgelegd. ze zal ze ook niet overschreiden.
je kunt hier niet over oordelen als je het niet hebt gezien.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:30

Als ik mijn veulen aanraak, dan heeft ze mij niet aan te raken. Sommige mensen vinden het schattig als ze een paard of een veulen kriebelen, dat het paard dan met zijn neus naar de mouw van je jas gaat om jouw terug te kriebelen. Niet meer dan natuurlijk hoor, maar dat mag mijn veulen dus niet. Ik kriebel haar, en ze heeft niet aan mij te komen.

Aangezien ik voor de rest niet met haar speel, komt voor de rest geen lichamelijk contact voor. Maar je zult ze maar de kost moeten geven die hun veulen met de voorbenen op de schouders laten rusten, terwijl hij op de achterbenen staat. Want dat is zo schattig. Ja, bij een veulen wel, maar bij een volwassen paard niet meer. En dat krijg je er dus nooit meer uit.
En als een paard bokt en tijdens de bok met de achterbenen naar mij uithaalt, dan weet hij of zij maar donders goed dat ik daar niet van gediend ben. Bokken, goed, uithalen, goed, maar niet mijn kant uit....

Je suis Charlie.


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 21:44

100% mee eens. Dat zijn mijn regels ook. Ik knuffel mijn veulen, maar zij mij niet. Ze gaat haar moeder maar bijten hihi
Dat voorbeeld wat jij geeft over dat op de schouders stijgeren noem ik geen spelen, maar een moord wapen van je paardje maken. Zo'n diertje eindig op z'n laats met 3 jaar bij de slager.
Ik ben voor het spelen met je veulen, maar dan wel verandwoord en niet zonder dat je zeker bent van wat je doet en dat ben ik. Waarschijnlijk hebben de meeste een heel ander beeld bij spelen dan wat ik doe met mijn baby.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy, Vagabondo en 103 bezoekers