lesgeef vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

lesgeef vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 18:26

Wat zijn leuke dingen om kinderen van een jaar of 11 te laten doen op een e-pony?
Ik laat ze wel balkjes lopen en een sprongetje maken, zonder beugels, zonder zadel enzo.
Wat denken jullie wat leuk is?

Groetjes Jolanda


regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:07

je kunt ook schipper mag ik overvaren doen met de paarden, vinden ze ook erg leuk bij ons op stal.
Of achterste voren laten zitten op het paard en dan wel helpen met stappen.
balletje overgooien, hopen dat ie niet te veel valt want dan heb jij het druk!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:03

Ik weet niet wat de pony kan, maar als hij/zij een beetje goed reageert kan je ze tempo wisselingen laten rijden. Bv. ene lange zijde midden stap, andere lange zijde verzamele stap. Kan misschien ook in darf/galop.
Een leuk spelletje is ook dat ze jouw in een poortje moeten drijven, ongeveer 2 meter breed, jij bent dan zeg maar de koe en zij de cowboy. Je moet dan wel uitkijken dat ze niet ruw worden, mijn ervaring is dat ze dan even niet zo zijn bezig met vriendelijk rijden.
Je kan ook gymastiek oefeningen doen, met of zonder zadel.
Of natuurlijk een keer een buitenrit, of laat ze zelf wat leuks bedenken, misschien hebben ze wel hele leuke ideeen.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:55

ahhh doe je dit op douwe?!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:40

Een behendigheidsparcourtje met veel op- en afstijgen [worden ze snel rustig van Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:37

Slalom( schrijf je dat zo? Verward )!
Gewoon een paar staanders in de bak zetten en eerst beginnen met grote rondjes erom heen in stap en dat langzaam opbouwen tot een sneller tempo en wat scherpere rondjes. Vinden ze zeker leuk!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:50

tikkertje is ook erg leuk, stoelendans, dat soort spelletjes. ALs ze meer ervaring hebben en de pony dus redelijk de baas kunnen Annemaria koekoek

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:45

Ik heb de kleintjes op de manege wel eens tikkertje zien doen. Dat leek hen wel te bevalllen!Natuurlijk mogen ze dan niet galopperen maar dat vinden ze niet erg. Het is altijd best grappig om zo'n les te bekijken.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 21:32

reddytobias schreef:
ahhh doe je dit op douwe?!


Ja, en lavendel

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 09:42

Jippie schreef:
Een behendigheidsparcourtje met veel op- en afstijgen [worden ze snel rustig van Haha!
[/quote]


nou als je dat doet.............. Lips are sealed ja niet tegen jou bedoeld aangezien jij niet weet wat de pony mankeerd

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 10:04

een aardappel op een lepel eerst in stap, dan in draf, kijken wie 'm 't langste erop kan houden.

:evaw:

WendaK
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 16:11

Hey Jolan,
Als ik dit zo hoor..... word ik niet zo blij van... pfff ik vind het zo zielig dat jullie er mee springen en zo , je weet heus wel wat de afspraak was. Als dat allemaal nog kon (springen) dan hadden wij 'm heus niet verkocht. Huilen

Maar ik zal me er niet meer mee bemoeien, het is ten slotte mijn pony niet echt meer.

Ik vind het wel heel lief dat jullie een kaartje gestuurd hebben, echt bedankt!!
Ik wil maandag of zo wel ff langskomen kan dat??

Liefs Wenda

P.S.Ik wil helemaal geen ruzie met je hoor, ik wou dit gewoon ff kwijt..

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 20:57

Ik snap je reactie, ik pb je wel ff!!!

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:08

Ik geef ook les, en mijn beginners vinden het heel erg leuk om spelletjes te doen. Tikkertje, annamaria koekoek, schipper mag ik overvaren. Maar het leukste vinden ze het grote vragenspel.
Je kan dit alleen met beginners doen, anders lopen ze over de heen. Je staat in het midden van de bak, stelt een vraag, en zodra je je hand opsteekt (zodat je een 'high five' kan geven) mogen ze naar je toe komen om de vraag te beantwoorden. Degeen die als eerst je hand klapt, mag het antwoord geven. Je kan verschillende variaties maken, door bijvoorbeeld vragen te stellen over de paarden op stal of over het tuig.
Echt heel erg leuk!!
Succes!!

Groetjes patricia

AmIgO

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:09

Ik geef ook les, en mijn beginners vinden het heel erg leuk om spelletjes te doen. Tikkertje, annamaria koekoek, schipper mag ik overvaren. Maar het leukste vinden ze het grote vragenspel.
Je kan dit alleen met beginners doen, anders lopen ze over de heen. Je staat in het midden van de bak, stelt een vraag, en zodra je je hand opsteekt (zodat je een 'high five' kan geven) mogen ze naar je toe komen om de vraag te beantwoorden. Degeen die als eerst je hand klapt, mag het antwoord geven. Je kan verschillende variaties maken, door bijvoorbeeld vragen te stellen over de paarden op stal of over het tuig.
Echt heel erg leuk!!
Succes!!

Groetjes patricia

AmIgO


blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:53

Als je aan een klein groepje les geeft kan je Tally Ho doen. Je neemt 2 ruiters 1 bij E en de ander bij B dan eerst een rondje in stap dan een rondje in draf en daarna een rondje in galop. Degene die als eerste aankomt bij zijn/haar letter heeft gewonnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 113 bezoekers