wat moet ik er voor betalen om mystery in te laten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

wat moet ik er voor betalen om mystery in te laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 20:21

rijden (paste er net niet op Haha! )


mystery is van de zomer bij mensen geweest die hem zouden inrijden maar het liep niet helemaal lekker, dus ik heb hem terug gehaald. Nu wil ik hem dus gewoon op de boerderij bij mij in laten rijden door iemand. Ze heeft wel ervaring met jonge paarden waar ik nu mee aan het overleggen ben.

ik heb met haar afgesproken dat ik 1 vaste prijs wil afspreken om mystery in te laten rijden, ze mag zelf kijken hoelang en hoevaak ze wil komen. (wel van te voren natuurlijk melden wanneer ze komt) wanneer mystery de stap, de draf en de galop beheerst vind ik het goed. Dus laat maar zeggen dat ze zelf bepaald wanneer mystery echt klaar is met de punten die ik graag wil.

snappen jullie het nog? Knipoog

maar nou is de vraag wat zal ik haar moeten betalen als ze dit voor mij doet, zei zelf heeft geen idee en ik ook niet, omdat ze er nooit voor betaald kreeg.

dus barst maar los. ik hoor het graag Tong uitsteken

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:31

Ik heb een pony de basis geleerd, maar ze is ook gelijk voor de kar beleerd, verkeersmak gemaakt, trailermak etc. Daar werd 1000 gulden voor betaald.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:53

Ik heb vorig jaar een al zadelmak paard de basis aangeleerd, dus hetgeen jij ook vraagt, hier heb ik 3 weken over gedaan (wel vrijwel elke dag geoefend) Hier heb ik 500 gulden voor gekregen.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 00:56

Ik heb een aantal jaren geleden (een jaar of 9) een 4 jarige pony zadelmak gemaakt, ik was toen 16 en kreeg 25 gulden per uur (een vermogen Haha! )
Ik moest de pony leren luisteren naar de hulpen, het stappen, draven en galopperen en weer terug leren onder de vrouw (in mijn geval dan *LOL* en keurig reageren op elke richtingshulp.
De pony kende het longeren en het zadel al, dus dat scheelde. Ik ben er 2 weken elke dag mee bezig geweest, dus een leuke vakantie bijverdienste *LOL*

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 11:16

dat is zeker een lekkere bijverdiensten. Mystery kent het longeren, en het zadel ook al dus dat schild weer. nog andere mensen die een prijs weten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:23

Wat betreft prijzen weet ik er weinig van, maar ik wil wel iets anders opmerken:
Je schrijft dat dat meisje straks zo vaak en zo lang mag komen als ze zelf wilt. Om moeilijkheden te voorkomen zou ik wel met haar afspreken dat ze een vast aantal keer per week komt.
Je kunt beter duidelijke afspraken maken, dan achteraf ergernissen krijgen omdat het allemaal anders loopt dan je had verwacht..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:23

waarom laat je Lynn en Marjan niet gewoon verder gaan met inrijden? Dat zijn professionals... ik zou niet zomaar iemand aan mijn pony laten zitten...

Maar goed... ik vraag zelf voor inrijden 100 euro per maand... en als het paardje bij ons op stal komt komen daar de stallingskosten bij... moet ik naar degene toe, dan komen daar de reiskosten bij....

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 11:40

Mij bevalt het freestyle rijden niet zoals hun dat doen, het grondwerk wel, daar wil ik ook mee verder zodra Mystery is ingereden.

en het is niet zomaar iemand ze heeft er wel verstand van.

en linda250 idd wat jij zegt is misschien wel een goed idee.

verder nog mensen?

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 13:40

Hoi Samantha,
Ik heb geen idee ..maar wel veel succes! zoals op je kerstkaart staat Knipoog
Het gaat vast en zeker lukken dit jaar

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 15:51

Bij ons stond de merrie ook op stal. Dus voor het inrijden en beleren zelf kom je dan dus wel lager uit al 1000 gulden.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 17:16

IlsjePilsje schreef:
Hoi Samantha,
Ik heb geen idee ..maar wel veel succes! zoals op je kerstkaart staat Knipoog
Het gaat vast en zeker lukken dit jaar



Dankje Ilse

marjolein komt dinsdag even langs om eerst maar eens kennis te maken.

en ja ik hoop dat het dit jaar gaat lukken Knipoog