BOKT: anoniem of persoonlijk???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ik vind BOKT:

anoniem
26 (35%)
persoonlijk
47 (64%)

Totaal aantal stemmen: 73


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

BOKT: anoniem of persoonlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 21:10

Vinden jullie Bokt anoniem of juist persoonlijk? Er zijn namelijk zoveel bokkers en zoveel topics, dat ik mij kan voorstellen dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Daardoor 'ken' ik bijvoorbeeld eigenlijk maar weinig bokkers echt persoonlijk. De meeste namen heb ik wel eens gezien en de profieltjes bekeken, maar het zijn er zoveeellll. Af en toe pb ik wel wat hier en daar, maar echt persoonlijk wordt het verder nooit. Er zijn wel bepaalde bokkers waarvan ik hun topics in de gaten houd, omdat ze mij wel aanspreken (vanwege paardenras, rijstijl of woonplaats ofzo). Maar verder gaat het eigenlijk niet. Dat is ook helemaal niet erg hoor. Toch heb ik bij sommige mensen wel het idee dat die dus wel met een aantal bokkers heel persoonlijk contact hebben....Hoe zit dat bij jullie????? En hoe komt het dat jullie Bokt anoniem/ persoonlijk vinden?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 21:22

Haha!
Laatst bijgewerkt door Franca op 21-12-02 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:23

Eigenlijk ben ik het wel met je eens. Ik ken dus geen een bokker persoonlijk (behalve Marloes_ ) of laat staan dat ik gemeet heb met bokkers (mag niet van mijn ouders; en als het mag is het meestal dat ze niet willen rijden en ik mag ook niet met iemand meereizen etc) . Dus ergens is het anoniem voor mij. Bokkers kennen mij ook niet (persoonlijk), ze kennen mij onder de naam Bobo hierzo op bokt en niemand hier op bokt kent mij in het real life (alleen marloes_ )en een aantal bokkers spreek ik via msn. Eigenlijk anoniem dus, best gek eigenlijk want ik ben al een jaar op bokt.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 21:24

er gaat wat mis Verward Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Franca op 21-12-02 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 21:25

Franca schreef:
Ja, maar dat is ook het karakter van internet denk ik. Ik ken enkele bokkers wel persoonlijk en in real life (Marcella1, Evelien, Vikki, Enedium, Salema en Batje), maar die kende ik al voordat ik Bokte......via Bokt ken ik alleen Flair. Maar verder is het vrij anoniem. De meeste bokkers weten volgens mij ook niet echt wie ik ben....denk ik tenminste.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:28

ik ken redelijk wat bokkers in het echt en met sommige die ik niet in het echt ken heb ik toch een bepaalde band opgebouwd.
bokt is eigenlijk mijn steun en toeverlaat. ik kan er alles op kwijt. iedereen steunt je als je het moeilijk hebt, dat vind ik vreselijk lief Lovers
de mensen op bokt proberen je over het algemeen te helpen... echt waar jullie zijn poepies!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:31

Het kan heel gezellig en persoonlijk zijn als meer mensen hier op bokt hun profiel volledig in zouden vullen.
Vaak klik je op een profiel en staat er weinig tot niets in vermeld, dat vind ik heel jammer.
Je wilt toch graag weten met wie je te maken hebt.
Zo'n profiel maakt het een stuk persoonlijker...vind ik!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 21:31

Ja, het is ook waar dat je vaak heel veel steun en reacties krijgt van iedereen, maar het blijft zo dat je eigenlijk niet echt weet wie ze zijn....De meeste namen zijn nicknames en als iemand reageert moet je eerst het hele profiel doorlezen wil je een beetje een idee krijgen wie diegene is. De vele reacties zijn trouwens altijd wel heel lief en leuk! Ik weet niet hoeveel bokkers er zijn, maar dat zijn er volgens mij heeeel veel. Veel te veel om echt allemaal persoonlijk te leren kennen, dus meestal selecteer je dan wel een beetje mensen die je aanspreken ofzo....
Laatst bijgewerkt door Franca op 21-12-02 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:33

Ik zit er niet vanaf het begin maar wel al flink lang ik denk sommige bokkers aardig te kennen en ik heb er een stuk of 45 irl gezien. Ik vind 't anoniem en persoonlijk tegelijk Verward Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:50

Van flink veel bokkers weet ik stiekem best veel. Dus ik denk dat je dit best wel als persoonlijk mag noemen ondanks dat het internet is en je de meeste niet IRL kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:57

Bij mij van alles een beetje, er zijn bokkers die ik voor bokt al kende en waarmee ik al vrienden was. Er zijn flink wat bokkers die ik irl heb gezien en er zijn er ook waarmee ik vrienden ben geworden. Eigenlijk vind ik bokt best persoonlijk, als je kijkt naar wat er hier soms besproken wordt en hoe. Heel erg anoniem is het niet meer, dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel.
Omdat jij (Franca dus) bij mij uit de buurt komt heb ik wel extra opgelet of ik je soms kende, je komt me wel een beetje bekend voor hoor Haha!.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:15

Ik ken weinig mensen op Bokt ook irl, dus wat dat betreft zou je het anoniem kunnen noemen. Maar doordat je door alle topics toch een vrij duidelijk beeld kunt krijgen van bepaalde mensen, is het soms toch behoorlijk persoonlijk.
Ik vind het dus van allebei een beetje. Het ligt er ook aan hoeveel je van jezelf laat zien, denk ik. Sommige mensen leggen hun hele hart en ziel bloot op Bokt. Anderen doen dat niet. Op die manier kies je er zelf voor om persoonlijk of juist anoniem te blijven.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:28

Ik sluit me aan bij Sjimmy. Ik ken ook best wat bokkers IRL en sommige daarvan hebben een speciaal plekje gekregen.
Ook heb ik heel errug leuk en persoonlijk contact met een bokker die ik nog nooit IRL heb gezien, maar als alles goed gaat komt daar 12 januari verandering in. Haha!

Heel veel bokkers ken ik niet, dus er is idd ook een stuk anonimiteit.

Zeker de meeste DVT'ers ken ik. Daar is het juist heel persoonlijk omdat je vaak even aan elkaar vertelt hoe je dag is geweest en als er wat vervelends gebeurd leven we allemaal met elkaar mee, hetzij door een reactie in het DVT, hetzij via Pb's!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:00

LiSSy schreef:
ik ken redelijk wat bokkers in het echt en met sommige die ik niet in het echt ken heb ik toch een bepaalde band opgebouwd.
bokt is eigenlijk mijn steun en toeverlaat. ik kan er alles op kwijt. iedereen steunt je als je het moeilijk hebt, dat vind ik vreselijk lief Lovers
de mensen op bokt proberen je over het algemeen te helpen... echt waar jullie zijn poepies!


Maar af en toe trappen ze je net zo hard de grond in door met z'n allen ff een vervelende opmerking te plaatsen... Als er nl. 1 iemand iets plaatst dat ie er niet mee eens is komen er meestal automatisch nog 10 reactie's (meestal zijn die alleen maar erger Lips are sealed )...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:08

Ik vind bokt anoniem (heb daar ook op gestemd).
Ik heb ook wel wat mensen gemeet en dat was ook wel gezellig maar ik ken ook heeeeel veel mensen ook niet (goed).
Ik denk ook dat als ik niet meer zou bokken dat dr niet veel zijn die zouden vragen: waar is die [**] nu eigenlijk naar toe. (net als met een aantal andere bokkers zoals Pam enz).
Toch vind ik bokt heel gezellig enz maar ik zou nooit hier mijn problemen op zetten ofzo.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 13:16

Ja, inderdaad Fonnie....als we ineens weg zouden blijven zou bijna niemand je echt missen of vragen hoe het met je gaat....althans, dat verwacht ik niet. Misschien een enkeling. Alhoewel ik toch wel een aantal mensen en hun berichten in de gaten houd en als die een tijdje weg zijn zal het mij wel opvallen.....maar of dat andersom ook zo is vraag ik me af.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:22

Net zoals Sjimmy: van allebei een beetje.
Een beetje het gevoel alsof je op een groot feest binnenkomt waar je de mensen opzoekt die je 'kent' en voor de rest af en toe een praatje maakt met nieuwe mensen. Maar ook daar kun je nooit iedereen leren kennen.
Zoiets *LOL*

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:29

Er zijn bokkers die ik voor bokt al kende maar ook een stel die ik óntmoet'heb via bokt. Erg leuk. Voor een site vind ik dat bokt best persoonlijk is. Daarnaast blijf je die anonieme factor wel houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:38

ook van allebei een beetje.
Er zijn bokkers waar ik door de tijd heen best heb leren kennen.
Natuurlijk nooit zo goed als irl, maar toch weet je best veel van die persoon.

er zijn ook bokkers waar ik helemaal niks van weet.

Omgekeerd zal het wel net zo zijn.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:54

Ik vind Bokt best persoonlijk. In het begin had ik nog een beetje zoiets van nou ik heet Manon, maar meer hoeven jullie niet te weten. Nu boeit het me niet meer. Je kunt hier met vanalles terecht en bijna altijd krijg je antwoord.

Ik heb ook nog bijna niet gemeet, ondanks dat al anderhalf jaar bok. Ik wil best nog wel meeten, maar ik erg weinig tijd en mijn ouders vinden het ook niet zo'n prettig idee, maar ik ga heus nog wel meeten hoor! Cool

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:02

Is een zekere mate van anonimiteit niet gewoon inherent aan het internet?

Er is altijd een gedeelte anoniem en wat mij betreft is dat ook helemaal niet erg. Van Bokt ken ik ook niet zoveel mensen persoonlijk en ik vind dat ook niet nodig om het toch leuk te hebben op een forum.

Ik zal mijn profiel ook niet geheel invullen en veel verhalen redelijk anoniem houden. Een forum is nl minder tijdelijk dan een chat en ook bijvoorbeeld je instructrice kan de verhalen lezen.

Er zijn bokkers waarvan ik de topics volg, dit zijn vaak bokkers met (imo) zinnige reacties op de paardentopics. Andersom zijn er ook bokkers waarvan ik bijna nooit iets lees.

Ik vind het niet nodig om Bokt meer persoonlijk te maken. Ik denk dat ik dan beter een avond naar het cafe kan gaan met leuke vrienden Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:26

Je kan het zo anoniem of persoonlijk maken als je zelf wilt, sommigen gooien hun hele hebben en houden op bokt en ja dan wordt het toch vrij persoonlijk en anderen blijven meer in de anonimiteit.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:20

Ik ga helemaal met Buitenzorg mee.
Hadden mijn woorden kunnen zijn Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:42

Ik ken nu een aantal bokkers ook irl (vooral dankzij hippics, waar ik al langer op zit), en ik merk ook hier dat je gewoon mensen ontdekt die je wel mag en waar je dan persoonlijk contact (zoals msn) mee krijgt.
Ik heb dus voor persoonlijk gekozen, ook omdat je veel dingen plaatst die toch over jou gaan, dus je leert in principe toch wel mensen kennen.
Moeilijk om uit te leggen, ik hoop dat jullie het snappen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:07

Ik vind dat het van jezelf afhangt. /ik vind het persoonlijk omdat ik het over een deel van MIJN leven heb, dus ik deel iets persoonlijks met de rest.