Mijn 2 paarden lopen Rhino gevaar + Update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Mijn 2 paarden lopen Rhino gevaar + Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 19:16

Zoals de meeste mensen inmiddels weten is er Rhino geconstateerd bij een stal in Hoofddorp. Toevallig staan 2 van mijn paarden daar. Nimber staat er al een paar maanden en heeft gelukkig nog nergens last van. Hij staat in een blok van 5 buiten stalletjes waar gelukkig nog geen paard besmet is. Dientje die nu 6 maanden drachtig is staat op een ander blok waar al 2 paarden besmet zijn, haar buurvrouw helaas ook. Vrijwel zeker is dus dat zij het ook zal krijgen en wij dus geen gezond veulen dit jaar zullen krijgen. Dat is dan al een hele zorg, helaas heeft Dien ook nog eens een zwakke achterhand. Paarden die met Rhino besmet zijn, krijgen hoge koorts en dit is na een aantal dagen weer in orde te krijgen, maar de wat zwakkere paarden kunnen neurologische afwijkingen gaan krijgen. In het ergste geval zal Dien dan niet meer kunnen staan en dus een spuitje moeten krijgen. Ik mag/wil er niet naartoe, alleen als dus Dien wel ernstig achteruit gaat wil ik afscheid kunnen nemen.
Getver wat vreselijk, ik heb het hier zo moelijk mee. Laat staan de stal eigenaren die dus al 2 dode veulentje hebben gehad hierdoor en nu 16 paarden ziek hebben. Ze worden begeleid door artsen uit Utrecht.
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 28-12-02 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:20

heel erg veel sterkte....
Wat moet jij je machteloos voelen!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 19:23

Voel me vreselijk, echt waar.

Machie

Berichten: 15993
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:23

ohhhh, heel veel sterkte!!!! Mijn paardje heeft vroeger ook dat virus gehad, en er 2.5 jaar ataxie aan over gehouden....
maar das nu gelukkig over...

Echt heeel veeeel sterkte, en hopen dat alles goed komt!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:35

Wat ontzettend vervelend zeg. Vooral dat je er helemaal niet naar toe kunt, moet een heel machteloos gevoel geven.
Ik hoop en duim voor je dat alles mee gaat vallen. Natuurlijk is het niet leuk om een veulen tijdens de dracht te moeten verliezen, maar ik denk dat het belangrijkste nu is dat Dien er goed doorheen komt.
Sterkte ermee.


Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:37

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte. Wij duimen voor jullie!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:39

Heel veel sterkte!
Gelukkig is er goede begeleiding bij, al kunnen die het virus ook niet tegenhouden...Zijn ze niet ingeënt Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 19:43

Ik kan er wel heen maar heb hier nog 7 paarden/ponies staan. Ik zou dan ergens moeten douchen en mijn kleding verwisselen als ik weer naar huis ga. Dat wil ik nog even vermijden. Als het wel zo ver komt ga ik wel heen en zal ik dus alles schoon moeten schrobben. Dien blijft in iedergeval daar tot het veulen wel of niet gezond is geboren, dit omdat ze pas is haar 6e maand is en we weten niet als ze aboteerd wanneer dit zal zijn. Dat kan dan mijn stal weer besmetten wat ik zeker niet wil !
Je voelt je machteloos, vooral omdat ik haar het liefste vandaag nog wel wil halen. Dit kan niet, dan zou ik de ziekte alleen maar verplaatsen, en dat is het laatste wat ik zou willen.
Ze worden heel erg goed verzorgt daar ben ik heel erg blij om.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 19:44

gomir schreef:
Heel veel sterkte!
Gelukkig is er goede begeleiding bij, al kunnen die het virus ook niet tegenhouden...Zijn ze niet ingeënt Verward


Ja ze zijn ingeent, maar dit helpt dus helemaal niks !!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:47

heel veel sterkte!

je kunt er tegen enten ja maar ze kunnen het dan toch krijgen,
max je hebt in ieder geval je best gedaan, succes verder

Kiekeboe

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:47

Heel veel sterkte!

:evaw:

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:16

ooh wat erg! echt hele veel sterkte ik hoop niet dat je paardje een spuitje moet!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:20

Als ze geënt zijn is de kans dat ze ernstig ziek worden of het veulen verwerpen toch wel kleiner Verward Dat hebben ze mij tenminste altijd verteld...
Een paard dat tegen influenza is ingeënt kan ook ziek worden, maar de symptomen(van de influenza dus) zijn dan wel minder erg.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:21

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat ze er allemaal ongeschonden uit zullen komen!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:50

wat vreselijk voor je helemaal omdat je er geen eens heen mag! veel sterkte en hopelijk valt het mee voor jou... Sterkte voor je stalhouders

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:05

Hou je taai. Er stond trouwens laatst een heel stuk over rhino in de Bit, dat ging ook over een stal die besmet was, heb je dat gelezen? Sterkte verder!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:08

Je zegt dat het vrijwel zeker is dat ze het ook gaat krijgen. Ik kan me voorstellen dat je er heel erg bang voor bent, en je hele grote zorgen maakt, maar misschien komt alles nog wel goed...

Heel veel sterkte ermee...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:13

Heel veel sterkte!

Een tijdje geleden heeft het vlak bij ons geheerst (zie de Bit van November) maar gelukkig niet bij ons op stal. Het lijkt me echt ontzettend angstig. Heel veel sterkte en ik hoop dat jouw paarden het niet krijgen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:18

wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte ik hoop echt dat t toch goed gaat komen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:31

Nou reken maar dat ik duim op een goede afloop tot m'n duimen blauw en verkrampt zijn!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 21:43

Heel erg lief van jullie allemaal.
Dien is trouwens drachtig van San Remo, ik was erg benieuwd naar zijn veulen, helaas......... Maar we houden de moed er nog heel even in.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:45

Ik weet ook niet hoe ik het heb. M'n hele hoofd is leeg. Ik wil en kan er niet aan denken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Vietjuh
Berichten: 259
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:49

hallo! Wat versekelijk zeg!! ik hoop echt dat het goed komt!! ik duim tot ik er bij neerval en ik probeer het ook nog met mijn tenen!!!

groetjes Veronica

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:54

ik wens jullie allemaal heel veel sterkte zeg!
ik vind het zo erg, het is nu ook wel dichtbij ons en ik ben echt in de stress, ik moet er niet aandenken hoe jullie je moeten voelen...

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:10

Getver wat een rotsituatie zeg! Heel veel sterkte ermee!

Ik zou vandaag eigenlijk wedstrijd gehad hebben in Sloten, maar dat is afgelast vanwege de Rhino, een verstandig besluit!

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: onpaard, shadowstar, xSuuzerd en 101 bezoekers