7 dagen per week

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 23:16

7 dagen per week naar je paard. Wie doet dat? En hoe doe je dat met werk, echtgenoot/ vriend en kinderen? Of hebben jullie een andere oplossing gevonden?


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:19

Wij doen het. Haha!
Ik, m'n zus en m'n moeder rijden(wel ieder op een andere dag)iedere dag twee uur.Wij zijn dus met z'n drieen, alleen zou ik het denk ik niet halen.
En kinderen die heb ik nog niet dus dat is al handig Haha!

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:20

Ik heb dat precies anderhalf jaar volgehouden. Toen stortte ik in, op alle fronten Huilen

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:22

ooooh, mijn favo onderwerp. Ja, ik zie mijn paarden 7 dagen per week. Elke ochtend tussen 6 en 7 begint dat feest. Kom ik later met het voer langs dan breken ze de tent af. Dus voor mensen die denken dat paarden-bij-huis een droom is, je moet niet van uitslapen houden Haha!

Ik zelf moet het qua rijden van het weekend hebben want ik ben altijd laat thuis. Nu in de zomer lukt het soms nog om 's avonds te rijden. Gisteren nog een heerlijke bosrit gemaakt !

Mijn man rijdt de paarden door de week. Hij werkt parttime zodat hij tijd heeft om de paarden te verzorgen op de dag en te rijden. Ik voer ze 'smorgens. Daarna zetten we ze in de wei. Harold haalt ze daar 's middags weer uit. Hij mest ook de stallen uit Lachen

Wij hebben er bewust voor gekozen om niet allebei een full time baan te hebben omdat de verzorging van de paarden dan in de knoei zou komen. Het is toch een beetje te vergelijken met het hebben van kinderen. Die kan je ook in de chreche stoppen, maar dan heb je er minder lol van !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-26 23:23 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:25

Zoals je misschien weet heeft Dick pas sinds september vorig jaar een paard, Milena had ik toen al ruim een jaar; Dick deed toen nog niks met de paarden.

Toch ben ik vanaf de eerste dag dat ze van mij was 7 dagen per week naar haar toe gegaan. Ze staat ook NOOIT een dag stil. Dat wil niet zeggen dat ze elke dag onder het zadel moet, maar ik vind het GEEN STIJL tegenover een paard (een loopdier van nature) om het in een hokje van 3x3 (als 'ie mazzel heeft) te laten staan!

Dit houdt in:
Doordeweeks ben ik rond 18 uur thuis, en Dick een half uurtje later. Heb ik dus effe tijd om te koken (boodschappen doe ik 1x per week, en ik maak een eetrooster, zodat degene die het eerst thuis is kan beginnen met eten maken). Dus rond half zeven zitten we met het bordje op schoot op de bank, effe een hapklaar brokje nieuws (2Vandaag) meepikken. Na het weer gaat de vaat in de vaatwasser, en kleden we ons om. Naar de paarden, verzorgen, rijden/longeren, mesten, voer klaarzetten etc.
Rond 22.30 a 23.00 uur weer thuis. Nog effe wat drinken, Bokken, en dan maffen.

In het weekeinde zitten we vaak de hele dag bij de paarden. Lekker lange buitenritten (uurtje of vier is geen uitzondering) in bos of duinen/strand.... Heerlijk!

En sinds september vorig jaar is het alleen maar leuker EN makkelijker geworden, omdat we het nu samen doen. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet te klef wordt en dat mensen je met z'n tweetjes als 1 gaan zien.

Is best te doen hoor, twee fulltime banen en twee paarden. Verwacht alleen niet al TE veel van je sociale leven verder.....

Sonja

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:33

In de zomer zie ik mijn paardjes soms een hele week niet. Het is te heet om dan te gaan rijden. Voor mij geen plezier en voor hun al helemaal niet. Ze staan dan ook op een heeeel groot weiland en hebben alle ruimte om te rennen, spelen, enz. Niet dat ze dat doen, want ze staan de hele dag onder een boom te doezelen *LOL* . De enige tijd wanneer ik ze rijd in de zomer, is als het volle maan is en we gaan een nachtrit maken. In het najaar, winter en het voorjaar wordt er wel gereden.
groetjes...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:34

Wij hebben 2 paarden, 2 kinderen en mijn man werkt full-time beide paarden staan op een andere stal de 1 in Amsterdam op een westernstal de ander in Lelystad op een trainings-africhting-pensionstal voornamelijk gericht op dressuur en beetje springen...
Als mijn oudste op school zit gaat de jongste naar de oppasmoeder en dat doe ik 3x in de week, dan maak ik dag van 9.30 op stal en 14.15 naar huis en kinderen op halen, op 2 dgn in de week ben ik de hele dag thuis met de kinderen en ga ik 's avonds naar mijn paard. Op de 2 vd dagen dat ik overdag ga, gaat mijn man 's avonds en voor de andere dagen heeft hij een bijrijdster, hij gaat direct vanuit zijn werk.

Op zaterdag heb ik een ruime dag bij mijn paard en doe 's avonds de boodschappen met de kinderen samen...op zondag heeft mijn man les en heb ik 2 uurtjes 's middags bij mijn paard die ik dan een rustdag geef samen met zijn shetvriendje.

Bokt is geloof ik het weinige sociale leven dat ik heb *LOL* en wat telefoongesprekken met familie en op bezoek bij de buren na... *LOL* De buren hebben een boot en die hebben precies hetzelfde gebeuren, hebben nu ook een huis met aanlegsteiger gekocht Lachen

Zo ziet de week er zo'n beetje uit....
op echte hectische dgn kan ik om 1600 lekker in slaap vallen Dromen Gaaaap

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:35

O maar dat vind ik niet zielig, dan staan ze lekker buiten. Maar die mensen die een paard gewoon hele dagen in een hok laten staan.... GRRRRR!

Ik vind dat je niet moet zeuren van "agossie, dat paard moet wel drie uur lopen...."
Over de meeste paarden zou je moeten zeggen: "agossie, die staat 23 uur per dag op stal...."

Sonja

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:40

ik zie jino wel iedere dag haha ze staat zo centraal dat ik nietom haar heen kan, haha nou ik kom niet elke dag bij haar ze staat de hele dag in de wei
en mn ouders/broer willen het water nog wel doen voor me.. en ik doe het ook vaak zat zelf
dus echt niet 7 dagen per week..
wel 5 denk ik

"Some memories are best forgotten"

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 07:27

ik zie Lois ook iedere dag. ik werk van 7.00 tot 15.30 en soms 16.00. ik ben dan tegen 4 uur half 5 bij de stal waar ik 1 a 2 uurtjes met Lois bezig ben. Soms trainen in de bak, dan het bos in en als ik niet rijd dan wat Parellien, freestylen of vrijheidsdressuuroefeningen zodat we toch samen wat bezig zijn. Om 7 uur zet de boer waar hij staat hem in het weiland en meestal haal ik hem er s-middags zelf ook weer uit (anders doet de boer het als ik wat later ben).
Nu met het warme weer ga ik wat vaker tegen 8 uur. Kan voor mij dus gemakkelijk in combinatie met mijn werk omdat ik om 7 uur mag beginnen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Sandra_H

Berichten: 2711
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 07:55

Ik ga elke dag naar Sam. Nu hij (tot sept/okt) op het land staat doe ik ook wel eens een dagje niets maar dan ga ik er wel heen en poets en trut een beetje met 'm. Als ik wel wat ga doen (rijden, freestyledingetjes, wandelen) doe ik dat meestal 's-avonds. Dan ben ik zo'n beetje bezig van 1900-2200 uur. Dat komt ook omdat het land een half uur stappen van stal (en dus de bak) is, dus daar zit een uur wandeltijd bij. In de stalperiode (okt-mei)doe ik sowieso elke dag iets met hem. Liefst eind van de middag of 's-avonds, want overdag staan de paarden bij ons buiten in grote paddocks (en wel zo groot dat ze flink heen en weer kunnen racen als ze dat willen) en dan laat ik 'm liever daar staan, zodat alles wat ik met hem doe extra is zeg maar.
Ook dan ben ik wel zeker drie uur bezig, maar dat is ook inclusief m'n sociale contacten op stal Haha!
Ik werk parttime, 22 uur zo verdeeld dat ik zelf m'n dochter naar school kan brengen en weer halen. Op woensdag ben ik vrij, en sinds ik Sam heb gebruik ik die vrije ochtend om op stal te helpen met uitmesten (vinnik leuk Haha! ).
Met m'n werk is het dus makkelijk te combineren, m'n echtgenoot weet hoe belangrijk het voor me is en wist voor we hier aan begonnen dat ik er veel mee bezig zou zijn en dat vindt ie niet erg. M'n dochter rijdt ook (nog niet op Sam, ze rijdt nog maar net maar van de winter wil haar op hem laten lessen) en heeft inmiddels een aantal vriendinnetjes op stal dus dat scheelt.
Ik heb wel een meisje dat in geval van nood Sam kan doen, ik ben er tot nu toe 1 dag niet geweest en toen heeft zij hem gereden. Misschien dat zij hem na de zomervakantie een dagje per week gaat doen, maar dat is niet omdat het nodig is ofzo. Ik kan Sam met een gerust hart aan haar overlaten, ook omdat ik weet dat de anderen op stal een oogje in het zeil houden.
Tijd voor andere hobby's ofzo heb ik niet meer, ja, ik zit elke avond wel op bokt, maar verder niet meer echt. Maar dat vind ik helemaal niet erg, want dit is wat ik al m'n hele leven wilde en daar heb ik dus veel voor over Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 08:21

Citaat:
Op 2001-06-26 23:22, schreef Marianne:
ooooh, mijn favo onderwerp. Ja, ik zie mijn paarden 7 dagen per week. Elke ochtend tussen 6 en 7 begint dat feest. Kom ik later met het voer langs dan breken ze de tent af. Dus voor mensen die denken dat paarden-bij-huis een droom is, je moet niet van uitslapen houden Haha!

Ik zelf moet het qua rijden van het weekend hebben want ik ben altijd laat thuis. Nu in de zomer lukt het soms nog om 's avonds te rijden. Gisteren nog een heerlijke bosrit gemaakt !

Mijn man rijdt de paarden door de week. Hij werkt parttime zodat hij tijd heeft om de paarden te verzorgen op de dag en te rijden. Ik voer ze 'smorgens. Daarna zetten we ze in de wei. Harold haalt ze daar 's middags weer uit. Hij mest ook de stallen uit Lachen

Wij hebben er bewust voor gekozen om niet allebei een full time baan te hebben omdat de verzorging van de paarden dan in de knoei zou komen. Het is toch een beetje te vergelijken met het hebben van kinderen. Die kan je ook in de chreche stoppen, maar dan heb je er minder lol van !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-26 23:23 ]
</font>


Ik heb de paardjes ook thuis staan en vooral de nieuwste heeft een biologisch klok die nog wel eens van slag is, gisteren stond hij om 4.45 uur al te slaan tegen zijn deur omdat hij de wei in wilde.

Ik werk van 7.00 tot 12.30 en de middagen kan ik dan uitmesten, drollen wippen, rijden en de paddocks, bak e.d. bijhouden.

Marianne, gave paarden hebben jullie hoor! Cool
Ik herkende je meteen, je bent tot nu toe zo'n beetje de enige serieuze westernruiter die ik in Soest heb zien rijden Haha!


_________________
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-06-27 11:06 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 08:52

mijn streven is om in iedergeval om de andere dag te gaan. Ze staat 24 uur buiten, dus dat is wel lekker.
In de winter zal er waarschijnlijk verandering ik gaan komen aangezien ze dan waarschijnlijk op stal of in een stal met uitloop komt

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 08:59

Ik heb ze bij huis, dus als ik thuis ben zie ik ze Haha!
Dagelijks rijden is een heel ander verhaal...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:29

Ook ik kan het gelukkig combineren. Mijn vriend en ik hebben allebei een full-time baan. Ik ben klaar om 16.45 en ga dan meteen naar mijn paard. Als ik flink doorwerk (hij staat op een pensionstal dus ik hoef alleen maar beweging te geven) kan ik om 19.00 weer thuis zijn. Mijn vriend heeft dan het eten klaar zodat we ook nog van onze avond kunnen genieten. Maar ja, nu het langer licht is wil ik nogal eens blijven hangen Party!! Sociaal leven, wat is dat?? Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:34

Naast mijn fulltime (40+) baan zie ik mijn paard elke dag. Hij komt overdag al zijn stal uit en savonds dus nog eens als ik er ben. In augustus heb ik hem 5 jaar en ik heb nog nooit een dag geen zin gehad. Tijdens de standstill kom ik mijn paard dus alleen even 2 seconden zien, maar niks met hem doen. Dat was voor mij echt niet leuk.
Het uitmesten en voeren wordt voor mij gedaan, dat scheelt weer tijd.
Geen bijrijder voor mij dus en die komt er ook niet. Overigens geef ik mijn paard liever niet uit handen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:05

Mijn paarden staan bij huis, en ik red het prima qua tijd.

S'ochtends vroeg op, paarden voeren en naar de wei brengen.
En 's avonds weer voeren, waterbak schoonmaken, uitmesten, rijden en longeren.

Tuurlijk, voor andere dingen is er minder tijd. De tv staat vrijwel nooit aan, vrienden moeten vaak ook ff wachten, maar ik heb het er graag voor over en het lukt me tot nu toe prima.

Ik ben juist blij dat ik ze niet op pension heb (m'n portomonnee ook). Lekker thuis, je kan erheen wanneer je wilt, geen bemoeienissen en in de wei vermaken ze zich ook prima.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:31

's winters zeker elke dag, mijn paardje is dan geheel van mij afhankelijk voor haar noodzakelijke beweging, 's zomers zo vaak als mogelijk is, dan staat ze toch 24 uur in de wei, maar ben ook in de gelukkige omstandigheid dat mijn oudste dochter net zo'n paardengek is als ik, dus ik sta er niet alleen voor

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 13:56

Ben er ook elke dag en als ik eens een dagje niet kan, echt niet kan, vraag ik of iemand anders even kan kijken hoe het met de beessies is. Ze zullen wel een wond hebben....

Bij mijn nieuwe stal moet ik zelf uitmesten, dus als ik niet kan moet ik wel zorgen dat iemand anders dat voor mij doet.

Ik werk tot ongeveer vijf uur, dan meteen naar stal, 2 boxen uitmesten + weilandjes uitmesten (hoeft niet iedere dag, maar zo hou je het een beetje bij), waterbak bijvullen en met in ieder geval 1 van de 2 paarden iets doen. De ander wordt dan meestal wel gepoetst, ff tutten en aandacht geven.

Ik ben meestal tussen half negen en negen uur thuis en moet dan nog eten. Tja. Een manier van leven dus! *LOL*

1 dag in de week doe ik met allebei niets en dan ben ik dus veel eerder thuis. Een bijrijder voor Toon wil ik zowiezo niet (blijf af!!! }> ), en voor Kaminka ben ik nog erg in dubio. Eigenlijk liever niet, maar ja.... Ach wie weet!

Maar ik ga elke dag met plezier naar ze toe!

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:56

Ik ga ongeveer 5 keer per week naar mijn paard. Ik werk tot ongeveer 18.00 uur, woon gelukkig praktisch naast mijn werk. Ongeveer half acht / acht uur rijd ik naar de stal, Amsterdam-Castricum is een half uur met de auto. Ik hoef alleen op zondag uit te mesten, de rest van de week wordt dit gedaan door de boer, die haar ook buiten zet en binnenhaalt. 's Winters met de anderen op het zand, 's zomers in de wei. Ze heeft een stal met uitloop. Kortom, als ik een keer niet ga, komt ze niks te kort. Maar voor dit alles moet je wel de rit van en naar Castricum voor lief nemen.

Ja, ik gruwel ook van pensionstallen, gouden gevangenissen waar een paard als het meezit 7 keer per week even uit mag.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:23

[quote]
Op 2001-06-27 08:21, schreef Sjuimpje:
Marianne, gave paarden hebben jullie hoor! Cool
Ik herkende je meteen, je bent tot nu toe zo'n beetje de enige serieuze westernruiter die ik in Soest heb zien rijden Haha!

Hoi Sjuimpje,
toch zijn er Soest best meer serieuze western ruiters hoor. Alleen al in onze vriendekring zitten er diverse. Meermalig Nederlands Kampioen Doris Monnich om maar eens een voorbeeld te noemen ! Stamt allemaal nog uit de tijd dat er op de (toenmalige) Blacks Ranch nog fatsoenlijk western les werd gegeven.

Trouwens, vertrekken jullie altijd met zoveel geweld van het erf?!? Passeren in stap heb ik altijd geleerd Haha!

groetjes
Marianne

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-27 22:24 ]</font>


banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 23:14

Ik ga echt niet elke dag hoor. Mijn paardje heb ik deze week naar de creche gebracht (bij jos op de JD ranch) en dan hoef ik niet elke dag te gaan kijken. Ik ben maandag geweest en heb toen heerlijk gepoetst en geknuffeld. Morgen ga ik pas weer, maar ik hoef me totaal geen zorgen te maken, want Banosh wordt goed verzorgd en heeft het prima naar zijn zin. Lovers Tis net een peuterspeelzaal zo he?! Alleen breng ik mijn paard weg om meer tijd voor mijn man te hebben en de ander brengt juist zijn/haar kids weg om meer tijd voor het paard te hebben. Pling hahaha

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 00:54

Ik ga zo'n 4 keer per week naar Dibbes toe, de eigenaresse gaat de andere dagen. Soms staat hij ook weleens een dagje stil ,maar dat is alleen nu in de zomer nu hij op het land staat, anders komt hij toch wel iedere dag zijn stal uit. Als we niet rijden dan gooien we hem wel los of longeren hem. Maar de zomer is ideaal, hij staat lekker op het land en werken.... Nou dat doet hij liever niet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers