paard die strapt in stal met poetsen en opzadelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

paard die strapt in stal met poetsen en opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 13:01

hallo,
een paard waar ik graag op rij genaamd blackboy trapt in stal als ik hem poets of op zadel.
Als ik met mijn bortsel over zijn nek ga dan is het meteen oren naar achter en zij been omhoog en keihard op de grond neerzetten.En als ik bij zijn kont kom dan wil die ej egt een sodemieter geven wat moet ik doen Verward ????????
Kunnen jullie me helpen?????????

xxx kelly

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:24

Ik ken ook zn krengetje, zodra je erop stap is ze harstikke mak maar ernaast, verschrikkelijk. Zorg dat je altijd alert bent, zodat hij je niet kan raken. sjagerijnig gedrag negeren, goed gedrag belonen (met je stem want hij vind aanraking blijkbaar niet prettig), maar trappen of bijten staffen, en dan een korte staf en dan gewoon verder gaan. En poets alleen het echt nodige, want met poetsbeurten doe je hem echt geen plezier

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:13

Kan je dit paard niet buiten de box poetsen en opzadelen?
Een box is toch de veilige ruimte voor je paard waar hij/zij rust vindt en zoveel mogelijk met rust gelaten moet worden. (Da's mijn mening!)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:16

ik zou ook het paard zowiezo niet meer in de box opzadelen , zijn box is zijn territorium , zijn safe place wat dat betreft ga ik helemaal met buitenzorg mee
ik heb vroeger op de manege een paard gereden , hij was superdominant in de box , dat was zijn plek voor rust en veilig heid, toen ik hem in de poetsplaats opzadelde was er niet aan de hand, sindsdien zadel ik liever geen enkel paard meer in de box

als er een DA bij een van de paarden waar ik gereden heb moest komen haalde ik de paarden ook altijd uit de box, zodat de box een veilige haven blijft

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:19

IK denk dat het paard het noiet zo leuk vind als je in zijn territarium komt.
Je kan hem veel beter buiten z'n stal opzadelen.
Een paard wil meestal toch een veilig plekje voor zichzelf.
Dus gewoon buiten de stal poetsen en opzadelen!

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 10:01

heey heey

bedankt lieke voor je reactie is zal goed opletten en je had gelijk met rijden is het zo'n schat egt maar ik denk voor dat ik ga poetsen het halster ff omdoe (hij mag namelijk niet de stal uit het is een manege pony)en het dan probeer het is zins kort wat verleden week of 2 weken geleden nou iedergeval 6 dec was die onwijs lief met poetsen alleen met de hoeven terk die terug en dan is het 'HEEY blackboy pasterop he' en dan mag ik gewoon uitkrabben.Maarja ik zie het volgende week wel hoe die is en lieke ik onhoud het en de andere ook bedankt voor jullie reacties ik zal het onthouden. Pling


-xxx-kelly
Laatst bijgewerkt door Kelly_oud op 17-12-02 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 10:03

paterop he???

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 10:07

zie je dat staan dan er staan pasterop

-xxx- kelly

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:52

flink op z'n donder gewen en alert blijven

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:53

opletten en op zijn flikker geven, meer dan dat kan je niet doen, afleren gaat niet er mee om leren gaan is een betere optie

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:01

Esther (Buitenzorg dus Haha!), daar heb je gelijk in. Dat is zijn territorium, maar ik vind dat je een paard in zijn stal dan zelf met rust moet laten, niet onder dwang door het paard. Getuigt van geen respect.
Als hij weer zoiets flikt, geef je hem een gigantische schop onder zijn buik, waar de singel zit.

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 10:13

heey allemaal!
Ik heb gisteren weer op m gereden.
En ik moest m dus poetsen en opzadel,dus ik kwam de stal in en meteen oren naar achter dit en dat ik met de borstel borstelen en boos jongen toen heb ik me 2 x een sodemieter gegeven waar je eng van werd en toen moch ik alles met m doen Haha! ik was egt blij want poetsen en op
zadelen vind ik leuk Pling.Maar toen ik aan het poetsen was had ik brood bij me als beloning dat die lief is in de stal maar dan gaf ik steeds een stukie als die lief deed maar de volgende vraag van mij was mag dat wel???????????


ik hhoor het nog wel oke mzzzlll

Party!! -xxx- kelly en blackboy Party!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 15:12

Mag wel blackboy, maar ik zou het niet doen. Anders verwacht hij dalijk bij elk dingetje wat hij lief doet een stukje brood.
Bud laat mij gelukkig alles doen in zijn stal, al ga ik er slapen Haha! Maar mocht hij me ooit omver duwen, of bijten, dan weet hij even niet wat hem gebeurt. Ik beuk hem 3 keer de stal rond.
Dus ik vind het nogal onnodig om hem elke keer brood te geven. Gewoon fout gedrag bestraffen, en verder niets. Maar als hij nou normaal doet als jij je stal in komt, haal hem dan uit zijn stal en zadel hem daar op. Je paard vindt het blijkbaar niet leuk als je in de stal komt. Doe dat uit jezelf dan ook niet.

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 17:31

bedankt xono!

Ik weet wat je bedoelt en heet je paard toevallig buddy en heet jij chantal????



-xxx- kelly

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:59

Nee Xono noemt niet Chantal *LOL* Haha!. Colin, een jongen Knipoog.
Maar ik snap dat het paard je niet in zijn box wilt, maar dan nog, hij hoeft je niet te slaan! Dan moet je echt een knal geven hoor! En roep er eens goed bij, daar hebben ze soms zelfs meer respect voor Haha!.
Maar ik zie dat je hem al aangepakt hebt, speelde dus gewoon met je voeten Knipoog.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:24

miss licht het ook wel aan het paardwant bij caro kan je alles doen..ze vind het niet erg ik zadel ook altijd(in de winter dan)in de stal.
Maar bij de pony van me vriendin(IsisLover)die deed dat ook maar dat kwam omdat je dacht van ik ben bang enggg en dan doet ie het juist maar als je gewoo naar m toe loopt ik ben niet bang doet ie het niet meer...

Dat is teminste bij hem zo...

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 09:14

bedankt voor al jullie reactie ik weet nu dat die naar me moet luiteren enzo moet het blijven prettige kerstdagen iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En een gelukkig 2003!

-xxx- kelly en blackboy