Wilgentakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Wilgentakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 00:11

Bij ons zijn ze de wilgen aan het snoeien. Fleur vind die takken heerlijk. Ze eet ze helemaal kaal.

Maar nou hoorde ik dat er een soort pijnstiller in zat? Verward Ik heb er zelf nog nooit van gehoort. Misschien hier wel iemand?



prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:18

Hoi, er zit acetylsalicylzuur in (mooi woord!), dat is een grondstof voor aspirine. Het is inderdaad licht pijnstillend en koortswerend, maar in kleine hoeveelheden (en in de schors van de takken zit niet echt heel veel) kan het geen kwaad, dus zolang ze nog geen hele wilgenboom opeet Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:19

Heb ik ook nog gehoord, en soort asprientje voor paarden waar ze lekker high van worden. Verklaart in ieder geval het enthousiasme waarmee m'n knolletjes m'n treurwilg helpen snoeien, vooral m'n merrieveulen, die gaat er zelfs voor op twee benen lopen!!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 02:04

Wat er dan ook in mag zitten. Paarden vinden het heerlijk. Die van mij helpen ook mee snoeien. Zij beginnen er al mee, voordat wij er mee beginnen.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:27

hmmm ik had bij het wisselen van de tanden een strok van een wilg in mijn stal liggen (neej niet de hele strok dat past niet )
maar dan konden ze daar op knabbelen voor het wisselen. om 2 redenen eigenlijk:
1 wilgenhout splintert niet maar schert waardoor je geen splinters krijgt (in de mond)
2 misschien dat die zuur ook wel helpt maar dan zou ie wat promptertje zegt een hele boom of 2 op moeten eten dus dat lijkt me niet.
waarschijnlijk is wilg gewoon lekker.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, mirriejj en 128 bezoekers