Waar kun je 'n certificaat halen?/Schakelbrommer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Waar kun je 'n certificaat halen?/Schakelbrommer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 22:01

Jaja, ik wil toch maar 'n brommer 'nemen'. Maar waar kun je zo'n certificaat aanvragen en waar moet je die 'toets' doen?

En mag je hiermee ook op 'n schakelbrommer rijden?
Laatst bijgewerkt door Kais op 21-12-02 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

It never eats, it never sleeps, it never stops...


nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:02

Bij het CBR. Je moet anders even op http://www.cbr.nl/default.html kijken. Daar kan je vast wel het 1 en ander vinden...

Als je nog vragen heb kan je wel pb-en. Ik heb mn certificaat begin oktober gehaald, dus weet bijna alles nog *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:23

Je mag wel op een schakelbrommer rijden, als hij maar max 49.9 cc is ofzo Tong uitsteken Ik heb mijn certificaat vorig jaar juli gehaad (2001 dus Tong uitsteken) en weet heeeeelemaal niets meer *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 00:29

En hoe gaat 't precies? Moet je met z'n allen in 'n zaaltje ofzo? Hoe vaak vinden ze plaats? Hoe lang duurt 't na je aanvraag voordat je erheen kunt?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 00:34

Als je je rijbewijs al hebt, kan je dan zomaar een certificaat ophalen, dus zonder examen te doen? Dat je dus alleen geld moet betalen voor het papiertje zelf, zeg maar? Mijn (auto)rij-instructeur dacht dat namelijk. Het is inmiddels wel al weer anderhalf jaar geleden dat ik rijles gehad heb, dus ik weet niet of het nu alweer veranderd is...
Weet iemand hier meer over?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 00:48

Citaat:
Ben je geboren vóór 1 juni 1980?
Dan heb je vrijstelling voor het bromfietsexamen. Je moet dan wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:47

Oh beter! Ik ben alleen na 1 juni 1980 geboren, maar ik denk dat ik dan ook geen certificaat hoef te hebben omdat ik mijn autorijbewijs al heb. Weet je wat, ik bel ze gewoon even morgen, dan weet ik het zeker
Bedankt in ieder geval


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:49

Zeker weten gera, daar hoef je niet voor te bellen. Met je autorijbewijs mag je ook brommer rijden hoor! Hoef je niet eens een certificaat voor op te halen.

:evaw:

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:09

Oh dat is al helemaal handig. Ik wilde het toch een keer navragen, aangezien ik een keer op de brommer van m'n 'zwager' wilde rijden en ik niet het risico wilde lopen om het geld dat ik aan paardenspullen uit zou kunnen geven, weg zou moeten geven aan een of andere agent Knipoog
Maar nu weet ik het zeker!! Dank je wel voor het reageren

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:13

Kais schreef:
En hoe gaat 't precies? Moet je met z'n allen in 'n zaaltje ofzo? Hoe vaak vinden ze plaats? Hoe lang duurt 't na je aanvraag voordat je erheen kunt?


Hoe lang het duurt hangt van het CBR af...vorig jaar was het behoorlijk druk. Ligt er dus maar net aan hoe lang de wachttijd is. Het beste wat je kan doen is meerdere CBR's in de buurt bellen, en daar een afspraak maken. Als het dan de eerste keer niet lukt, kun je zo naar de volgende. Anders bel je ze af Knipoog

Je gaat inderdaad met zijn allen in een zaaltje, 40 of 50 mensen bij elkaar. Hoe vaak ze plaatsvinden ligt ook aan het CBR af waar je het examen gaat doen. Bel eens naar het CBR Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _Jody_, _San87_, Anoukjuuuhh, Ashleytjuhh, Birgit__, CarpeDiem_, elise t., EsmeeKKK, Firebug, GrapeshotBot, Isab123, KDS, Lizenlotte, Mrskiwi, NicoleKelos, Pluisje1998, Renee1991, Rox87, SemrushBot, Suky, Whisky00, xLauLaUx, xSuuzerd, Zwerte en 66 bezoekers