Zit tussen mijn vader en vriend in!!! (CULTUUR)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Zit tussen mijn vader en vriend in!!! (CULTUUR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 19:17

Hallo,

Zoals hier eerder vermeld heb ik een topic gehad over gemengde relatie's.
Of dat nu goed kan gaan of niet.

Ik heb hier heeel veel reactie's over gehad.

Ik zal even jullie geheugen opfrissen:

Mijn vriend en ik zijn 3 1/2 jaar samen.

Hij doet alles waar hij zin in heeft en ik mag helemaal niets.

Nu heb ik hier een goed gesprek met hem over gehad en heeft hij besloten dat hij moet gaan verranderen en mij meer vrijheid moet geven.

Ik dacht he he dit gaat misschien wel de goede kant op maar nu het volgende........

Mijn vader is verschrikkelijk kwaad op mijn vriend!! Boos! Boos!

Mijn vader is kwaad om de volgende dingen:

-Hij is kwaad omdat er al een half jaar een cadeautje voor mijn vriend klaar ligt maar nog steeds niet op gehaald heeft.

-Dat hij al 8 maanden niet langs is geweest bij mijn ouders.

-Dat ik altijd thuis zit en dat hij uit gaat.

-Dat hij altijd de telefoon opgooid als hij kwaad is.

Mijn vader heeft het helemaal gehad met mijn vriend. Huilen Huilen

Ik kan het heel erg goed begrijpen van mijn vader hoor.

Maar mijn vriend durft niet langs mijn ouders te gaan omdat hij bang is voor een ontzettende preek van mijn vader.

(heeft er al een paar achter de rug)

Hij is bang dat hij door het lint gaat tegen mijn vader.

Ik zit er gewoon midden in!!

Nu heeft mijn vader in een boze opmerking gezegt dat mijn vriend NIET WELKOM is met de kerstdagen en met oud en nieuw. Boos! Boos!

Ik weet me gewoon geen raad meer!!

Met mijn vader valt niet te praten over mijn vriend. Lips are sealed Lips are sealed

En met mijn vriend valt niet te praten over mijn vader. Lips are sealed Lips are sealed

Ik voel me erg verdrietig hierom.

Mijn vader klaagt dag en nacht over mijn vriend tegen me en mijn vriend over mijn vader.

Wat moet ik in godsnaam doen??? Huilen Frusty Frusty

Mijn vriend wil niet meer met me praten omdat ik geen zin had om er over te praten en ik vertelde dat hij me verdriet deed als hij hier telkens over begon.

Hij neemt nu gewoon de telefoon niet meer op.

Groetjes: Corina
Laatst bijgewerkt door cojo79 op 19-12-02 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:38

Dat je vader kwaad is komt waarschijnlijk doordat hij weet hoe jouw vriend met jouw om gaat en je vriend dit ook nog eens bevestigd heeft met zijn gedrag tegen jouw vader...eerlijk gezegd kan ik mij behoorlijk goed inleven in de reactie van jouw vader.
Ik denk zelfs dat dit een goed teken voor jouw is om nu eens héél goed na te gaan denken! Want je vader komt voor jouw op.
Jouw pa tolereert het gedrag van jouw vriend niet meer en denk maar eens na of jij daar dan wel zo tevreden over bent...(ik weet dat je niet tevreden bent anders had je dit niet genoemd hier op Bokt maar blijkbaar besef jij nog niet dat deze relatie alleen maar in een neerwaartse spiraal zit)
Ga eens terug denken naar hoe jij opgevoed bent en waar jouw eigen grenzen liggen... was dat vroeger niet op hetzelfde punt als waar jouw vader nu ook zit?
Wat ik bedoel te zeggen, waarom tolereer jij het gedrag nog en je vader nu niet meer...

Meid, blijkbaar ziet je vader hoe jij behandeld word en ziet ook dat het fout gaat!
Kijk nu heel goed uit dat jouw vriend er nu niet voor gaat zorgen dat jij en jouw vader uit elkaar gedreven worden!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:40

Als je 16 zou zijn geweest had ik DUMPEN gezegd. Je bent helaas al van een leeftijd dat je dit soort dingen voor jezelf moet bepalen.... Als ik zo lees hoe je vriend je behandeld kan ik alleen zeggen dat als ik jou was dan zou ik de kant van mijn vader kiezen, ik denk dat de man wel wat punten heeft. En ik zou zo een vriend echt niet willen, maar ja dat ben ik

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:45

Ik denk dat je vader het niet accepteert hou hij met jouw omgaat.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:56

je woont toch op jezelf? kun je je ouders en vriend dan niet uit elkaar houden? familieleven en een liefdesleven? al moet ik zeggen dat die eigenwchappen van je vriend hem ook niet echt sieren.
ik heb 3 maanden ruzie gehad met mijn ouders, ook omdat ze mn vriend niet mochten, maar dat is bijgelegd en nu gaat het goed.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:02

Vind je het gek dat je vader kwaad is?
Hij wil (neem ik aan) dat zijn dochter gelukkig is, en uit dit verhaal ben je dat niet.
Ik denk dat mijn moeder net zo zou reageren.
Die jongen komt zeker uit een andere cultuur? niet racistische bedoeld hoor, maar ik hoor het vaker als een nederlands meisje met een buitenlandse jongen gaat.
Bij een vroegere schoolvriendin ging het net zo, hij mocht alles zei niet, hij ging uit zij mocht niet en waarom? omdat hij dan lekker met andere kon gaan.
Meisje 1 ding je moet gelukkig zijn in een relatie anders moet je ermee stoppen, en als jij echt gelukkig bent met die jongen accepteren je ouders het vanzelf wel.
Succes ermee!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:06

corina schreef:
Nu heb ik hier een goed gesprek met hem over gehad en heeft hij besloten dat hij moet gaan verranderen en mij meer vrijheid moet geven.


Hij besluit dat jij meer vrijheid moet krijgen? Sinds wanneer maakt hij!! besluiten over jou leven?

Ik begrijp je vader volkomen, hij ziet dat zijn dochter leeft voor haar vriend, hij ziet dat die vriend helemaal niet goed is voor zijn dochter, en ik denk dat hij het heel frustrerend vind, dat hij er niets aan kan doen.

Je bent de regisseur van je eigen leven, dus doe er zelf wat aan!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:11

Wat al gezegd is, wat je misschien niet wilt horen maar ik ben het eens met wat al gezegd is.
Je vader heeft het beste met je voor en ik krijg het idee dat jouw vriend denkt dat hij jouw leven kan regeren.

Succes ermee!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:25

Helemaal eens met wat hierboven wordt gezegt. Zeker met Pipo.
Daarbij moet ik ook kwijt, dat ik het niet helemaal eerlijk vind tegenover jou.
Jij weet nu hoe iedereen erover denkt, ik vind dat het nu tijd wordt dat vooral je vriend eens volwassen wordt en de confrontatie aan moet gaan met je vader, jij wordt hier nu helemaal de dupe van.
Je zit er midden in.

Heel lastig, maar ik begrijp jouw vader wel heel erg, mijn pa had me iig al verboden om uberhaupt nog met die jongen om te gaan, je bent waarschijnlijk 1 van zijn dieerbaarste bezitten en wil niet dat jij ongelukkig bent.

Maar als jij hier verder geen verbetering in krijgt, vind ik het tijd worden dat je pa en je vriend samen gaan praten.
Want dit is een onhoudbare situatie.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:23

Pipo"]
[quote="corina schreef:
Nu heb ik hier een goed gesprek met hem over gehad en heeft hij besloten dat hij moet gaan verranderen en mij meer vrijheid moet geven.


Hij besluit dat jij meer vrijheid moet krijgen? Sinds wanneer maakt hij!! besluiten over jou leven?

Ik begrijp je vader volkomen, hij ziet dat zijn dochter leeft voor haar vriend, hij ziet dat die vriend helemaal niet goed is voor zijn dochter, en ik denk dat hij het heel frustrerend vind, dat hij er niets aan kan doen.

Je bent de regisseur van je eigen leven, dus doe er zelf wat aan!
[/quote]


Yep........zo denk ik er ook over!! Heb in mijn jeugd een zelfde situatie meegemaakt. De relatie kwam daardoor zo onder spanning te staan dat ik heb gekozen voor mijn vrijheid en tot op de dag nog geen moment spijt gehad, alhoewel....de eerste week behoorlijke luduvedu gehad, maar het was beter zo!! Geen hand vol maar een land vol, zeg ik altijd maar... Lips are sealed Lips are sealed

Maar dit is zwaar voor je, laat je niet gek maken, probeer nuchter te blijven en luister naar jezelf....laat je niet ringeloren door mooie praatjes over 'zichzelf verbeteren' en door dreigementen door je vader.......de keuze moet je zelf maken en wees duidelijk tegen beide partijen!!!! Hoe hard en pijnlijk het ook is!!!! Sterkte!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 15:26

Mijn vriend is dus turks en ja jullie hebben helemaal gelijk.

Ik moet ook beslissen wat ik wil doen en niemand moet dat voor mij beslissen wat wel en wat niet kan.

Ik vind de situatie op het moment alleen zo supper vervelend.

Ik weet het helemaal niet meer........afgelopen zaterdag heb ik het uit gemaakt met mijn vriend.
Ik was hem helemaal zat en ik had geen zin meer in grote bekken en me uit laten schelden.
Hij schreeuwt en is ook nog aggressief.

Niet dat hij me slaat ofzo maar ik ben er soms wel bang voor dat hij het gaat doen.

Maar ik hield 5 telefoontjes vol dat het uit was tussen ons en dat we beter af waren zo.
Maar na weer een telefoontje en huilend vragent of ik hem geen kans meer wilde geven ben ik overstag gegaan.

Ik ben veel te lief en wil een mens heel erg graag geloven met wat ze zeggen en doen.

Ik kan niet zeggen dat ik er trots op ben met mijn keuze want ik ben er nog steeds helemaal niet uit met wat ik wil.

Ik wil niet bang zijn voor mijn eigen vriend,dat is toch ook niet gezond!!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:49

corina schreef:
Ik wil niet bang zijn voor mijn eigen vriend,dat is toch ook niet gezond!!

Dat is idd heel ongezond!!! Als jij nu al bang bent dat hij je misschien zou kunnen slaan moet je er nu al een punt achter zetten. In mijn ogen ben je al te laat als je het idee hebt dat hij je zou kunnen slaan! Probeer zo snel mogelijk uit deze relatie te stappen, volgens mij kan het alleen maar slechter worden. Houdt je poot stijf, ook al komt je vriend smekend op zijn knieen vergeving vragen. Niks daarvan! Laat hem aan jou maar eerst tonen dat hij zijn leven kan beteren. Proef weer eens van het vrijgezelle leven, kijk eens wat je in de afgelopen tijd hebt moeten missen omdat jij niet uit mocht van je vriend. Zeg tegen hem dat je twijfelt over jullie relatie (wat vast al duidelijk is voor hem) en dat je een paar weken 'rust' wil om erachter te komen wat je wilt. In die paar weken moet je gewoon genieten van je vrije leventje en zet je vriend uit je hoofd.
Heel veel succes en mocht je ooit eens verder willen praten pb me dan maar!

p.s. Als ik in zo'n situatie had gezeten had ik uiteindelijk ook de kant van mijn vader gekozen (afgezien van het feit dat ik al veel eerder tegen mijn vriend in opstand was gekomen voor het feit dat hij alles zou mogen en ik niks). Het lijkt me vreselijk om vanwege een vriendje geen contact meer te hebben met mijn ouders.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:06

Meis, alsjeblieft, maak het uit.... Vergooi niet je hele leven aan zo'n dropl*l....

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:14

Als dit DE ware was zou je nu niet zo vreselijk met jezelf in de knoop liggen... of zie ik dat helemaal verkeerd?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:44

Corina,

Ouders hebben nu eenmaal het beste met hun kinderen voor. Ik kan je vader heel goed begrijpen. Ik begrijp voor jou ook dat het moeilijk is om tussen beiden in te staan.

Ik denk dat je met je relatie niet veel keuze hebt... het is of het uitmaken en voor jezelf kiezen of je mond houden en de situatie accepteren zoals die nu is want ik ben bang dat hij zal veranderen.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes met je moeilijke keuze. Ik denk dat je je vriend en je ouders het beste vanaf nu gescheiden kunt houden... stel je voor dat je vriend zijn geduld verliesd en je vader een klap geeft of uitscheld.. dan heb je echt de poppen aan het dansen en ik denk dat als mijn vriend mijn ouders of broer ook maar met 1 vinger aan zou raken dan zou ik hem echt een schop onder zijn achterste geven... je kunt ze denk ik beter niet met elkaar confronteren als je vriend zijn gedrag naar jou toe niet veranderd.

Verder ben ik het ook volledig met Pipo eens.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:48

Corina ouders willen het beste voor hun kinderen en ik kan me het gedrag van je vader ook heel best voorstellen. Die man ziet toch zijn dochter de vernieling ingaan.Normaal gesproken bemoei ik me nooit met de relaties van mijn kinderen maar als mijn dochter zo'n relatie had zonder ook maar enige vorm van respect, want hij heeft totaal geen respect voor jouw, hij denkt schijnbaar enkel maar aan zichzelf, dan had hij aan mij ook een kwaaie hoor.Meid kijk toch uit je doppen en kap met die hap.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:52

stoppen met die jongen, ook al ben je bang voor hem!!
denk aan jezelf!!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:58

Een relatie is gebaseerd op wederzijds respect.
Hoe past dit gedrag hier in?

Ik zou hem heel snel dumpen nu er nog niets is gebeurd. Dit gedrag verandert vast niet, en hoe kan je dit een relatie noemen als je bang voor hem bent?

Maak eens een lijstje met goede eigenschappen van hem. Komt dat in de buurt van het aantal in het lijstje met slechte eigenschappen??

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:01

Ouders willen altijd het beste voor hun kinderen en wensen ze meestal ook het allerbeste toe. Als ik jouw verhaal zo lees, dan kan ik je vader niet helemaal ongelijk geven.

Het is niet gezond dat je bang bent voor je vriend, ongeacht of mensen nu van mening zijn dat dit door cultuurverschillen komt. Een relatie hoort gelijkwaardig te zijn. Jij bent degene die je eigen keuzes moet kunnen maken, dat heet keuzevrijheid. We leven niet voor niks in NL. In een goede relatie moet je elkaar kunnen respecteren, en dat moet wederzijds zijn. Ik heb niet het idee dat dit nu het geval is.

Ik kan mij alleen maar aansluiten op de adviezen van hierboven. Je hebt al eens eerder de stap gezet door 'NEE' te zeggen. Je kan het dus wel! En je realiseert je ook wel dat er iets niet goed is aan jullie relatie. Alleen de stap zetten naar het de doen... Dat is iets dat jezelf moet doen.

Iedereen kan je nog zoveel adviezen geven, maar jij bent degene die de stap moet zetten. Een vriendinnetje van mij heeft pas geleden ongeveer hetzelfde verhaal meegemaakt. Voordat zij de stap kon zetten definitief was ze 1,5 jaar verder. Tuurlijk kan je vriend ook best lief zijn, je bent niet voor nix op hem gevallen in eerste instantie. Die gozer van die vriendin van mij bleef ook constant kleven, vasthouden, opbellen, lastigvallen, etc.

Ik weet niet of je samenwoont of zo, maar dump die gast. Hij is het je echt niet waard Boos! Ook niet met z'n geslijm dat hij je mist. Ook al hou je nog zo veel van hem. Hoe moeilijk de stap ook zal zijn, het zal de moeite waard zijn. Lekker dramatisch klinkt het misschien, maar je krijgt je 'leven' terug. Er zijn zoveel andere mannen wel de moeite waard Haha!

Kop op! Succes met je beslissing. Ik zou nog een hele pagina vol kunnen tikken, maar of het effect heeft Verward


[/quote]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:05

Is er nu ook verandering opgetreden na "zijn besluit om jou weer vrijer" te laten? Volgens mij niet he. hij praat maar hij handelt anders. Ik snap je vader helemaal. Ik zou nog liever geen dochter hebben dan een dochter die zo'n vriend heeft. DAar zou ik geen kind voor grootbrengen, om haar bediende te laten spelen voor een of andere vent.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:06

Je zal wel denken, iedereen wil dat ik kap met die jongen... maar lieverd, net wat iedereen ook al zegt... respect in een relatie is echt waar hij op gebouwd is! Als de fundering van een gebouw niet oke is hoe lang zou zoiets dan staande blijven??
Waarom geef je toch weer toe nadat je het uit gemaakt had... ben je bang dat je alleen blijft?
Ben je bang voor hem?
Beantwoord eens waarom je nog steeds zo twijfelt?
Denk eens goed na met je verstand, niet met je gevoel en kijk naar de toekomst als je bij hem zou blijven...
Schrijf het op, de voors en tegens, en kijk hoe je dan uitkomt. Maar wees wel héél eerlijk tegen jezelf!!!
Het is echt niet zo dat wij jou bij hem weg willen hebben, we houden je een spiegel voor omdat je zelf blind bent en niet graag de waarheid wilt zien... wie nou wel...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:09

Ik heb een vermoeden dat je bang voor je vriend bent, bang dat hij je zal slaan als jij het uit maakt met hem!
Voor hem is het waarschijnlijk gezichtsverlies als jij het uit zou maken (denk ik)
Het probleem is dat je het uitmaken alleen zal moeten doen, er is niemand die je daarbij kan helpen!
Iedereen zegt alleen dat je het uit moet maken omdat dat het beste voor jezelf zal zijn, hoe moeilijk het ook is!

Ik wens je veel sterkte, hou je taai he!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:11

Jouw vriend wil alleen maar zijn huisje niet kwijt waar jij in woont, en de hapjes die jij voor hem klaarmaakt, het bed dat jij hem aanbiedt om in te slapen (anders moet hij naar zijn ouderlijk huis waar hij gewoon weer minder zelfstandig is en dus minder aanzien krijgt), en uiteraard de seks die hij er bij kan krijgen. Sorry, het klinkt hard, maar dat is de waarheid soms. DAarom huilt hij als je het uitmaakt. Corina, hij is niet echt, het is een act! Trap er niet in!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:15

Nee Chica de echte reden dat ze nog niet met hem kapt is omdat ze nog teveel van hem houd, en dan is het niet een gemakkelijke opgave om zomaar even te kappen. Haar verstand zegt nee, haar hartje denkt er anders over, en het doet natuurlijk harstikke zeer, reken maar.Maar hoelang kun je dit volhouden vraag ik me af, als ik nog alles even nalees Corinne dan houd je vriend alleen maar van zichzelf, van echte liefde is dus geen sprake want daar heb je beiden voor nodig. Wat je ook mag besluiten, pas goed op jezelf.Knuffel Greetje.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:29

Dat is precies wat ik bedoel Greetje... en Desiree stelt het heel hrd maar jullie pakken precies er uit waar het om draait.
Ze zal haar gevoel 'even' aan de kant moeten zetten om met haar verstand dingen uit te gaan vechten voor haarzelf.
Natuurlijk doet dit vreselijk veel pijn, kan ook niet anders, maar komt ze met liefde alleen verder?
Een relatie verbreken is heeel moeilijk, dat doe je niet zomaar even en je moet er ook naar toe groeien, dat gaat niet van het een op het andere moment. Eens is de maat vol en heb je er genoeg van maar voor die tijd twijfel je over alles en nog wat...
Iedereen kan ook advies geven wat ze willen maar zolang jij er niet klaar voor bent gebeurt het ook niet.
Tot die tijd is het enige wat je kan doen is vragen aan anderen of die een spiegel voor kunnen zetten zodat je met beide benen weer op de grond terecht komt.

Meid, ik wens je heel veel wijsheid en blijf alles zo eerlijk mogelijk tegenover jezelf beantwoorden. Vecht voor je eigen ik, daar moet je het mee doen tot je dood...wie of je in die tussentijd tegenkomt, zij hebben niet het recht om te bepalen over jouw leven!