superzielig :(...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

superzielig :(...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 22:12

Hey, de moeder van mijn paard (staan nog altijd bij elkaar op stal) is zo zielig. Het lijkt of ze niet meer geniet van de wereld. Ze kan alst ware nie meer lachen. Het beest voelt haar tekort gedaan. Iedere keer als je naar haar kijkt vind ik dat ze zo zielig is. Daar word ik echt wel triestig van. Niemand weet hoe het komt dat ze zo is geworden. Vroeger was het een vrolijk paard. Men denkt dat het komt doordat de eigenares tijdens haar zwangerschap niet zo veel naar het paard heeft omgekeken. Het paard voelt zich in de steek gelaten. Haar dochter is totaal het omgekeerde. Waarschijnlijk ook omdat ze nog zo jong is (3jaar) maar toch...
Iedere keer als ik op stal kom probeer ik zo lief mogelijk tegen haar te zijn en haar complimentjes te geven en zo en ik moet toegeven. Het lijkt of ze al iets vrolijker is. Vandaag maakte ze zelf met de andere paarden vrolijke bokkensprongen op de wei terwijl ze anders nogal wat verder van de groep staat. Wie kent ook nog zo een paard of heeft hier ook al mee te maken gehad?????

groetjes,
laura xxx

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...


quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 13:17

reactie?

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:25

Ik heb wel eens verhalen gehoord van paarden die depressief waren, en erg somber waren.
Ik heb gehoord van medicijnen die je aan de dierenarts kan vragen, maar ik zou haar gewoon veel aandacht geven (en zoals je zelf al doet complimentjes geven) nieuwe uitdagingen geven, lekker buitenrijden enz.
Veel succes,

Boque | Bokai | Buka | Boksel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:25

Ik denk dat je meer met haar moet praten?
Misschien is Riag wel een oplossing? Evt. samen met haar eigenaresse erbij.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:28

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat je meer met haar moet praten?
Misschien is Riag wel een oplossing? Evt. samen met haar eigenaresse erbij.


Lips are sealed Lips are sealed Schijnheilig Of een kopje kippensoep en lekker instoppen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:37

Bij ziekte groentensoep toch Schijnheilig
relatietherapie zal ook werken, of misschien moet ze eens op therapie bij Ratelband *tsjakka!*

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:42

Misschien is het een idee om toch eventjes de vragenlijst van Equiral in te vullen. Dan kom je er een beetje achter hoe dat paard in elkaar steekt en met welk voer zij er weer bovenop komt.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:45

Groepstherapie wil ook nog wel eens helpen Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:46

Sorry hoor Sjimmy, Lielle en Sjuimpje ik begrijp best dat jullie een (BEETJE HEEL ERG Tong uitsteken ) melig zijn na het topic Beste bokt fanasietip 2002, maar paarden die depressief zijn bestaan echt..net zoals mensen kunnen paarden ook nergens meer zin in hebben.
Natuurlijk klinkt dit allemaal een beetje zweverig, maar als jou paard dit zou hebben zou je je er ook zorgen om maken.

Boque | Bokai | Buka | Boksel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:47

Dus als er meer Bokkers zijn met zielige zieltjes kunnen zij zich hierbij aanmelden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:50

Dan richten we een groepspraktijk op. ZZ-Bokt

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:53

Ja maar wat dan als je zegt dat je paard dubbel Z is? Dat schept verwarring Haha!

Toch geloof ik zeker dat er paarden zijn die niet lekker in hun vel zitten, maar ik betwijfel het of complimentjes geven werkelijk helpt om een paard gelukkiger te maken... Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:55

je hebt 'm helemaal door lov!

Enne Cody zo'n paard moet waardering krijgen van z'n soortgenoten, niet van mensen. Da's voor zo'n beest toch alleen maar minderwaardig.

:evaw:

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 14:23

pfffft...toch leuk dat er zulke "leuke" reacties worden geplaatst op iets dat serieus bedoeld is... Niet echt dus wat mij betreft... een grapje is leuk, maar wellicht kan je er ook dan nog een opmerking bij plaatsen waar Laura misschien net iets meer aan heeft... ik stuur wel een pb'tje Laura Haha!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 14:36

Vikki, ik heb al een aantal keer serieus gereageerd op Quincy's problemen (met longeren, opstijgen en zonder zadel rijden Frusty ) zonder dat ik daar enige zinnige antwoorden op heb gekregen. Daarmee is mijn animo om haar vragen serieus te nemen wel enigszins over. Dit is de persoon die vertelde dat haar paard bang was voor de zweep mety longeren op de rechterhand, en daarom naar haar toekwam om getroost te worden Frusty Dan houdt het voor mij echt op. En ja boor, ik geloof ook in depressieve paarden (heb Trammelant zo gezien), en TLC helpt absoluut. Dus behalve die kippensoep, ook wat borstelen en aantutten *LOL*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 14:40

Aha...dan begrijp ik de reacties wat beter...maar iig...depressieve paarden geloof ik wel in...Escala heeft volgens mij ook een winterdipje... Haha! En een ik mis Eclipse dipje misschien... Knipoog Maar goed, aandacht en afleiding en lekker zoveel mogelijk naar buiten kan volgens mij nooit kwaad... dus dat als opties voor het (evt.) zielige paardje Lachen
Laatst bijgewerkt door vikki op 20-12-02 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 14:43

zijn we het weer helemaal eens *aanstekers en peace on earth*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:57

Banjer heeft ook zo'n periode gehad... en ze is er bovenop gekomen door rust en Bachbloesemremedies....

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 10:34

Het is mijn paard niet hoor. Die van de staleigenaresse. Ze hebben het paard ook al eens weer naar een school gestuurd (waar ze paarden inrijden) omdat ze niet te houden was bij het rijden. Maar het is en blijft de moeder van mijn paardje en haar zie ik ook wel graag dus blijf ik haar complimentjes geven en zo... Maar je kan echt niet meer met haar rijden. De beste amazone kan wel met haar rijden maar ze is toch wel heel moeilijk. De eigenaars willen haar niet wegdoen. Ze gaan der nog wat mee fokken. Maar wat ik wel opmerk is dat, als ik roep ze wel al bij mij komt. Anderen zal ze nog bijten. Is dat dan omdat ik zo lief tegen haar ben of hoe komt het. Dat zal wel zeker. Maar van de eigenaresse moet ze niets meer weten. Als die op de wei komt loopt ze weg.

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, ryukapple en 37 bezoekers