kantelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 20:26

mijn prd kanteld met rijden zijn hoofd waardoor de rechter kant boven komt. ik weet dat ik gelijke druk moet krijgen en ben niet hard in mijn hand, ze is ook pas nog naar de tandarts geweest. ik probeer nu rechts extra los te laten en links meer verbinding te nemen.... doe ik het zo goed of wie heeft er meer tips. als ik even gedraafd heb doet ze het veel minder het is vooral bij het stappen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:52

een keer extra aanvragen met links als hij dat doet, verder kan ik niet beoordelen of je goed bezig bent, want ik ken jou en je paard niet.
succes!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:42

Dit probleem komt vaak voort uit scheefheid, maak hem recht, en zorg dat je met 2 benen naar je hand toerijdt.

Is het hele lichaam wel eens nagekeken? Door scheefheid kunnen ook allerlei blessures ontstaan en daardoor kan de scheefheid van kwaad naar erger gaan om te ontlasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:29

Voor zover ik heb begrepen is bij het verkanten de kant die lager wordt, de zwaarste kant. Als je paard dus zijn rechterkant optilt en hoger maakt tov links, dan ontrekt hij zich rechts van de druk. In het scheefgaan verhaal, zou je dus meer druk willen op rechts en minder op links (door het hele paard dan he, niet alleen zijn mond). Zoals Steef al zegt, is het belangrijk om hem weer recht te maken.