Trailers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 19:42

Hoi,
Ik ben op zoek naar een trailer of vrachtwagentje voor 2 paarden(B rijbewijs) Wat zouden jullie doen? Een trailer of een vrachtwagentje? Ik vind de Atec trailers in de nieuwe uitvoering mooi. Heeft iemand die en hoe bevallen die? En hoe bevalt zo'n vrachtauto-tje. En hoe bevallen andere merken trailers? Alvast bedankt!! Lachen Tong uitsteken


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 19:46

Wij hebben een klein vrachtwagentje, een Renault. Nadeel is dat ie met 2 grote paarden eigenlijk te zwaar is, de auto trekt het wel maar het mag gewoon niet met een B-rijbewijs. 2 pony's zou wel kunnen. Ik vind het ideaal (ik woon in dat ding zo ongeveer), je kunt je ook makkelijker in je eentje redden met laden enzo, en de zadelkamer komt uit op het paardengedeelte, dus superhandig met opzadelen op concours. De paarden staan er ook prettig op. En je hoeft niet per se een grote auto te kopen of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:08

Een vrachtwagentje voor 2 paarden voor B-rijbewijs bestaat niet.
Vrachtwagentjes waar je nog met B rijbewijs op mag rijden mag je niet zwaarder beladen dan 3500 kg [massa + laadvermogen] een beetje wagen weegt kaal al rond de 2500 KG, met een houten ruif moet je hier nog zeker 300 KG bij tellen, en mag je dus nog max. 1000 kilo lading meenemen. Met 2 paarden red je dat nooit, met 2 pony's net.
Veel van dat soort auto's zijn ingericht als 2-of zelfs 3 paards wagen maar bij het vervoeren van meer dan 1 paard ben je dus in overtreding [veel mensen weten dat niet]
Overigens zijn er sinds kort pemanente weegbruggen langs snelwegen waar je gecontroleerd kunt worden door de rijkspolitie. Bij overbelading volgt boete.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-06-28 23:17 ]</font>

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:16

Bij mijn verzorg pony's en paard hebben ze een Ifor Wiliams met voor klep. Mijn verzorgpaard heeft er nl. heel erg veel moeite mee om achteruit de trailer uit te gaan. Ze moest altijd op de klep draaien(oke, dat is niet de manier) maar anders brak ze haar nek zowat.(zie bij medisch: attactisch????)
De trailer is er nu ong 2 weken en is echt super.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 12:14

Ja, ik weet dat je niet met 2 paarden in zo'n auto mag maar het is alleen bedoeld voor mijn E-pony van zo'n 500 kilo. Verder niet, dus dat zou kunnen. Bedankt voor de informatie Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 27 bezoekers