cabochon*pretendent?iemand ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

cabochon*pretendent?iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 19:27

iemand ervaring met deze combinatie,weet dat dat bij van norel van daan komt,wou graag weten hoe ze over het algemeen qua karakter zijn,en hoe ze over het algemeen onder het zadel zijn.
Ook een behoorlijke sprong?

vast bedankt n

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:18

Geen ervaring met deze combinatie, maar ik ken een Pretedent, en dat is een paard met een super karakter.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:38

en ken een paar Cabochons en die zijn niet de makkelijksten maar dat betekent natuurlijk niet dat ze allemaal zo zijn.
en Christa Laarakkers heeft zowat een hele stal vol Cabochons, heb ik een aantal van gezien en die kunnen allemaal super bewegen!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 18:18

nog andere mensen die mij kunnen helpen?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:14

Citaat:
Ook een behoorlijke sprong?


Vergeet dat maar!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 10:41

Het exterieur is niet mijn smaak...ik vind de pretendents niet zo heel mooi. Da's smaak natuurlijk, dat kan voor iedereen anders zijn.
HEb een clinic van Christa gezien onlangs, en daar had ze 2 bij haar, de ene was heel erg ril en schrikachtig, de ander (die Luzelma) was wat koeler, maar nog steeds niet makkelijk...

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 11:00

Nou wel toevallig zeg! Daar hadden we het nu juist gisteren over op de cursus met Johan Hamminga.

Over welke hengsten nou interessante (op dressuurgebied) nakomelingen gaven. Daar kwam o.a. uit dat Cabochon altijd hele goede merriestammen heeft mogen bedienen. En dat dat waarschijnlijk ook een van de redenen was, dat er een leuk aantal getalenteerde nakomelingen van kwamen en dat deze nakomelingen daarnaast op goede trainingstallen stonden, waardoor ze nog verder in 'the picture' gereden werden. Hij noemde toen een aantal hengsten die bij deze nakomelingen bijna altijd terug te vinden waren in de moederlijn en daar hoorde o.a. Pretendent bij. Johan zei dat de interessante nakomelingen van Cabochon haast altijd een Pretendent in de moederlijn hadden staan. Tevens noemde hij nog 2 andere hengsten, maar daar kan ik even niet zo snel opkomen. Hij gaf tevens aan, dat een groot aantal daarvan ook iets aparts over zich hadden. Dat was mij zelf ook al opgevallen tijdens een presentatie van Cabochon-nakomelingen op de hengstenkeuring (maar dan kiezen ze natuurlijk ook de beste). Maar dat waren dus echt gave beestjes Kwijl .

Dus met andere woorden: gisteren hebben we besproken dat Cabochon x Pretendent vaak een goede combi was. Maar zoals Troef al zei: op dressuurgebied en niet op springgebied.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 11:34

Mijn ervaring is dat als er voor normaal geld een paard met deze afstamming te koop is,
dat het vrijwel altijd brandhout is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:47

ik ben nu voor mensen een cabochonX pretendent aan het rijden!! gho echt toevallig. het is een erg goed paard waar ze hoge verwachtingen van hebben, de enige reden dat ik ermee aan het rijden ben is dat meneer niet echt heel erg braaf is! maar daar staan ze ook wel een beetje bekend om de cabochons.
springen hoef je echt niet met ze te doen want daar snappen ze niks van.

veel succes. groetjes

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:03

Een vriendin van me heeft een cabouchon merrie, ontzettend braaf dier! Niks moeilijks an, bombproof en werkwillig, niet moe te krijgen, wel beetje flegmatiek.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:56

letizia80"]
Geen ervaring met deze combinatie, maar ik ken een Pretedent, en dat is een paard met een super karakter.
[/quote]


[quote="Dees schreef:
Het exterieur is niet mijn smaak...ik vind de pretendents niet zo heel mooi. Da's smaak natuurlijk, dat kan voor iedereen anders zijn.


Dit is het paard waar ik het over had, zoals Dees zei, smakekn verschillen, maar ik vind dit toch echt een mooi paard, alleen de foto is niet zo duidelijk Haha!
Het linker paard
Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:58

Sorry, het bovenstaande berichtje is van mij en niet van m'n zusje, foutje Haha!