hengstenfolders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

hengstenfolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 20:03

zijn er nog meer bokkers die net als ik hengstenfolders sparen?
het is jaren geleden begonnen toen we voor het eerst onze merrie gingen dekken en sindsdien gooi ik er dus geen meer weg.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:26

Echt sparen doe ik ze niet, maar ik heb inmiddels al wel een hele stapel (alleen van hengstenhouderijen waar ze KWPN hengsten hebben hoor). Ik heb een hele kast vol met hengstenboeken, hengstenfolders, plakboeken (ook uit de jaren 30-70, van een oude fokker gekregen!) en de tijdschriften zoals In de Strengen en Paardenkrant. Het is inmiddels al een hele verzameling aan het worden, waar ik uiteraard erg zuinig mee ben!


Groetjes Jenneke, MissHIS/KWPNhengstenfan
http://net.clubs.nl/kwpn

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 20:30

leuk joh, ik heb ook stapels oude hengstenboeken, ben heel blij dat ik bv het boek van El sham de zonnehengst heb kunnen kopen (godolphin arabian) want ik doe al zo'n jaar of 10 aan stamboom research. Ook oude hengstenkaarten, 100den folders, foto's, tijdschriften etc.
vooral die hele oude tijdschriften zijn heel erg grappig om te lezen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 21:04

jazeker.
Ik heb een doos vol met die dingen .
Heb ze ooit gekregen, van een stalhouderij, sinds dien ben ik begonnen met sparen.
Dat is al een mooie tijd geleden geloof toen ik 8 jaar was.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:26

In mei dit jaar heeft er een artikel over mij in het Dagblad van het Noorden gestaan, over mijn "passie voor paardenfokken". Een vrouw hier uit de buurt had dat artikel bewaard en belde onlangs. Haar man was overleden en had heel veel dingen over de fokkerij bewaard. Ze had het met haar kinderen overlegd, en ik mocht het voor het grootste gedeelte hebben! Ze heeft gewoon wat rondgebeld, en uiteindelijk kwam ze bij het goede adres. Ik heb 6 plakalbums gekregen, alles over de paardenfokkerij uit de jaren 30, 40, 50, 60 en 70. Die man heeft werkelijk alles gespaard! Allemaal artikelen over hengsten, bekende merries, personen en fokkerijzaken. Enorm interessant! Ik heb ook een soort fotoboek van een hengst gekregen en vele foto-kaarten van hengstenhouders. Ik ben er dus erg blij mee! Verder nog een doos vol programma boekjes van keuringen uit die jaren. Helaas heb ik nog geen tijd gevonden om het allemaal eens goed te gaan bestuderen, maar het is werkelijk een schat aan informatie. Ik heb ook nog wat hengstenboekjes uit die jaren. En die vrouw heeft me beloofd dat ik de rest van de verzameling ook krijg, wanneer zij in het bejaardentehuis gaat (en dat duurt denk ik niet meer zo lang... Haha! ). Maar dat was dus een fantastische verrassing voor mij, en een aangename uitbreiding van mijn collectie!

Groetjes Jenneke

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:28

Ik heb er ook een zootje en hoop dat nog flink uit te kunnen breiden in de toekomst.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:34

wij hebben er ook best veel liggen, maar sparen doen we ze niet, in al die jaren zijn er zoveel blijven liggen! Je ziet ze ook zo veranderen, wel grappig vind ik. Onze hengstenfolder wil ik ook helemaal veranderen, ga ik binnenkort aan beginnen Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:03

ik heb er ookw eer een hoop maar de oude gooi ik ieder jaar weer weg. Anders krijg ik er echt veel te veel. Op de hengstenkeuring zal ik vast wel weer naar huis gaan met een tas vol!!