Iemand van 16 mag niet moe zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Iemand van 16 mag niet moe zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 12:30

Ik heb vandaag op m'n stage nogal wat kritiek aan mogen horen,
en met het meeste ben ik het er niet mee eens.
Ze hadden het nl oa over een ochtend dat ik zei dat ik zo moe was.
ze wisten dat mijn broertje de avond ervoor een brommerongeluk had gehad,en die ochtend in het ziekenhuis aan de waakapparatuur lag met inwendie bloedingen.
ja sorry,maar dan lig ik niet de hele nacht heerlijk te slapen en kom ik de volgende ochtend vrolijk en uitgerust op m'n stage.
Maar daar dachten zij anders over:
'Je bent 16,kom op zeg,iemand van 16 zegt niet:'Ik ben moe',
die is nog jong en zit vol energie,en als je dan zegt dat je moe bent...
Je bent 16 hoor,je bent jong!'
Dat was dus kritiek,ik was een keer moe.

Verder nog dat ik de laatste tijd minder actief was,ja sorry,ik heb hersenletsel van een aanrijding,als ik me druk maak,word ik duizelig,
en dat weten ze ook.
Nee,ik deed minder,en dat viel ze tegen....
Bij de vogels ben ik een keer bijna van m'n stokje gegaan,maar oke.
En ik ben de hele dag aan het werk,ben ook best druk bezig,
en ik ben eigenlijk blij dat er alweer zoveel lukt,
maar nee,ik doe te weinig.

En dan ook nog dat ik een keer 10 voor 5 weg gibng in plaats van 5 uur.
Nee,dat kon niet,want ik had het niet 's morgens al gemeld.
Om 10 voor 5 vroeg ik of ik weg mocht,want ik had niks meer te doen,en dan zou ik om 5 uur mee kunnen naar de manege.
Het mocht wel,maar ze vonden het toch onredelijk.

Sorry,maar ik maak me best wel boos,ik doe vet m'n best,ondanks dat ik rustig aan moet doen,en dan krijg ik dit.
Wat vinden julie van deze redenen?
Overdreven of hebben ze gelijk?


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:36

ik vind dat hun overdrijevn...
iemand van 16 kan net zo goed een keer moe zijn als iemand van een andere leeftijd, moe zijn heeft niets met je leeftijd te maken.
kan je niet aan een ander stageadres komen? want dit lijken mij niet al te prettige werkomstandigheden...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:36

Is niet te beoordelen, omdat wij het verhaal maar van 1 kant horen. Mag ik aannemen dat je wel meteen gereageerd hebt, en bijvoorbeeld nog even de reden van het moezijn en het lagere werktempo aangekaart hebt?
Als ze in jouw ogen echt onterecht zeuren, dan zou ik toch even met m'n stagebegeleider vande opleiding gaan praten als ik jou was. Die kijkt er ook wat frisser tegenaan als buitenstaander.

Hou je taai he, en beterschap voor je broertje.
Sonja

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:43

Hoi
Vervelend voor je om zoveel kritiek en onbegrip te horen te krijgen... Misselijk
Bij wat voor soort bedrijf loop je stage? Ik weet dat ze in de dierenwereld erg hard voor je zijn, vaak geld nog de regel "met dieren werken is een luxe beroep dus hoeft er niet naar betaald te worden en werk je vaak erg lange dagen".
Als ik jou was zou ik contact opnemen met je stagebegeleider op school en uitleggen dat je stage niet zo lekker loopt door omstandigheden, misschien kunnen zij wat voor je regelen?
Ik ben namelijk ook een tijd lang erg ziek geweest en toen hoefde ik maar halve dagen stage te lopen ipv. hele dagen, dan kun je het wat beter volhouden! Knipoog
En vergeet niet, als je echt in de dieren wilt werken dan lukt het je wel hoor!!
Clown

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:47

Weten ze op je stagebedrijf waarom je vaker moe bent, en minder kunt doen? Als dat zo is, vind ik niet dat ze jou daarop mogen aanvallen.
Misschien tijd voor een gesprek met iemand van school en van je stagebedrijf?

* To Belg, or not to Belg *

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:52

Tja ik zeg altijd maar zo: meer dan je best kun je niet doen.
Ik heb zelf hypoglykemie, waardoor ik ook vaak moe ben. Ik ben 23 en krijg dan ook vaak de opmerking: 'je bent een jonge meid hoor!'.
Daar kan ik best wel sneu van worden soms, vertel dat mijn lichaam maar, ik ben niet voor mijn lol vaak zo moe, of wel dan?
Wel is het belangrijk om mensen die dat aangaat (zoals de mensen van je stage) uit te leggen waarom je moe bent.
Sterkte!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:54

je moet er wel waakzaam voor zijn dat het geen gewoonte wordt, want dat kan snel gebeuren.

Amor Vincit Omnia

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:57

Ik ben het eens met sonja. Maar: meestal kaart men tastbare dingen aan, om juist een algeheel plaatje te willen schetsen. Wellicht zouden ze meer begrip hebben voor de door jou beargumeneerde kritiekpunten, als het algehele plaatje verder wel klopte

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:54

tuurlijk mag je moe zijn.
ik ben ook heel vaak moe.
so what?
ik snap heel goed dat je dan niet goed kan slapen. Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 14:34

Tuurlijk kan het een keer, zeker onder deze omstandigheden. Maar ik ken ook genoeg jongeren die vaak genoeg zeggen moe te zijn. Dan heb ik wel zoiets van...hallo Lachen je bent nog hartstikke jong, en nu al zeggen dat je moe bent...wat moet daar van komen als je ouder wordt? Verward

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 17:45

Ik heb de redenen wel eens verteld,maar zei het vanmiddag nog maar een keer.Nou,je wilt niet weten wat hij zei!
Hij werd boos omdat ik me er zogenaamd onderuit wilde praten,
het was achterafgelul,en daar had hij een hekel aan,
en hij praatte een half uur,terwijl ik degene was die iets probeerde te vertellen,en daarna was het 'discussie gesloten' en kon ik weg gaan.
Ik moet nog vier maand,en ik moet een goede stagebeoordeling hebben.
Ik vond het altijd wel leuk,en dacht ook dat ze wel tevreden over me waren,want ik doe altijd m'n best,maar goed.
K heb er nu helemaal geen zin meer in.

Ze wilden me eerst niet aannemen,omdat ze geen goede ervaring met stagaires hadden,
kan ik me nu heel goed voorstellen,
volgens mij krijgen ze alleen positieve ervaringen van een stagaire die wonderen kan...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:16

tuurlijk mogen 16 jaarige moe zijn, wat is er mis mee? ik ben niet vaak moe maar soms ben ik wel echt bek-af en ik ben ook 16 Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:19

XoNo schreef:
Tuurlijk kan het een keer, zeker onder deze omstandigheden. Maar ik ken ook genoeg jongeren die vaak genoeg zeggen moe te zijn. Dan heb ik wel zoiets van...hallo Lachen je bent nog hartstikke jong, en nu al zeggen dat je moe bent...wat moet daar van komen als je ouder wordt? Verward
Slaaptekort misschien?

Ik ben behoorlijk vaak erg moe omdat ik gewoon veel te weinig slaap.

Ik ben ook van mening dat hun toch wel erg overdrijven, ik neem aan dat ze de omstandigheden weten?

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:30

ik heb zo'n hekel aan mensen die dat zeggen. zelf ben ik de laatste weken ook ontzettend moe geweest, en dan kan ik wel maar 16 zijn... de laatste week (sinds ik weer thuis ben) merk ik dat pas erg omdat je de weken dat je wat moet doen steeds maar door gaat. (ik tenminste wel) en als je dan rust heb dan voel ik pas hoe erg moe je ben..
Ik vind ook met stages zo, je komt vanuit de schoolbanken en je bent helemaal niet gewent om te werken, en ineens word er wel van alles van je verwacht. ik vind het onzin dat je niet moe kan zijn.

en tuurlijk zijn er mensen die bij alles al zeggen van nee ik ben moe. die geen reet doen omdat ze dan moe worden enzo. maar ook jou redenen daarbij vind ik dat ze echt wel wat meer rekening kunnen houden hoor.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 09:49

Hij zei dat toen ik zei dat ik moe was,dat niet de keer was dat mijn broertje een ongeluk had gehad.
Maar ik weet nog wel dat toen ik dat zei dar een goede reden voor was.
Ik weet dan even niet meer wat,
maar ik heb de laatste tijd meer vervelende dingen meegemaakt,
oa die aanrijding dus,waarna ik een nacht wakker lag van de pijn,en bij mijn oma was ingebroken,dus moesten we daar weer dingen voor regelen enzo,maar ik bedoel gewoon,
ik weet dan niet meer wat,maar ik weet wel dat daar toen een goede reden voor was.
En als hij het zoooo erg vind dat ik moe ben,had hij eerst moeten vragen waarom,en dan pas oordelen,vind ik.
Maar ik ga er verder niet moeilijk over doen,ook niet op school.
Want ik maak het probleem voor mezelf alleen maar groter,wanneer ik er
tegen in ga.Dat was gisteren ook al zo.
Dus ik laat het verder,ik wil er nu niet een heel drama van maken.
Ik kan best tegen kritiek,ik ben er meestal blij om dat ze zoiets gewoon zeggen zodat ik er wat aan kan doen,
het moet alleen wel terecht zijn.
En niet boos worden om zulke kleine dingen.
Andere medewerkers gaan soms om kwart voor vijf weg,en als ik beleefd vraag of ik 10 voor 5 weg mag,dan is dat onredelijk.
Maar goed,ik hoop voor ze dat ze het nog 4 mnd met me uithouden,want meer mn best als dit kan ik niet doen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 12:59

Ach, ik ben al 17, ik mag wel moe zijn Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 15:52

ik zou eens op school gaan praten,ik bedoel je hebt goede redenen om moe te wezen dus ik vind dat ze eigenlijk niet zo veel te klagen hebben en trouwens je loopt daar stage dus....

keep calm, I'm engaged!!! <3

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 16:40

Ja,maar door er tegen in te gaan,wek ik alleen maar meer ergernis op.
Ik kan het op school wel zeggen,maar ik wil toch niet dat die verder iets doet,dus heeft dat niet zoveel zin.
Ik laat het verder hangen.
Ik wilde alleen even weten wat jullie van deze redenen vonden.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 16:44

Je moet het wel even melden hoor op school dat het contact niet zo lekker op stage verloopt. Dan weten ze het in ieder geval.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 16:56

mijn ouders zijn ook zo, die hebben het liefst dat ik 6 dagen per week 10 uur per dag werk, dat kan wel omdat ik jong ben.....
ja daag, en dan overspannen worden zeker! als je jong bent kun je echt wel moe worden hoor!
ik hoor van meer mensen dat hun stage niet positief verloopt, maar vaak ligt het dan niet aan hun zelf, want bij een ander bedrijf klikt het dan wel....

kortom, leg het uit aan je stagebegeleider, probeer het op te lossen, let op dat je niet overspannen daar weg komt, en zoek eventueel een andere stageplaats! dan doe je er maar wat langer over, so what! het ligt w.s. niet aan jou!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 16:58

Yootha schreef:
Je moet het wel even melden hoor op school dat het contact niet zo lekker op stage verloopt. Dan weten ze het in ieder geval.


Ach ja,mijn stagebegeleider kan het hier ook lezen,
is nl ook een bokker.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:22

Ik zou er niet van uitgaan dat ze het ook leest en noteert hoor Haha!
Gewoon even melden op school...Just for sure!

En wat die stage betreft; even doorzetten en net doen of je gek bent...(niet op ingaan en gewoon 'braaf' doen wat er gevraagd wordt.) Je bent uiteindelijk toch afhankelijk van hun oordeel(of niet?)...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:32

SuperPepeijn schreef:
je moet er wel waakzaam voor zijn dat het geen gewoonte wordt, want dat kan snel gebeuren.


Sorry, die opmerking snap ik niet. 'Moe zijn' kan tot een gewoonte worden? Zoals Cody al zegt: je bent niet voor je lol vaak moe. Ik krijg ook niet de indruk dat Lindy er zelf blij mee is dat ze wel eens moe is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie