Buikpijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 18:29

Mijn huurpony heeft buikpijn. Ik weet niet precies wat het is. Hij eet goed, hij gedraagt zich normaal (tenzij je zijn buik aanraakt), hij rolt niet vaker dan normaal en hij trapt ook niet naar zijn buik.
Alleen als ik met mijn hand zijn buik aanraak dan doet hij zijn oren naar achter en soms probeert hij te bijten. Je merkt wel hij het niet fijn vindt. Zijn mest is iets dunner dan normaal en we hebben nog gekeken, maar er zitten geen wormen in, dus dat kan het ook niet zijn.
Hij krijgt trouwens hooi als voer. Weten jullie wat de oorzaak hiervan kan zijn en wat ik hiertegen kan doen?
Alvast bedankt.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:09

Wormen kunnen het altijd zijn. Met de mest zijn meestal geen wormen te zien terwijl het paard wel een wormbesmetting heeft. Wanneer is hij voor het laatst ontwormt? Herhaal dat anders even.
Hoeveel brok krijgt hij? Als hij in verhouding te veel brok krijgt kan hij ook buikpijn krijgen.
Verder kan het nog heel erg veel andere oorzaken hebben!
Succes!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 20:19

Ik weet niet precies wanneer hij de laatste keer is ontwormd. Dat zal ik even navragen. Al een lange tijd krijgt hij dezelfde hoeveelheid brokken, dus ik denk niet dat dat de reden kan zijn van zijn buikpijn. Lex is wel wat gevoelliger voor eiwit (krijgt hij in de zomer ook jeuk door). Kan dit ook hiermee te maken hebben? iig bedankt voor je antwoord.